Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνα Expedia: Αμείωτος ο ενθουσιασμός για ταξίδια το 2023, αύξηση 55% στις αναζητήσεις
Έρευνα

Έρευνα Expedia: Αμείωτος ο ενθουσιασμός για ταξίδια το 2023, αύξηση 55% στις αναζητήσεις

Αύξηση παρατηρείται στην εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, καθώς ξεκινούν από νωρίς οι προγραμματισμοί για όλο το έτος. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το 35% των συνολικών αναζητήσεων αφορούσε ταξίδια το 2023 -αύξηση 55%.

Η πρόσφατη έρευνα της Expedia Group, επιβεβαιώνει τα αισιόδοξα μηνύματα για ανάκαμψη των ταξιδιών, παρά τις απανωτές κρίσεις (ενέργειας και πληθωρισμού). Τα δεδομένα της έρευνας ισχυροποιούν την ανθεκτικότητα της βιομηχανίας, ιδίως κατά το α’ τρίμηνο του 2023.

Σύμφωνα με τα δεδομένα από το δ’ τρίμηνο του 2022, παρατηρείται αύξηση των αναζητήσεων για ταξίδια παγκοσμίως, κατά 10%, κυρίως λόγω της ανάκαμψης της Ασίας – Ειρηνικού (APAC). «O APAC είναι ένας τομέας που παρακολουθούμε ιδιαιτέρως, καθώς η πολυαναμενόμενη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών —ειδικά στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν- είχε ως αποτέλεσμα την πρόωρη αύξηση του όγκου αναζητήσεων το δ’ τρίμηνο», αναφέρεται στην έρευνα.

Παράλληλα, αύξηση παρατηρείται στην εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, καθώς ξεκινούν από νωρίς οι προγραμματισμοί για όλο το έτος. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το 35% των συνολικών αναζητήσεων αφορούσε ταξίδια το 2023 -αύξηση 55%.

Όγκος εγχώριων αναζητήσεων

Η απόδοση της εγχώριας αναζήτησης κυμάνθηκε σε όλο το δ΄ τρίμηνο, με την ισχυρότερη ανάπτυξη WoW από τις 3 Οκτωβρίου μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου, όταν ο όγκος εγχώριων αναζητήσεων παγκοσμίως αυξήθηκε κατά σχεδόν 35%.

Όγκος διεθνών αναζητήσεων

Στα μέσα του Οκτωβρίου, οι διεθνείς αναζητήσεις από ταξιδιώτες στο LATAM αυξήθηκαν κατά 10% WoW. Μεταξύ των ταξιδιωτών της Βόρειας Αμερικής (NORAM), ο όγκος διεθνών αναζητήσεων αυξήθηκε την περίοδο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων (28 Νοεμβρίου – 26 Δεκεμβρίου), ίσως σε αυτό να οφείλονται και οι γιορταστικές προσφορές.

Στο επίκεντρο city breaks και προορισμοί παραλίας

Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών στο APAC, τα ταξίδια διακοπών και η ελκυστικότητα των προορισμών με ζεστό καιρό επηρέασαν τη λίστα των κορυφαίων 10 προορισμών παγκοσμίως κατά το 4ο τρίμηνο.

Η Νέα Υόρκη, το Λας Βέγκας και το Λονδίνο βρίσκονται στις πρώτες θέσεις τις λίστας, το Ορλάντο και το Κανκούν ανέβηκαν στην κατάταξη και το Μαϊάμι ξεπέρασε τη Βοστώνη και μπήκε στη δεκάδα. Το Τόκιο για πρώτη φορά βρέθηκε στη λίστα στο νούμερο 7.

Η στροφή σε προορισμούς με ζεστό καιρό ήταν επίσης μια τάση το προηγούμενο έτος – 4ο τρίμηνο 2021 – καθώς οι ταξιδιώτες πιθανότατα άρχισαν να σχεδιάζουν τις αποδράσεις τους με ζεστό καιρό κατά τους μήνες αιχμής του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Προορισμοί, όπως η Βοστώνη και το Ντένβερ έπεσαν από τη λίστα των κορυφαίων 10 παγκοσμίως και αντικαταστάθηκαν από το Μαϊάμι και το Ντουμπάι. Ομοίως, το Κανκούν και η Χονολουλού ανέβηκαν στην κατάταξη.

Η άνοδος των flexcation ταξιδιών

Καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν ευέλικτες επιλογές εργασίας για πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, τα ταξίδια “blended” ή “flexcation” – μια μεγαλύτερη διαμονή που συνδυάζει την remote εργασία και τη διασκέδαση – αυξάνεται και η ευκαιρία για όσους εργάζονται στον ταξιδιωτικό κλάδο είναι τεράστια. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από την έρευνα της Traveler Value Index 2023, από την οποία προκύπτει ότι το 28% των καταναλωτών θέλει να κάνει ένα ταξίδι flexcation τους επόμενους 12 μήνες.

Αύξηση τιμής και αξίας

Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, λόγω των επικείμενων εκπτώσεων, αλλά και λόγω της επιστροφής των επαγγελματικών ταξιδιών. Τούτου λεχθέντος, την υψηλή διάθεση για ταξίδια αναμένεται να ακολουθήσει το budget των ταξιδιωτών και να προσαρμοστεί με βάσει τον πληθωρισμό.

Οι εμπειρίες είναι (ακόμα) τα πάντα

Οι δραστηριότητες και οι εμπειρίες ήταν μερικές από τις κορυφαίες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες πριν από την πανδημία. Φέτος, οι άνθρωποι επιλέγουν περισσότερο τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Από τα πρώτα γαστρονομικά ταξίδια μέχρι τα καταφύγια ευεξίας και τις περιπέτειες εκτός μονοπατιών, οι εμπειρίες επηρεάζουν τις αποφάσεις ταξιδιού. Αλλά για πολλούς ταξιδιώτες, ειδικά εκείνους που βιώνουν εξάντληση μετά τις διακοπές, ο ζεστός καιρός, η χαλάρωση και η επαναφόρτιση είναι τα κύρια θελγήτρα. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 96% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ θέλουν να περάσουν μέρος των επόμενων διακοπών τους χωρίς να κάνουν τίποτα και το 54% των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο συνδέουν το να μην κάνουν τίποτα σε διακοπές με χαλάρωση.

Ανάπτυξη κινητών και εφαρμογών

Παρόλο που τα παγκόσμια ποσοστά διείσδυσης smartphone είναι σταθερά τα τελευταία χρόνια, οι αναζητήσεις και οι κρατήσεις μέσω κινητού είναι σε άνοδο. Συγκρίνοντας τα δεδομένα του 2022 με το 2019, οι ταξιδιωτικές κρατήσεις από κινητές συσκευές —τηλέφωνο και tablet— αυξήθηκαν κατά 15%. Ενώ οι αναζητήσεις από κινητά τηλέφωνα το 2022, αυξήθηκε κατά 30%, συγκριτικά με το 2019.

Q1-2023-Traveler-Insights-Report

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024