Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΣύσταση φορέα για τη θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη
Τα πρώτα καταμαράν θα πλεύσουν στον Θερμαϊκό πιθανόν στα μέσα του 2013

Σύσταση φορέα για τη θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη

Προχωρά το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας (με καταμαράν) στη Θεσσαλονίκη, με την προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες για τη δρομολόγηση των σκαφών και την κατασκευή των στάσεων.

Θέμα ημερών θεωρείται η σύσταση του φορέα διαδημοτικής συνεργασίας που θα αναλάβει τη διαχείριση του εγχειρήματος της θαλάσσιας συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, καθώς ελήφθησαν οι σχετικές αποφάσεις τόσο από τους πέντε δήμους που θα συμμετέχουν στο σχήμα όσο και από την Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης αναμένει από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, την έγκρισή του, προκειμένου να οριστούν οι τεχνικές της υπηρεσίες υπεύθυνες να προχωρήσουν στην υλοποίηση της μελέτης για την κατασκευή των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Οι παραπάνω διαδικασίες ανοίγουν το δρόμο για την υποβολή από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αιτήματος στο Υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται για το επόμενο χρονικό διάστημα η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες για τη δρομολόγηση των σκαφών, ώστε να επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον τους και να προχωρήσει η κατασκευή των στάσεων.

Τα σχετικά αισιόδοξα σενάρια τοποθετούν τη δρομολόγηση των πρώτων καταμαράν στα μέσα του 2013, όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ. Το εισιτήριο της γραμμής αναμένεται να διαμορφωθεί στα 2-2,5 ευρώ. Η βασική διαδρομή θα έχει τέσσερις στάσεις (πλατεία Ελευθερίας, Μέγαρο Μουσικής – Ποσειδώνιο, Μαρίνα Καλαμαριάς και Περαία), ενώ τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 15 ή 20 λεπτά. Η εξπρές διαδρομή θα διαρκεί 20 λεπτά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία και η κανονική διαδρομή, με όλες τις στάσεις, περίπου 35 με 40 λεπτά.

Το δημόσιο αναμένεται να αναλάβει την κατασκευή των λιμενικών υποδομών ενώ ο ιδιώτης τη συμπλήρωσή τους, την προμήθεια των πλοίων, τη συντήρησή τους και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων.

Η αρχιτεκτονική μελέτη που βραβεύτηκε στον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας στις προβλήτες των στάσεων, προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά, αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο.

Κάποιες εκκρεμότητες παραμένουν σε ό,τι αφορά την διευθέτηση νομικών ζητημάτων πριν την διεξαγωγή του διαγωνισμού που θα αναδείξει τον ιδιώτη που θα λειτουργήσει τη θαλάσσια συγκοινωνία. Τέτοιες είναι η διασφάλιση της αποκλειστικής εκμετάλλευσης, η πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, η εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η σύνδεση του μέσου με τα άλλα μέσα μαζικής συγκοινωνίας, σε επίπεδο εισιτηρίου και δρομολογίων.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024