Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΤαξιδιωτικές συνήθειες και τάσεις για το 2004 των γερμανών τουριστών

Ταξιδιωτικές συνήθειες και τάσεις για το 2004 των γερμανών τουριστών

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ITB 2004 – Στην μελέτη που παρουσίασε η ΔΙ.Τ.ΕΞ Γερμανίας κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης ITB στο Βερολίνο για την τουριστική αγορά αναλύονται τα οικονομικά στοιχεία των γερμανών τουριστών και οι τάσεις τους για το 2004…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ITB 2004 – Στην μελέτη που παρουσίασε η ΔΙ.Τ.ΕΞ Γερμανίας κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης ITB στο Βερολίνο για την τουριστική αγορά αναλύονται<...> τα οικονομικά στοιχεία των γερμανών τουριστών και οι τάσεις τους για το 2004.

Ο γερμανός τουρίστας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ινστιτούτου Β.Α.Τ δαπανά κατά μέσο όρο 1.030 ευρώ για τις διακοπές του. Με το ποσό αυτό οι γερμανοί τουρίστες καλύπτουν όχι μόνο τις δαπάνες του ταξιδιού και της διαμονής στον τόπο διακοπών, αλλά και όλες τις υπόλοιπες δαπάνες όπως πχ εστιατόρια, αγορές στον τόπο διακοπών, εκδρομές, φιλοδωρήματα, κλπ.

Η μέση αυτή δαπάνη των 1.030 ευρώ δεν δείχνει τη διαφορά που υφίσταται μεταξύ του υψηλότερου και του χαμηλότερου ποσού, που δαπανούν οι Γερμανοί για τις διακοπές τους. Λιγότερα χρήματα για τις διακοπές τους, διαθέτουν οι οικογένειες με παιδιά 951 ευρώ κατά μέσο όρο και οι συνταξιούχοι 953 ευρώ κατ΄ άτομο. Οι ανύπαντροι δαπανούν για τις διακοπές τους 1.015 ευρώ και τα ζευγάρια που δεν έχουν παιδιά 1.177 ευρώ κατ άτομο.

Τα περισσότερα χρήματα δαπανούν τουρίστες ηλικίας μεταξύ 50 και 64 ετών 1.024 ευρώ οι οποίοι δεν έχουν οικογενειακά βάρη. Μεγάλες διαφορές υπάρχουν επίσης μεταξύ των κατοίκων της Γερμανίας. Οι κάτοικοι των δυτικών κρατιδίων δαπανούν, για τις διακοπές τους, τα περισσότερα χρήματα 1.069 ευρώ, ενώ οι κάτοικοι των ανατολικών κρατιδίων έχουν το χαμηλότερο διαθέσιμο για διακοπές ποσό 877 ευρώ. Σε ένα ακόμη στοιχείο παρουσιάζονται μεγάλες διαφορές στις δαπάνες διακοπών, είναι για τα ταξίδια εντός της Γερμανίας που δαπανούνται 743 ευρώ κατ` άτομο, για τα ταξίδια στην Ευρώπη που δαπανούνται 1.116 ευρώ, και για τα μακρινά ταξίδια με 1.921 ευρώ. Το κόστος του ταξιδιού είναι αποφασιστικός παράγοντας για την επιλογή του τόπου διακοπών. Ο παράγοντας αυτός ευνοεί τα ταξίδια εντός της Γερμανίας, καθόσον η κατά μέσο όρο διάρκεια ταξιδιού διακοπών εντός της Γερμανίας, ανέρχεται σε 10,9 μέρες, ενώ ένα ταξίδι στην Αμερική διαρκεί κατά μέσο όρο 23,6 μέρες. Για να καλυφτούν επομένως οι δαπάνες των διακοπών, με το διαθέσιμο εισόδημα, θα πρέπει οι τουρίστες να κάνουν οικονομία και στο χρήμα και στο χρόνο.

Ποιος θα είναι ο τόπος διακοπών των Γερμανών το 2004

Η έρευνα του ινστιτούτου Β.Α.Τ., που έγινε σε 5.000 άτομα τον Ιανουάριο 2004 σχετικά με τον τόπο διακοπών το 2004 απέδειξε, ότι: το 22,4% από τους γερμανούς πολίτες, που προγραμματίζουν ταξίδι διακοπών, σκοπεύει να παραμείνει στη Γερμανία, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό δηλαδή 77,6% από τους γερμανούς πολίτες που προγραμματίζουν ταξίδι διακοπών, σκοπεύει να ταξιδέψει στο εξωτερικό και συγκεκριμένα:

  • το 12,6% στην Ισπανία, που εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση προτίμησης των Γερμανών.
  • το 8,4% στην Ιταλία, που καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση.
  • το 6,2% στην Αυστρία.
  • στην Ελλάδα, η οποία εκτοπίζει το 2004 την Τουρκία από την τέταρτη θέση.

