Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕπίκεντρο των Γερμανών φέτος το καλοκαίρι, η Μεσόγειος – Αύξηση 3% των αεροπορικών τουριστικών θέσεων από το 2019
Τάσεις

Επίκεντρο των Γερμανών φέτος το καλοκαίρι, η Μεσόγειος – Αύξηση 3% των αεροπορικών τουριστικών θέσεων από το 2019

Μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών για τους Γερμανούς για φέτος είναι η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Το 36% των ερωτηθέντων στη Γερμανία θέλει να ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές από ό,τι πριν από την πανδημία και μάλιστα, το 50% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από 2.000 ευρώ για τον εαυτό του και, όπου γίνεται, για την οικογένειά του.

Τα στοιχεία από το Mobility Market Outlook (MMO) της Statista, σε συνεργασία με την ITB Berlin, προβλέπουν ότι η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί κατά 48%, φθάνοντας τα 637 δισ. δολ. το 2022.

Το 2023 θα ξεπεράσει τα προπανδημικά επίπεδα κατά περίπου 5%, φτάνοντας σχεδόν τα 756 δισ. δολ. Το 2022, ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης προβλέπεται για τον κλάδο της κρουαζιέρας (180% σε ετήσια βάση) και τα ξενοδοχεία (57%). Τα τελευταία αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τμήμα της τουριστικής αγοράς και πιθανότατα θα ξεπεράσουν τα ιδιωτικά καταλύματα και τα διαμερίσματα διακοπών, καθώς και τις οργανωμένες εκδρομές. Ταυτόχρονα, το MMO προβλέπει ότι η αγορά ιδιωτικών καταλυμάτων και διαμερισμάτων διακοπών θα ξεπεράσει τα 81 δισ. δολ. σε συνολικό τζίρο, μόλις 2% λιγότερο από τον όγκο της αγοράς το 2019.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι απίθανο να επηρεάσει σοβαρά την ταξιδιωτική βιομηχανία



Καθώς αυτές οι προβλέψεις δεν λαμβάνουν υπόψη τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, το ερώτημα είναι αν αυτός θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα την παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία – και αν ναι, με ποιους τρόπους; Σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), εκτός από την πανδημία του κορωνοϊού, τα γεγονότα με τον μεγαλύτερο μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην παγκόσμια πολιτική αεροπορία ήταν ο συνδυασμός της “φούσκας” για το .com το 2000 και των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Το 2001 και το 2002, ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αερομεταφορών μειώθηκε ετησίως κατά 1%, διακόπτοντας για λίγο την τάση ανόδου των αεροπορικών ταξιδιών, πριν επιστρέψουν και ξεπεράσουν τα επίπεδα προ κρίσης το 2004.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), το 2019 η Ρωσία και η Ουκρανία, οι δύο χώρες που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση, αντιπροσώπευαν το 3% των παγκόσμιων τουριστικών δαπανών για διεθνή ταξίδια. Υποθέτοντας ότι ο πόλεμος δε θα εξαπλωθεί σε άλλες περιοχές, είναι απίθανο να επηρεάσει σοβαρά την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Ωστόσο, είναι πιθανό η κρίση να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο σε μεμονωμένες αγορές. Στην Κύπρο, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών κ. Κωνσταντίνο Πετρίδη, οι Ρώσοι τουρίστες αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% των διεθνών επισκεπτών και η απουσία τους θα μπορούσε να κοστίσει στη χώρα έως και 2% του ΑΕΠ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, πέρυσι η χώρα φιλοξένησε περισσότερους από 4,5 εκατ. Ρώσους τουρίστες και δύο εκατομμύρια από την Ουκρανία – μαζί, σχεδόν το 30% των ξένων επισκεπτών που παραθερίζουν εκεί. Σε αντίθεση με την Κύπρο, η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει ακόμη επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία, επομένως δεν είναι σαφές πόσο σοβαρά θα επηρεαστεί η τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας.

