Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΟι αναδυόμενες αγορές και η αστικοποίηση οδηγούν την αύξηση της αεροπορικής κίνησης
Αερομεταφορές

Οι αναδυόμενες αγορές και η αστικοποίηση οδηγούν την αύξηση της αεροπορικής κίνησης

Περισσότερα από 31.000 νέα αεροσκάφη αξίας 4,6 τρισ. δολ. θα απαιτηθούν τα επόμενα 20 χρόνια για την κάλυψη της παγκόσμιας αεροπορικής ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Airbus.

Συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τότε που οι πρώτοι επιβάτες πλήρωσαν για να ανέβουν στους αιθέρες το 1914. Σήμερα 32 εκατ. πτήσεις μεταφέρουν 3 δισ. επιβάτες και 50 εκ.τόνους φορτίου ετησίως. Ο οικονομικός αντίκτυπος του τομέα της αεροπλοΐας παγκοσμίως σήμερα ανέρχεται στα 2,4 τρισ. δολ. ετησίως. Σήμερα η αερόπλοια είναι τόσο σημαντική στα επαγγέλματα, στο εμπόριο και τις διεθνείς συναλλαγές που έχει καταστεί αναγκαιότητα. Η πτήση σήμερα είναι κάτι τόσο εύκολο που οι άνθρωποι πετούν όποτε το επιθυμούν.
 
Τα επόμενα  20 χρόνια (2014-2033), σύμφωνα με το Airbus’ Global Market Forecast, η επιβατική κίνηση θα αυξάνεται κατά 4,7% ετησίως γεγονός που θα οδηγήσει στην ανάγκη για 31.400 νέα επιβατικά και αεροσκάφη φορτίου (100 θέσεων και άνω) αξίας US$4.6 τρις. Ο στόλος των επιβατικών και εμπορικών αεροσκαφών θα αυξηθεί από 18,500 που είναι σήμερα στα 37.500 το 2033, αύξηση περίπου 19.000 αεροσκαφών. Περίπου 12.400 αεροσκάφη παλαιοτέρων μη οικονομικών τύπων θα αποσυρθούν.
 
Η οικονομική άνοδος στις αναδυόμενες αγορές όπως της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής ξεπερνούν τους ρυθμούς άλλων οικονομικά αναπτυγμένων περιοχών. Μια σημαντική επίδραση αυτού είναι ότι οι μεσαίες κοινωνικές τάξεις στην Ασία αναμένεται να τετραπλασιασθούν σε μέγεθος μέχρι το 2033 όπου παγκοσμίως θα διπλασιασθούν από 33% σε 63% του παγκόσμιου πληθυσμού. Ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας αστικοποίησης και της συγκέντρωσης του πλούτου, ο αριθμός των “κυρίων πόλεων” της αεροπλοΐας θα διπλασιασθούν σε 91 παγκοσμίως πόλεις αυτές θα αποτελέσουν κέντρα δημιουργίας πλούτου με το 35% του Παγκόσμιου ΑΕΠ να παράγεται σε αυτές, και με το 95% των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων να πραγματοποιούνται από αυτές ή μέσω αυτών.
 
Στις προηγμένες οικονομίες, η διεθνής ροή κίνησης θα είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενη. Στις αναδυόμενες αγορές όπως της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας και του Ειρηνικού η ροή θα αυξάνεται με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς. Για παράδειγμα η άνοδος της κίνησης συνδυασμένη με την αυξημένη προσβασιμότητα των αεροπορικών ταξιδιών θα βρει την Ινδία να πετυχαίνει ρεκόρ αύξησης στην εσωτερική κίνηση, καθιστώντας την μια από τις 10 μεγαλύτερες αγορές έως το 2033.
 
Η αεροπλοΐα αυξάνει εντυπωσιακά τα μεγέθη της και οι τελευταίες προβλέψεις επιβεβαιώνουν την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της. Παρόλο που οι ώριμες αγορές όπως της Ευρώπης και της Β. Αμερικής θα συνεχίσουν να αυξάνονται, η Ασία θα αναδειχθεί μαζί με τις υπόλοιπες αναδυόμενες αγορές για την δυναμική τους ανάπτυξη“, δηλώνει ο John Leahy, Chief Operating Officer, Customers της Airbus. “Η ανάπτυξη αυτή επιβεβαιώνεται από τη κινεζική εσωτερική κίνηση που αναμένεται να σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση των αεροπορικών αγορών εντός των επομένων 10 ετών“.
 
Στην αγορά αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, η Airbus προβλέπει μια συνεχή τάση προς όλο και μεγαλύτερα αεροσκάφη που θα πετούν σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και σε ένα μεγάλο εύρος περιφερειακών και εσωτερικών πτήσεων. Σαν αποτέλεσμα η Airbus προβλέπει μια ζήτηση για περίπου 9,300 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, επιβατηγά και φορτίου τα επόμενα 20 χρόνια αξίας περίπου US$2.5 τρις. Αυτό αντιστοιχεί σε 30% του συνόλου των παραδόσεων νέων αεροσκαφών για την περίοδο της πρόβλεψης και 55% αντίστοιχα της αξίας.
 