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες προσελκύουν και καινούργιους επισκέπτες στην Ελλάδα. Τον προηγούμενο χρόνο από το σύνολο των Γερμανών, που πραγματοποίησαν ταξίδι διακοπών ποσοστό 3,2% επισκέφτηκε την Ελλάδα. Το 2004, το ποσοστό των γερμανών τουριστών, που προγραμματίζει να επισκεφτεί κατά τη διάρκεια των διακοπών την Ελλάδα ανέρχεται σε 5,2%. Έτσι, η Ελλάδα προβλέπεται να είναι ο νικητής της τρέχουσας χρονιάς.
Οι υπόλοιποι αγαπημένοι προορισμοί είναι:

  • η Τουρκία με 5,1%.
  • η Κροατία και η Σλοβενία με 3,8% και
  • τα Σκανδιναβικά κράτη με 3,2%.

Από τους εκτός Ευρώπης προορισμούς αύξηση ζήτησης παρουσιάζουν

  • οι ΗΠΑ με 2% και
  • η Αίγυπτος με 1,5%.

Οι μακρυνοί εξωτικοί προορισμοί υφίστανται περισσότερο σαν όνειρο ή επιθυμία παρά πραγματικότητα.

Προβλέψεις για το 2004

Οι προβλέψεις για το τουριστικό έτος 2004, εκ πρώτης όψεως, είναι γενικά συγκρατημένες.

Δημοσκοπήσεις που έγιναν στην αρχή του έτους έδειξαν, ότι το ποσοστό των Γερμανών, που δηλώνει, ότι σίγουρα θα πραγματοποιήσει ταξίδια διακοπών το 2004 είναι το μικρότερο της δεκαετίας.

Ένα παρόμοιο μικρό ποσοστό σημειώθηκε ένα χρόνο μετά την ένωση του γερμανικού κράτους, το 1991: 41%. Τα επόμενα χρόνια το ποσοστό αυτό αυξήθηκε και έφτασε το έτος 2001 σε 49%. Τα δύο προηγούμενα χρόνια 2002 και 2003 το ποσοστό των Γερμανών που δήλωσε, ότι σίγουρα θα πραγματοποιήσει ταξίδι διακοπών μειώθηκε σε 47% και το τρέχον έτος 2004 σε 42%.

Παράλληλα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός, ότι το ποσοστό των Γερμανών που δηλώνει, ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιήσει ταξίδι διακοπών όχι μόνο δεν παρουσιάζει περαιτέρω αύξηση, αλλά αντίθετα το 2004 σημείωσε μικρή μείωση.

  • 1999 : 23%
  • 2001 : 24%
  • 2003 : 26%
  • 2004 : 25%

Πολλοί εκπρόσωποι της γερμανικής τουριστικής αγοράς υποστηρίζουν την άποψη, ότι η τουριστική κίνηση το 2004 θα επιστρέψει σε αυξητικούς ρυθμούς. Σε μια ανάκαμψη της γερμανικής τουριστικής αγοράς συνηγορούν κατ αρχήν και οι γενικοί δείκτες της οικονομίας.

Τους τελευταίους μήνες όλοι οι οικονομικοί δείκτες δείχνουν, ότι μετά από τρία χρόνια στασιμότητας, η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε πορεία ανόδου, γεγονός που διαπιστώνεται και στην βελτίωση του δείκτη μετοχών του χρηματιστηρίου. Η αισιοδοξία για βελτίωση της οικονομίας δίνει ώθηση στη διάθεση για αύξηση της κατανάλωσης. Μια συνετή αύξηση των τιμών θα ενισχύσει την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης.

Σύμφωνα με ανάλυση οικονομολόγων της Dresdner Bank υπολογίζεται ότι η ιδιωτική κατανάλωση, μετά από δύο χρόνια αρνητικής τάσης, θα σημειώσει, το 2004, αύξηση 1,5%. Η τάση αυτή ενισχύεται από τις ελαφρύνσεις, που προβλέπει η τροποποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, αν και λιγότερο οι φορολογικές ελαφρύνσεις και περισσότερο ο ψυχολογικός παράγοντας επηρεάζουν τη βελτίωση της καταναλωτικής διάθεσης των πολιτών.

Ο συνολικός αριθμός των ανέργων αναμένεται να σημειώσει μικρή μεν μείωση αλλά το γεγονός, ότι δεν θα υπάρξει αύξηση του ποσοστού ανεργίας είναι ενθαρρυντικό στοιχείο, ο φόβος για απώλεια της εργασίας μειώνεται. Τα στοιχεία αυτά συμβάλλουν στην αύξηση της διάθεσης για κατανάλωση και μειώνουν την τάση δημιουργίας αποθεματικών για δύσκολους καιρούς. Η θετική αυτή εξέλιξη αναμένεται να έχει αντίκτυπο και στη ζήτηση των ταξιδίων διακοπών. Οι διακοπές εξακολουθούν να είναι, για τους γερμανούς πολίτες, από τα σημαντικότερα αγαθά και η ακύρωσή τους αποτελεί μια μεγάλη εξαίρεση, τονίζεται στην μελέτη της ΔΙ.Τ.ΕΞ Γερμανίας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024