Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕντονη η ανάγκη για επενδύσεις στον κλάδο των τουριστικών λιμένων
Στις ελληνικές θάλασσες πλέουν περίπου 3.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη

Εντονη η ανάγκη για επενδύσεις στον κλάδο των τουριστικών λιμένων

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων, το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών όλων των κατηγοριών που έχουν χωροθετηθεί σε πανελλαδικό επίπεδο ανέρχεται σε 19.269 θέσεις και οι οποίες αντιστοιχούν σε 128 λιμένες (δεν περιλαμβάνονται θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε…

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων, το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών όλων των κατηγοριών που έχουν χωροθετηθεί σε πανελλαδικό<...> επίπεδο ανέρχεται σε 19.269 θέσεις και οι οποίες αντιστοιχούν σε 128 λιμένες (δεν περιλαμβάνονται θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε εμπορικά λιμάνια, αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους ναυταθλητικών ομίλων). Ωστόσο, 55 είναι στον αριθμό οι εν λειτουργία τουριστικοί λιμένες, αγκυροβόλια και καταφύγια το δε σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σε αυτούς ανέρχεται 10.015. Τα παραπάνω προκύπτουν από την κλαδική μελέτη “Τουριστικοί Λιμένες”, που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η εν λόγω μελέτη πραγματεύεται τις μαρίνες, τα αγκυροβόλια – καταφύγια τουριστικών σκαφών, καθώς και τους ξενοδοχειακούς λιμένες που λειτουργούν στη χώρα.

Το μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ελληνικών τουριστικών λιμένων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,6% κατά την περίοδο 2005-2009. Το εκτιμώμενο μέγεθος αγοράς προέρχεται από το σύνολο των εν λειτουργία θέσεων ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες), αγκυροβόλια – τουριστικά καταφύγια, καθώς και ξενοδοχειακούς λιμένες της χώρας και αντιστοιχεί στο σύνολο των τελών ελλιμενισμού που καταβάλει κάθε σκάφος.

Ως βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες τουριστικών λιμένων, θεωρείται ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα το yachting και οι κρουαζιέρες. Το 2009 καταχωρήθηκαν στα βιβλία μικρών σκαφών των διαφόρων λιμενικών υπηρεσιών της χώρας 7.223 νέα σκάφη με μήκος έως 12 μέτρα (μείωση 22,1% σε σχέση με το 2008), ενώ εκτιμάται ότι σήμερα στις ελληνικές θάλασσες πλέουν περίπου 3.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 19 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 10 επιχειρήσεων εκμετάλλευσης τουριστικών λιμένων, για τις χρήσεις 2009 και 2008. Όπως προέκυψε από την εν λόγω ανάλυση, το σύνολο του ενεργητικού δεν μεταβλήθηκε σημαντικά (οριακή μείωση 0,6%) το 2009 σε σχέση με το 2008, ενώ ανάλογη εξέλιξη εμφάνισαν και τα ίδια κεφάλαια (οριακή μείωση 0,7%) την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις των συγκεκριμένων εταιρειών αυξήθηκαν κατά 12,4% το 2009 σε σχέση με το 2008, ενώ οι εταιρείες του δείγματος εμφανίζουν κέρδη το 2009, αυξημένα κατά 41,3% συγκριτικά με το 2008.

Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό και η περαιτέρω μείωση της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, εκτιμάται ότι θα επηρεάσει αρνητικά και τον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα τον τομέα του επαγγελματικού yachting, ο οποίος ήδη φαίνεται να πλήττεται από τη γενικότερη οικονομική συγκυρία. Επιπλέον, τα τελευταία φορολογικά μέτρα της πολιτείας σε βάρος των κατόχων σκαφών αναψυχής, αναμένεται να περιορίσουν την κίνηση των διερχόμενων σκαφών ιδιαίτερα στις περιφερειακές μαρίνες της χώρας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΈντονη η ανάγκη για επενδύσεις στον κλάδο των τουριστικών λιμένων
Έρευνα της ICAP

Εντονη η ανάγκη για επενδύσεις στον κλάδο των τουριστικών λιμένων

Με ανοδικούς ρυθμούς κινείται η αγορά των τουριστικών λιμένων στη χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση κλαδικής μελέτης, η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη αυτή εξετάζονται οι μαρίνες, τα αγκυροβόλια – καταφύγια…

