Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΑυξημένα τα έσοδα των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων το 2004

Αυξημένα τα έσοδα των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων το 2004

Μετά από τρεις συνεχείς πτωτικές χρονιές στα οικονομικά αποτελέσματα των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων, τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς παρουσιάστηκαν διαφοροποιημένα και συνεπώς αυξημένα, γεννώντας ελπίδες για καλύτερες μέρες στη ξενοδοχειακή βιομηχανία

Μετά από τρεις συνεχείς πτωτικές χρονιές στα οικονομικά αποτελέσματα των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων, τα αποτελέσματα<...> της περσινής χρονιάς παρουσιάστηκαν διαφοροποιημένα και συνεπώς αυξημένα, γεννώντας ελπίδες για καλύτερες μέρες στη ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με έρευνα της γαλλικής εταιρίας `MKG Consulting`, τα έσοδα των ξενοδοχείων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revPAR) στην Ευρώπη το 2004 αυξήθηκαν κατά 3,7%, σε σχέση με το 2003, και ανήλθαν στα 61,8 δισ. ευρώ. Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών αυξήθηκε κατά 1% και έφτασε το 65,9%, ενώ η μέση ημερήσια τιμή δωματίου σημείωσε άνοδο κατά 2,1%. Ακόμα, τα προ φόρων έσοδα για τις ξενοδοχειακές αλυσίδες αυξήθηκαν κατά 5% και ανήλθαν σε 24 δισ. ευρώ.

Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι την μεγαλύτερη αύξηση εμφάνισε η Μεγάλη Βρετανία, που ήταν της τάξης του 7,2%, ενώ η Γερμανία ανέκαμψε με ποσοστό άνω του μέσου όρου (4,5%), ενώ οι λόγοι της αύξησης, όπως αποδείχτηκε από τη διεξαγωγή της έρευνας, διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Μάλιστα, να τονιστεί ότι στην Αυστρία και τη Μ. Βρετανία, η ανάκαμψη διήρκεσε καθ` όλη τη διάρκεια του 2004, με τα έσοδα να σημειώνουν συνεχή άνοδο, αν και οι χώρες αυτές ήταν από τις πρώτες και από εκείνες που αντιμετώπισαν τα μεγαλύτερα προβλήματα μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, με αποτέλεσμα οι τιμές των δωματίων τους να σημειώσουν πτώση.

Ακόμα, η έρευνα απέδειξε ότι η Γερμανία είχε μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη, με το revPAR να αυξάνεται κατά 4%, με ταυτόχρονη και σημαντική άνοδο στις πληρότητες των δωματίων. Η γερμανική βιομηχανία ξενοδοχειακών αλυσίδων χαρακτηρίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος από τα επίπεδα πληροτήτων, τα οποία είναι γενικά χαμηλά, με μεγάλες διακυμάνσεις μεταξύ των εργάσιμων ημερών και των Σαββατοκύριακων, πτώση το καλοκαίρι και μεγάλη εξάρτηση από τον επαγγελματικό τουρισμό.

Ελαφρώς μικρότερο του ευρωπαϊκού (2,3% στο RevPAR) ήταν το ποσοστό αύξησης της Γαλλίας. Στον αντίποδα η Ισπανία, που δεν παρουσίασε ιδιαίτερα καλή εικόνα, αφού οι πληρότητες των ξενοδοχείων της έπεσαν ελαφρώς κατά 0,3%, ενώ το RevPAR σημείωσε περαιτέρω πτώση της τάξης του 6,5%.

Στη γειτονική Ιταλία, τα έσοδα του 2004 κινήθηκαν στα επίπεδα του 2003, ενώ η Γαλλία αύξησε τις τιμές των δωματίων της κατά 1,9% και τα έσοδα της κατά 2,3%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές δωματίων σημειώθηκαν στα ξενοδοχεία 2 αστέρων (4,9%).

Τέλος, όσον αφορά στη νέα χρονιά που διανύουμε, η άνοδος του RevPAR θα πρέπει να συνεχιστεί, κατά τους εκτιμήσεις των ειδικών, που πραγματοποίησαν την έρευνα. Στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αύξηση του ΑΕΠ, που προβλέπει ο ΟΟΣΑ, θα είναι ίση με το 2004 (+2,1%), και πολύ πιο πάνω από το 2003 (+0,9%). Η `MKG Consulting`, σύμφωνα με τις οικονομετρικές αναλύσεις της, επιβεβαιώνει τον αντίκτυπο των αλλαγών του ΑΕΠ και στην ξενοδοχειακή δραστηριότητα.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024