Τελευταία νέα
HomeΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα: Η Ελλάδα ξεχωρίζει ως προτιμητέος προορισμός στη Μεσόγειο
Τάσεις

Έρευνα: Η Ελλάδα ξεχωρίζει ως προτιμητέος προορισμός στη Μεσόγειο

Kriaritsi Beach Chalkidiki

Η Data Appeal Company αναλύει τις τουριστικές τάσεις μετά το καλοκαίρι 2024. Η Ελλάδα ξεχωρίζει με μια κατεξοχήν διεθνή τουριστική βάση, τόσο σε περιόδους υψηλής όσο και χαμηλής περιόδου.

Η Data Appeal Company, μέρος του ιταλικού Ομίλου Artificial Intelligence Almawave, δημοσίευσε μια νέα ολοκληρωμένη έκθεση που περιγράφει λεπτομερώς τις τουριστικές τάσεις και προβλέψεις μετά το καλοκαίρι του 2024 για τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία. Η ανάλυση, που πραγματοποιήθηκε με την πλατφόρμα μάρκετινγκ και διαχείρισης προορισμών D / AI Destinations, υπογραμμίζει σημαντικά μοτίβα και δυναμική της αγοράς καθώς τελειώνει η υψηλή καλοκαιρινή περίοδος, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας.

chart

Μερικά από τα βασικά ευρήματα από τη νέα μελέτη περιλαμβάνουν:

  • Ιταλία και Ισπανία: Και οι δύο χώρες παρουσιάζουν παρόμοιες τάσεις όπου η πρωτογενής αγορά τον Αύγουστο είναι εγχώρια, η οποία μειώνεται κατά 9-10% τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Η Ιταλία ξεχωρίζει ως η μόνη χώρα όπου οι κρατήσεις GDS τον Σεπτέμβριο ξεπερνούν αυτές του Αυγούστου.
  • Ελλάδα: Σε αντίθεση με τις άλλες χώρες που αναλύθηκαν, η Ελλάδα βλέπει τη συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών της να προέρχονται από διεθνείς αγορές τόσο κατά τη διάρκεια της υψηλής όσο και της χαμηλής περιόδου.
  • Γαλλία: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν σημαντικό αντίκτυπο όλο το καλοκαίρι, με τα ποσοστά OTA να αυξάνονται από τα τέλη Ιουλίου έως τις αρχές Αυγούστου και να παραμένουν σταθερά μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου.
  • Αμερικανοί και Γερμανοί: Αυτές οι δύο εθνικότητες είναι οι κορυφαίες αγορές για κρατήσεις πτήσεων GDS προς όλους τους προορισμούς που αναλύθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

