Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΑπογοητευτική η εικόνα των ξενοδοχείων πόλεων στην Ελλάδα
Στοιχεία της GBR Consulting

Απογοητευτική η εικόνα των ξενοδοχείων πόλεων στην Ελλάδα

Σύμφωνα με το 3μηνιαίο Hospitality Newsletter της GBR Consulting, τα ξενοδοχεία εξακολούθησαν να χάνουν έδαφος, ενώ ο διεθνής ανταγωνισμός αντίθετα έδειξε σαφή σημεία ανάπτυξης. Από την άλλη πλευρά, υπήρξαν και κάποια σημάδια ανακοπής της πτωτικής τάσης του ελληνικού τουρισμού…

Σύμφωνα με το 3μηνιαίο Hospitality Newsletter της GBR Consulting, τα ξενοδοχεία εξακολούθησαν να χάνουν έδαφος, ενώ ο διεθνής ανταγωνισμός αντίθετα έδειξε σαφή σημεία<...> ανάπτυξης. Από την άλλη πλευρά, υπήρξαν και κάποια σημάδια ανακοπής της πτωτικής τάσης του ελληνικού τουρισμού.

  • Το 4ο 3μηνο οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στην Αθήνα, για πρώτη φορά το 2010, αυξήθηκαν σε σχέση με το 2009, έστω και οριακά (+0,5%). Αυτό μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στον επετειακό Μαραθώνιο των 2.500 ετών. Ως εκ τούτου, η συνολική πτώση διεθνών αφίξεων στην Αθήνα περιορίστηκε στο 4,6%. Από την άλλη πλευρά το RevPAR εξακολούθησε την πτωτική του πορεία και στο 4ο 3μηνο σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση (-13,3%) απ`όλη τη χρονιά. Ως αποτέλεσμα αυτής της συνεχόμενης πτώσης για 2η συνεχή χρονιά, παρατηρείται η διακοπή λειτουργίας ξενοδοχειακών μονάδων στο κέντρο της Αθήνας.
  • Αντίστοιχη, και πιο επιδεινωμένη εικόνα παρουσίασε και η Θεσσαλονίκη, με οριακή αύξηση των αφίξεων (0,1%) και πολύ μεγάλη πτώση του RevPAR στο 4ο 3μηνο (-23,2%), ενώ η συνολική ετήσια πτώση του RevPAR έφτασε το 20%.
  • Η απογοητευτική αυτή εικόνα των ξενοδοχείων πόλεων είναι ακόμα πιο έντονη συγκρινόμενη με τις αυξήσεις RevPAR μεσογειακών πόλεων και της Ν. Ευρώπης συνολικά, που το 2010 παρουσίασαν σημαντική βελτίωση.
  • Τα ξενοδοχεία Resorts, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν καλύτερη εικόνα διατηρώντας τη θέση τους (η ετήσια αύξηση του RevPAR ήταν +0,2% και των διεθνών αεροπορικών αφίξεων +1,9%). Η από πολλούς φοβούμενη κατάρρευση του ελληνικού τουρισμού, ως επακόλουθο της αρνητικής εικόνας της χώρας, ευτυχώς δεν επαληθεύθηκε.

Η μείωση του ΦΠΑ στο 6,5% θα χρησιμοποιηθεί από το 77% των ξενοδόχων είτε στο σύνολό της (28%) είτε μερικώς (49%) για αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, 13% θα την χρησιμοποιήσουν για αύξηση των εσόδων τους, ενώ 10% δεν έχουν ακόμα αποφασίσει πώς θα την χρησιμοποιήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα “Βαρόμετρο του ελληνικού τουρισμού”, ο ξενοδοχειακός κλάδος εξακολουθεί να είναι απαισιόδοξος σχετικά με το μέλλον, αναμένοντας περαιτέρω πτώση της πληρότητας και της Μέσης Τιμής Δωματίου (ARR). Η απαισιοδοξία είναι μεγαλύτερη ανάμεσα στους ξενοδόχους πόλεων, σε σχέση με τους ξενοδόχους ξενοδοχείων resort.

Τα μοναδικά δύο τμήματα της αγοράς που διαφοροποιούνται και αισιοδοξούν ως προς την αναμενόμενη πληρότητα και μέση τιμή δωματίου, είναι οι ξενοδόχοι της Κρήτης και των μονάδων 5*.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024