Προβλέπουμε ισχυρή αύξηση στα ευρείας ατράκτου αεροσκάφη διπλού διαδρόμου όπως τα δικά μας A350 XWB και A330neo. Η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά σε αυτά τα νέας γενιάς αεροσκάφη, ειδικά την περίοδο, 2017 – 2022 και αργότερα, έτσι λοιπόν μελετούμε αύξηση της παραγωγής και στα 2 αυτά νέα μοντέλα“, ανέφερε ο John Leahy. Το πρώτο A350 XWB θα παραδοθεί αργότερα στα μέσα του τρέχοντος έτους ενώ το πρώτο A330neo το 2017.
 
Η ζήτηση για τα ευρείας ατράκτου θα περιλαμβάνει περίπου 7.800 αεροσκάφη διπλού διαδρόμου μεταξύ 250 και 400 θέσεων και περίπου 1.500 πολύ μεγάλα αεροσκάφη άνω των 400 θέσεων για κάλυψη των πιο απασχολημένων προορισμών. Αντανακλώντας μια μεγαλύτερη του μέσου όρου ανάπτυξη και συγκέντρωση στις μεγάλες πόλεις, σχεδόν οι μισοί από τους επιβάτες των ευρείας ατράκτου νέων αεροσκαφών θα μεταφέρονται από εταιρίες με βάση την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, και θα ακολουθούν η Μέση Ανατολή με (16%), Ευρώπη (15%) και Β. Αμερική (9%).
 
Η Airbus θα είναι πολύ καλά τοποθετημένη για να κερδίσει ένα ηγετικό μερίδιο από την αγορά αυτή της ευρείας ατράκτου με τους τύπους A330, A350 και A380 που αντιπροσωπεύουν την πιο μοντέρνα και πλήρη σειρά προϊόντων που υπάρχει σήμερα στη κατηγορία μεταξύ 200 και 500 θέσεων.
 
Στην αγορά μονού διαδρόμου, όπου η οικογένεια του τύπου A320 και η νεότερη γενιά A320neo είναι ήδη εδραιωμένες ως ηγέτες της αγοράς, οι τελευταίες εκτιμήσεις της Airbus προβλέπουν μια απαίτηση για πάνω από 22.000 νέα αεροσκάφη αξίας 2,1 τρισ. δολ. μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, μια αύξηση της τάξης των 2.000 αεροσκαφών συγκριτικά με την προηγούμενη πρόβλεψη, αντιπροσωπεύοντας  το 70% όλων των νέων μονάδων και το 45% της αξίας του συνόλου των παραδόσεων.
 
Η ζήτηση για αεροσκάφη μονού διαδρόμου θα συνεχίσει να παραμένει υψηλή σε αγορές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, με παραδόσεις που αντιστοιχούν περίπου στο 22% και 21%. Ωστόσο, οι δύο περιοχές θα αρχίσουν να υπολείπονται λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για αεροσκάφη μονού διαδρόμου στην Ασία. Αυτό θα είναι αποτέλεσμα της ζήτησης από τις εσωτερικές αγορές της Κίνας και της Ινδίας, καθώς και το αυξανόμενο μερίδιο των εταιρειών χαμηλού ναύλου στη Νοτιοανατολική Ασία, με ποσοστό περίπου 37% του συνόλου των παραδόσεων αεροσκαφών μονού διαδρόμου να αφορά τη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
 
Η αύξηση της αεροπορικής κίνησης έχει οδηγήσει σε ένα “αυξανόμενο” μέγεθος κατά 40% από το 1980, με τις αεροπορικές εταιρείες να επιλέγουν μεγαλύτερα αεροσκάφη ή υπάρχοντα αποθέματα με προσαρμόσιμο μέγεθος. Μεγαλύτερα αεροσκάφη, όπως το Α380 συνδυασμένα με τους υψηλότερους συντελεστές παραγόντων έχουν ως αποτέλεσμα την αποδοτική χρήση του περιορισμένου διαθέσιμου χρόνου παραμονής των αεροσκαφών στον αερολιμένα και συμβάλλουν στην αύξηση του αριθμού των επιβατών χωρίς επιπλέον πτήσεις, όπως ανακοινώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου. Τα τελευταία 40 χρόνια η εστίαση στην αειφόρο ανάπτυξη κατέστησε ικανή τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων και θορύβου τουλάχιστον κατά 70% και η τάση αυτή συνεχίζεται με καινοτομίες όπως το A320neo, το A330neo, το Α380 και το Α350 XWB.

 

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024