Οι διακοπές επέστρεψαν: οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι

Παρά τις κρίσεις, οι Γερμανοί φαίνεται να έχουν ξαναβρεί την επιθυμία τους για ταξίδια και διακοπές. Σύμφωνα με την Global Consumer Survey (GCS) της Statista, πάνω από το 62% των Γερμανών σχεδιάζει τουλάχιστον ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες. Σε συνέντευξή του στο εμπορικό περιοδικό “watson”, ο δρ. Bernd Eisenstein, διευθυντής του Γερμανικού Ινστιτούτου Τουριστικής Έρευνας, ερμήνευσε το γεγονός αυτό ως αγορά να “κλείνει” τη διαφορά: “Κατά τη διάρκεια της περιόδου των εκτεταμένων περιορισμών υπήρχε μια περιορισμένη ζήτηση για ταξίδια, που τώρα επιβεβαιώνεται πραγματικά”.

Αυτή η επίδραση είναι αισθητή και σε άλλο ένα τμήμα της αγοράς: Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Αερομεταφορών, ο αριθμός των επιβατικών θέσεων που είναι τώρα διαθέσιμες στην τουριστική αγορά έχει αυξηθεί κατά 3%, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Σε συνέντευξή του στην “Deutsche Presseagentur”, ο Jens Bischof, επικεφαλής της ηγέτιδας αεροπορικής εταιρείας στην αγορά Eurowings, δήλωσε: “Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, εκατομμύρια άνθρωποι θέλουν επιτέλους να κάνουν τις διακοπές τους ή να πραγματοποιήσουν σημαντικές επιχειρηματικές επαφές πρόσωπο με πρόσωπο ξανά”. Γι’αυτό, από τον Μάρτιο, η γερμανική αεροπορική εταιρεία θα πετά σε περισσότερους προορισμούς από ποτέ. Σύμφωνα με τη Eurowings, το επίκεντρο των παραθεριστών είναι η Μεσόγειος. Μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών είναι η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί βρίσκονται γενικά ψηλά στη λίστα των Γερμανών. Σύμφωνα με το GCS, το 54% που ταξιδεύουν φέτος σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στην Ευρώπη και το 18% στην Ασία, η οποία κατατάσσεται στη δεύτερη θέση.

Ο COVID-19 έχει αλλάξει πολλά – αλλά όχι τα πάντα

Δεν είναι μυστικό ότι η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά την ταξιδιωτική συμπεριφορά των παραθεριστών, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με το GCS, η πανδημία έχει επηρεάσει την ταξιδιωτική συμπεριφορά του 90% των ταξιδιωτών στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Αυτός ο αντίκτυπος φαίνεται να είναι μακροχρόνιος: μόνο το 31% των ερωτηθέντων δεν πιστεύει ότι οι αλλαγές στην ταξιδιωτική συμπεριφορά θα είναι μόνιμες.

Ωστόσο, κάποια πράγματα θα μείνουν ως έχουν. Όπως φαίνεται να δείχνουν τα προγράμματα πτήσεων της Eurowings στη Γερμανία και τα ευρήματα του GCS, οι λόγοι επιλογής ενός προορισμού ελάχιστα έχουν αλλάξει. Το 2022, όπως και το 2019, τα πέντε πιο σημαντικά κριτήρια που αναφέρονται από τους Γερμανούς για έναν προορισμό διακοπών είναι ο καιρός, η φύση, η προσωπική ασφάλεια στον προορισμό τους, τα τοπικά αξιοθέατα και η τιμή. Όσον αφορά στις τιμές, το 36% των ερωτηθέντων στη Γερμανία θέλει να ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές από ό,τι πριν από την πανδημία, το 31% το ίδιο ποσό και το 31% στοχεύει να ξοδέψει λιγότερα. Συγκεκριμένα, το 50% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από 2.000 ευρώ για τον εαυτό του και, όπου γίνεται, για την οικογένειά του, ενώ το 17% σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 3.000 ευρώ.

Τελικά, η τουριστική βιομηχανία μπορεί να αναμένει ότι οι επιχειρήσεις θα επιστρέψουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε ορισμένες αγορές και σε ορισμένους προορισμούς θα φθάσουν ήδη τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024