Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΑνοδική η τάση μεγεθών του ελληνικού τουρισμού
HELLASTAT

Ανοδική η τάση μεγεθών του ελληνικού τουρισμού

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε., ο ελληνικός τουρισμός διανύει μια διαρκή ανοδική τάση των μεγεθών του. Τα τελευταία χρόνια η τουριστική κίνηση τονώθηκε από την εκστρατεία προβολής των […]

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε., ο ελληνικός τουρισμός διανύει μια διαρκή ανοδική τάση των μεγεθών του. Τα τελευταία χρόνια η τουριστική κίνηση τονώθηκε από την εκστρατεία προβολής των ελληνικών προορισμών<...>από τις αρμόδιες αρχές και τις επενδύσεις επέκτασης και αναβάθμισης που υλοποίησαν οι μεγαλύτεροι όμιλοι, πολλές από τις οποίες χρηματοδοτήθηκαν από τον αναπτυξιακό νόμο.

Το 2007 αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμα θετικό για την εγχώρια τουριστική δραστηριότητα έτος, με βελτίωση της τάξης του 6-7% σε όρους αεροπορικών αφίξεων (εκτίμηση ΙΤΕΠ), τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού υπολογίζει την αντίστοιχη μεταβολή σε παγκόσμια κλίμακα σε περίπου 4%.

Μέσα σε αυτό το έντονα ευνοϊκό τουριστικό περιβάλλον, ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί τον καταλυτικό υποδοχέα των θετικών τάσεων που οφείλει να απορροφήσει αποτελεσματικά τα αυξημένα μεγέθη τουριστικής κίνησης και να δημιουργήσει στιβαρό υπόβαθρο για την συνέχιση του ευοίωνου κλίματος.

Σύμφωνα με εκπρόσωπους των επιχειρήσεων του κλάδου με τους οποίους συνεργάστηκε η Hellastat για την εκπόνηση της μελέτης, οι προκλήσεις είναι πολλές και καταγράφονται συνοπτικά ως εξής:

  • Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού
  • Στροφή σε διαφορετικά target group τουριστών που δαπανούν μεγαλύτερα ποσά (π.χ. Αμερικανοί τουρίστες)
  • Χρηματοδότηση επενδύσεων από το νέο αναπτυξιακό νόμο
  • Στροφή σε σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και τουριστικές κατοικίες
  • Σταδιακός κορεσμός των καταλυμάτων της Τουρκίας
  • Προσέλκυση μεγαλύτερου εύρους τουριστών μέσω πακέτων ποικίλων τουριστικών υπηρεσιών σε συμφέρουσες τιμές
  • Ευνοϊκοί μακροοικονομικοί παράγοντες στις σημαντικότερες χώρες προέλευσης

Η επίτευξη των προαναφερθέντων προκλήσεων προϋποθέτει ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος θα μπορέσει επίσης να αντιμετωπίσει συγκεκριμένες διαχρονικές αδυναμίες, όπως:

  • Αυξημένη εξάρτηση από τους tour operators
  • Έντονη εποχικότητα στην τουριστική κίνηση
  • Λειτουργία πολλών απαρχαιωμένων ξενοδοχείων
  • Η πλειοψηφία των εταιριών διαχειρίζεται μονάδες χαμηλών κατηγοριών με περιορισμένο φάσμα παρεχομένων υπηρεσιών
  • Χαμηλός βαθμός εξειδίκευσης μεγάλου ποσοστού του απασχολούμενου προσωπικού
  • Ζημιογόνα αποτελέσματα, κυρίως από τις μικρότερες εταιρίες


Στο δείγμα της μελέτης της Hellastat έχουν περιληφθεί 1407 επιχειρήσεις.

Τα αποτελέσματα του 2006

Η αυξημένη τουριστική κίνηση που επικράτησε το 2006 οδήγησε σε αύξηση του συνολικού Κύκλου Εργασιών των εταιριών του δείγματος κατά 5,8%, με το 75% των εταιριών του δείγματος να βελτιώνουν τον Κύκλο Εργασιών τους έναντι του 2005. Επίσης η μέση μεταβολή 06/05 ανά εταιρία (7,9%) ξεπέρασε την αντίστοιχη της τριετίας 06/04 (6,7%), δείγμα της δυναμικής του κλάδου.

Πιο συγκεκριμένα, ο Κύκλος Εργασιών του δείγματος διαμορφώθηκε στα 2.697,34 εκατ. ευρώ το 2006, αυξημένος κατά +5,8% σε σχέση με το 2005, με το 75,7% των επιχειρήσεων να αυξάνει τον Κύκλο Εργασιών τους σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Τα ΚΠΤΦΑ διαμορφώθηκαν σε 582,07 εκατ. ευρώ, +10,5% από το 2005 με αποτέλεσμα οι Ζημίες Προ Φόρων να περιορίζονται σε 7,22εκατ. ευρώ.

Το Περιθώριο Μικτού Κέρδους αυξάνεται διαχρονικά και διαμορφώνεται για τη μέση εταιρία σε 23,5% το 2006. Το Περιθώριο ΚΠΤΦΑ βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο (22,8%).

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες εταιρίες υπερείχαν στον ρυθμό αύξησης του Κύκλου Εργασιών τους σε σχέση με τις μικρότερες με 11,0% έναντι 6,2%, ενώ αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις ενδιάμεσες κατηγορίες των μεσαίων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024