Με ανοδικούς ρυθμούς κινείται η αγορά των τουριστικών λιμένων στη χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση κλαδικής μελέτης, η οποία κυκλοφόρησε από τη<...> Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη αυτή εξετάζονται οι μαρίνες, τα αγκυροβόλια – καταφύγια τουριστικών σκαφών, καθώς και οι ξενοδοχειακοί λιμένες που λειτουργούν στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και ειδικότερα τη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων, με βάση τα στοιχεία του 2008 (Ιούλιος), το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών όλων των κατηγοριών που έχουν χωροθετηθεί σε πανελλαδικό επίπεδο (δεν περιλαμβάνονται θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε εμπορικά λιμάνια, αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους ναυταθλητικών ομίλων), ανέρχεται σε 19.269 θέσεις και οι οποίες αντιστοιχούν σε 128 λιμένες. Ωστόσο, 55 είναι στον αριθμό οι εν λειτουργία τουριστικοί λιμένες, αγκυροβόλια και καταφύγια το δε σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σε αυτούς ανέρχεται σε 10.015. Κατά κατηγορία, οι τουριστικοί λιμένες (μαρίνες) συγκεντρώνουν το 80,7% του συνόλου των εν λειτουργία θέσεων. Αν και έχουν ολοκληρωθεί οι χωροθετήσεις για 1.427 θέσεις ελλιμενισμού, στο στάδιο της κατασκευής βρίσκονται 9.254 θέσεις σε 73 τουριστικούς λιμένες, αγκυροβόλια – καταφύγια και ξενοδοχειακούς λιμένες ανά την επικράτεια, ενώ στο Ε.Σ.Π.Α. έχει ήδη ενταχθεί η κατασκευή 37 καταφυγίων – αγκυροβολίων συνολικού προϋπολογισμού 88 εκατ. ευρώ.

Το μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ελληνικών τουριστικών λιμένων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4% κατά την περίοδο 2005-2008. Θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι το εκτιμώμενο μέγεθος αγοράς προέρχεται από το σύνολο των εν λειτουργία θέσεων ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες), αγκυροβόλια – τουριστικά καταφύγια, καθώς και ξενοδοχειακούς λιμένες της χώρας και αντιστοιχεί στο σύνολο των τελών ελλιμενισμού που καταβάλει κάθε σκάφος που δένει σε κάποια θέση ενός τουριστικού λιμένα.

Ως βασικότερος παράγοντας, ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες τουριστικών λιμένων, θεωρείται ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα το yachting και οι κρουαζιέρες. Επιπλέον, θέσεις ελλιμενισμού στους τουριστικούς λιμένες της χώρας, ζητούνται και από τον υφιστάμενο στόλο των σκαφών εκείνων που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες. Το 2007 αφίχθησαν στη χώρα μας μέσω κρουαζιέρων 1,2 εκατ. αλλοδαποί τουρίστες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 6,6% στο σύνολο των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών το συγκεκριμένο έτος. Επίσης, καταχωρήθηκαν στα βιβλία μικρών σκαφών των διαφόρων λιμενικών υπηρεσιών της χώρας 11.112 νέα σκάφη με μήκος έως 10 μέτρα (αύξηση 14,9% σε σχέση με το 2006), ενώ εκτιμάται ότι σήμερα στις ελληνικές θάλασσες πλέουν περίπου 4.200 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 11 εταιρειών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα στοιχεία τόσο για το 2007 όσο και για το 2006. Το σύνολο του ενεργητικού διαμορφώθηκε σε 165,3 εκατ. ευρώ το 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το 2006 αύξηση η οποία προήλθε κυρίως από τα υψηλότερα καθαρά πάγια. Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 64,7 εκατ. ευρώ το 2007 από 61 εκατ. ευρώ το 2006, σημειώνοντας αύξηση 5,9%. Οι μεν μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις και προβλέψεις αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το 2006, οι δε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 34,6% την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις των 11 εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν κατά 13,7% το 2007 (30,6 εκατ. ευρώ), σε σχέση με το 2006, ενώ οι εταιρείες του δείγματος εμφανίζουν κέρδη το 2007 έναντι ζημιών το 2006, λόγω κυρίως της αύξησης των προμηθειών και λοιπών λειτουργικών εσόδων. Όσον αφορά τους βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες, η σχέση των ξένων προς τα ίδια κεφάλαια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά το 2007 (1,56) σε σχέση με το 2006 (1,62), ενώ η γενική ρευστότητα αυξήθηκε από 0,6 (2006) σε 0,87 (2007).

Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η τρέχουσα οικονομική κρίση, θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τόσο τον αριθμό των τουριστών που αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας το 2009 όσο και το ύψος των δαπανών που θα πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όσον αφορά ειδικά τον κλάδο των τουριστικών λιμένων, με δεδομένη την έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού στις ελληνικές θάλασσες, οι πιθανές απώλειες από τυχόν μείωση του θαλάσσιου τουρισμού δεν αναμένεται να είναι σημαντικές.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024