chart

Τα ευρύματα ανά χώρα
  • Γαλλία: Αν εμβαθύνουμε στα συμπεράσματα της μελέτης για κάθε χώρα που αναλύθηκε, στην περίπτωση της Γαλλίας οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 έχουν επηρεάσει σημαντικά τα τουριστικά πρότυπα, με μια αύξηση των ποσοστών OTA από τα τέλη Ιουλίου έως τις αρχές Αυγούστου που παραμένει σταθερή μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου. Η σταθερότητα αυτή είναι αξιοσημείωτη, καθώς μόνο η εγχώρια αγορά σημειώνει μικρή πτώση (-3%) το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον Αύγουστο. Οι Γάλλοι ταξιδιώτες τείνουν να μειώνουν τα διεθνή ταξίδια μετά το καλοκαίρι, ενώ οι Γερμανοί και οι Βρετανοί τουρίστες αυξάνονται. Επιπλέον, υπάρχει μια αξιοσημείωτη αύξηση επισκεπτών από τις ΗΠΑ και τις αναδυόμενες ασιατικές αγορές, όπως η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία. Αυτή η τάση δείχνει ότι η Γαλλία παραμένει ισχυρός πόλος έλξης για διεθνείς τουρίστες πέρα ​​από την καλοκαιρινή αιχμή, υποστηριζόμενη από τον παρατεταμένο αντίκτυπο των Ολυμπιακών Αγώνων.
  • Ελλάδα: Στην περίπτωση της Ελλάδας, η χώρα ξεχωρίζει με μια κατεξοχήν διεθνή τουριστική βάση, τόσο σε περιόδους υψηλής όσο και χαμηλής περιόδου. Οι εγχώριοι επισκέπτες αντιπροσωπεύουν μόνο το 16% τον Αύγουστο, ενώ μειώνονται στο 10% τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Αυτή η περίοδος συμπίπτει με μια μείωση των Ιταλών και Γάλλων επισκεπτών που προτιμούν τα ταξίδια του Αυγούστου. Αντίθετα, Αμερικανοί και Γερμανοί βλέπουν αύξηση στις κρατήσεις πτήσεων GDS κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών. Τα ποσοστά φιλοξενίας στην Ελλάδα μειώνονται συνεχώς από τα τέλη Αυγούστου έως τον Οκτώβριο, φτάνοντας σε πτώση 25% στα τέλη Οκτωβρίου. Αυτή η έντονη εποχιακή διακύμανση προσφέρει μια ευκαιρία για ταξιδιώτες που γνωρίζουν τον προϋπολογισμό να εξερευνήσουν την Ελλάδα στις λιγότερο πολυσύχναστες εκτός εποχής.
  • Ιταλία: Η Ιταλία βιώνει μια μετατόπιση στα τουριστικά δημογραφικά στοιχεία μετά τον Αύγουστο, με τον εσωτερικό τουρισμό να μειώνεται σχεδόν κατά 10% τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Οι ΗΠΑ και η Γερμανία γίνονται οι πρωτογενείς αγορές αυτούς τους μήνες, αντικαθιστώντας την εγχώρια κυριαρχία του Αυγούστου. Τα ποσοστά διαμονής μειώνονται κατά 15% και η μέση διάρκεια διαμονής μειώνεται από 12,7 σε 8,8 διανυκτερεύσεις, υποδηλώνοντας μικρότερες επισκέψεις από ταξιδιώτες εκτός εποχής. Συγκεκριμένα, η Ιταλία είναι η μόνη χώρα όπου οι κρατήσεις GDS τον Σεπτέμβριο ξεπερνούν αυτές του Αυγούστου, υπογραμμίζοντας τη σταθερή ζήτηση από διεθνείς τουρίστες ακόμη και όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Αυτή η τάση υποδηλώνει ότι η Ιταλία παραμένει ένας αγαπημένος προορισμός για τους Αμερικανούς και τους Γερμανούς τουρίστες κατά τη διάρκεια της περιόδου εκτός αιχμής.
  • Ισπανία: Τέλος, αναλύοντας την περίπτωση της Ισπανίας, αυτή η χώρα αντικατοπτρίζει την Ιταλία στις μετα-καλοκαιρινές τουριστικές τάσεις της, με τα εσωτερικά ταξίδια να μειώνονται κατά 9% τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Η πτώση αυτή συνοδεύεται από σημαντική αύξηση των τουριστών από τη Γερμανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία, οι αριθμοί των οποίων διπλασιάζονται σε σύγκριση με τον Αύγουστο. Τα ποσοστά διαμονής στην Ισπανία μειώνονται κατά 16% κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών, με τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών τα Σαββατοκύριακα να υποδηλώνουν ζήτηση για σύντομες αποδράσεις. Τα στοιχεία δείχνουν μια στροφή από τους ταξιδιώτες της Νότιας Ευρώπης τον Αύγουστο στους Βορειοευρωπαίους τους επόμενους μήνες. Αυτή η τάση υπογραμμίζει την ελκυστικότητα της Ισπανίας ως προορισμού για τους ταξιδιώτες του Σαββατοκύριακου και για όσους θέλουν να αποφύγουν την πολυκοσμία του καλοκαιριού, ενώ απολαμβάνουν τον ευνοϊκό καιρό και τις μειωμένες τιμές.
Αμερικανοί και Γερμανοί κορυφαίες αγορές του εξωτερικού

chart

Τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, οι Αμερικανοί αναδεικνύονται ως η πρώτη αγορά για κρατήσεις πτήσεων προς Ιταλία (22%), Ελλάδα (21%) και Γαλλία (14%), ενώ κατατάσσονται επίσης ως η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στην Ισπανία (9%). Αυτή η σημαντική παρουσία υπογραμμίζει το συνεχές ενδιαφέρον και την ταξιδιωτική ευελιξία των Αμερικανών τουριστών. Εν τω μεταξύ, οι Γερμανοί ακολουθούν στενά, όντας η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην Ιταλία (11%), την Ισπανία (10,5%) και την Ελλάδα (13%).

chart

Η σημαντική εισροή Αμερικανών και Γερμανών τουριστών κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών υποδηλώνει μια στρατηγική στροφή προς τα ταξίδια εκτός αιχμής, ευνοώντας λιγότερους προορισμούς με κόσμο και πιο οικονομικές περιόδους ταξιδιού.

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024
11/07/2024
10/07/2024