Τελευταία νέα
HomeΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα Phocuswright: Οι τουρίστες σκέφτονται μεν, αλλά δεν πράττουν βιώσιμα
Τάσεις

Έρευνα Phocuswright: Οι τουρίστες σκέφτονται μεν, αλλά δεν πράττουν βιώσιμα

garbage

Μελέτη της Phocuswright αποδεικνύει ότι παρά τις καλές προθέσεις, οι ταξιδιώτες συχνά δεν επιλέγουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.

Μια νέα μελέτη της Phocuswright αποκαλύπτει μια ανησυχητική αποσύνδεση μεταξύ της δηλωμένης επιθυμίας των ταξιδιωτών για βιώσιμα ταξίδια και των πραγματικών επιλογών των διακοπών τους. Η μελέτη παρουσιάστηκε από τη Madeline List, Senior Research Analyst της εταιρείας στην 1η ημέρα του Phocuswright Europe 2024 (10-12 Ιουνίου, Βαρκελώνη) και ρίχνει φως στο περίπλοκο ζήτημα του υπερτουρισμού και των στρατηγικών διασποράς.

Ανησυχία ναι, δράση όχι

“Σχεδιάσαμε μια έρευνα με τέτοιο τρόπο ώστε οι καταναλωτές δε γνώριζαν ότι συμμετείχαν σε έρευνα βιωσιμότητας”, εξήγησε η List. “Τα αποτελέσματα έδειξαν μια ξεκάθαρη ανησυχία για τον υπερτουρισμό, αλλά η ανησυχία δεν μεταφράζεται πάντα σε δράση”.

Ενώ το 45% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι αναζητούσε προορισμούς εκτός της πεπατημένης, υποδεικνύοντας κάποιο ενδιαφέρον για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών τοποθεσιών, η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι ένας σημαντικός αριθμός αποφεύγει ενεργά τους πολυπληθείς και υπερεμπορικούς προορισμούς.

Venice

Βενετία, Πλατεία Αγ. Μάρκου (Φωτό: Τατιάνα Ρόκου)

“Το 24-40% αποφάσισε να μην επισκεφθεί έναν προορισμό λόγω συνωστισμού ή υπερβολικής εμπορευματοποίησης”, σημείωσε η List. “Αυτή η τάση επεκτείνεται σε καταλύματα και αξιοθέατα, με το 32% να αποφεύγει τα υπερβολικά αναπτυγμένα καταλύματα και το 34% να αποφεύγει τις πολυσύχναστες εκδρομές και δραστηριότητες”.

Η έρευνα εξέτασε ακόμη τον ρόλο της φήμης από τα Social Media και πως αυτή οδηγεί στον υπερτουρισμό. Η List υπογραμμίζει ότι η φήμη, από μόνη της, δεν υπαγορεύει απαραίτητα την επιλογή προορισμού.

‘Η φήμη από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τον περιορισμό των επιλογών”, εξηγεί η List. “Αυτή η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για την προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών και την ενθάρρυνση της διασποράς των ταξιδιών”.

Βασικό εύρημα της έρευνας είναι το χάσμα μεταξύ των εκφρασμένων προθέσεων και της πραγματικής συμπεριφοράς. Ενώ πολλοί ταξιδιώτες αναφέρουν επιθυμία για βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές, μόνο το 28% επέλεξε να μείνει σε λιγότερο πολυσύχναστες περιοχές στα πρόσφατα ταξίδια του.

Madeline-List

Madeline List, Senior Research Analyst, Phocuswright.

“Υπάρχει μια αποσύνδεση μεταξύ αυτού που λένε οι άνθρωποι ότι θα κάνουν και αυτού που πραγματικά κάνουν”, αναγνωρίζει η List. “Ένας παράγοντας που συμβάλλει μπορεί να είναι η έλλειψη κατανόησης του τι σημαίνει βιωσιμότητα στο πλαίσιο του ταξιδιού. Για παράδειγμα, μόνο το 10-12% των ερωτηθέντων αναγνώρισε ότι η κράτηση για επίσκεψη σε αξιοθέατα ανά χρονική ζώνη αποτελεί βιώσιμη ενέργεια”.

Προσέγγιση 6 σημείων ενάντια στον υπερτουρισμό

Η μελέτη ολοκληρώθηκε με μια σαφή έκκληση για δράση προς διάφορους ενδιαφερόμενους στον ταξιδιωτικό κλάδο. Η List περιγράφει μια προσέγγιση 6 σημείων για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού:

  1. Υπολογιζόμενα όρια: Εφαρμογή προσεκτικά σχεδιασμένων ορίων επισκεπτών για την προστασία των προορισμών, χωρίς να πληγούν οι τοπικές οικονομίες.
  2. Αλλαγή focus: Απομάκρυνση από το μάρκετινγκ που τροφοδοτεί τον λεγόμενο FOMO (fear of missing out) και προώθηση ταξιδιών βάσει ενδιαφέροντος, για διαφορετικές εμπειρίες.
  3. Διαφάνεια: Παροχή σαφών πληροφοριών σχετικά με τα επίπεδα επισκεπτών σε δημοφιλείς προορισμούς,χωρίς επιμελημένα και επεξεργασμένα γραφικά.
  4. Στρατηγικές διασποράς: “Εξοπλισμός” των ταξιδιωτών με γνώσεις σχετικά με εναλλακτικούς προορισμούς, που πρέπει να λάβουν υπόψη, όταν αναζητούν επιλογές με λιγότερο κόσμο.
  5. Θέματα υποδομής: Επένδυση σε υποδομές μεταφορών που ενθαρρύνουν τα ταξίδια σε περιοχές λιγότερο επισκέψιμες, καθιστώντας τις πιο προσιτές.
  6. Εκπαίδευση: Εκπαίδευση των ταξιδιωτών σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ του υπερτουρισμού και των ευρύτερων εννοιών βιωσιμότητας.

Εφαρμόζοντας αυτές τις στρατηγικές από κοινού, η ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί να εργαστεί προς ένα πιο ισορροπημένο και βιώσιμο μέλλον για τον τουρισμό.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/07/2024
18/07/2024
17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024