Τελευταία νέα
HomeΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςETC: Περισσότεροι μεν Ευρωπαίοι θα κάνουν φέτος διακοπές, αλλά με λιγότερα ταξίδια
Έρευνα

ETC: Περισσότεροι μεν Ευρωπαίοι θα κάνουν φέτος διακοπές, αλλά με λιγότερα ταξίδια

beach

Η τελευταία έκθεση της ETC δείχνει 6% αύξηση στο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον Ευρωπαίων για Ιούνιο-Νοέμβριο 2024, με επίκεντρο Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία.

Η τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC), “‘Monitoring Sentiment for Intra-European Travel – Wave 19“, αποκαλύπτει μια αξιοσημείωτη αύξηση του ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος μεταξύ των Ευρωπαίων για το διάστημα Ιούνιος – Νοέμβριος 2024, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτό ανεβάζει το ποσοστό των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο 75%. Η άνοδος οφείλεται ιδιαίτερα στην έντονη επιθυμία για ταξίδια μεταξύ Ισπανών, Ιταλών και Βρετανών. Και στις τρεις αυτές χώρες, 8 στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν πρόθεση να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ότι το 36% των Ευρωπαίων σχεδιάζει να κάνει ένα ταξίδι τους επόμενους μήνες, αύξηση 6% από το προηγούμενο έτος. Ένα άλλο 33% θα κάνει ένα δεύτερο ταξίδι, ενώ μόνο το 24% σχεδιάζει να κάνει τρία ή περισσότερα ταξίδια, ίσως υποδηλώνοντας ότι οι οικονομικές πιέσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.

Η Νότια Ευρώπη παραμένει η κορυφαία επιλογή διακοπών

Καθώς φτάνει το καλοκαίρι, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για προορισμούς του Νότου, με τους περισσότερους Ευρωπαίους ταξιδιώτες (45%) να επιλέγουν πιο ζεστές τοποθεσίες για τις επόμενες διακοπές τους. Το ενδιαφέρον για τον Νότο της Ευρώπης είναι σταθερό σε σύγκριση με το 2023, αλλά μειώνεται κατά 10% από το 2022. Εν τω μεταξύ, οι δυτικοί (18%) και βόρειοι (13%) προορισμοί εξακολουθούν να έχουν υψηλή ζήτηση. Η Ισπανία και η Ιταλία είναι οι κορυφαίες επιλογές, η καθεμία προτιμάται από το 8% των ερωτηθέντων, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 7% και την Ελλάδα με 6%.

Αυτό μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από τη σταθερή προτίμηση των ταξιδιωτών για ταξίδια στον ήλιο και στην παραλία, με το 19% να επιλέγει αυτόν τον τύπο διακοπών για τους επόμενους έξι μήνες. Άλλοι ταξιδιώτες επέλεξαν διακοπές πολιτισμού και πολιτιστικής κληρονομιάς (17%), εκδρομές στη φύση και στην ύπαιθρο (14%) και διακοπές στην πόλη (13%).

Η αντίληψη για την ασφάλεια ενός προορισμού (16%) είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες που επιλέγουν ένα μέρος διακοπών, ακολουθούμενο από ευχάριστο καιρό (13), οικονομικές προσφορές (11%), φιλικούς ντόπιους και σταθερές θερμοκρασίες (και οι δύο από 8%).

Οι περίοδοι αιχμής για ταξίδι εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς στους Ευρωπαίους τουρίστες. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες που ερωτήθηκαν σκοπεύουν να κάνουν ένα ταξίδι τους καλοκαιρινούς μήνες: το 45% θα ταξιδέψει τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και το 39% θα επιλέξει τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Μόνο το 12% στοχεύει να ταξιδέψει τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, υποδηλώνοντας ότι οι καύσωνες και ο υπερτουρισμός που επηρέασαν τμήματα της Ευρώπης το καλοκαίρι του 2023 δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τα φετινά σχέδια.

Περισσότεροι Ευρωπαίοι ανεβαίνουν σε αεροπλάνα

Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος μεταφοράς για διευρωπαϊκά ταξίδια. Οι πτήσεις προτιμώνται από πάνω από τους μισούς (54%) των Ευρωπαίων, σημειώνοντας αύξηση 5% από πέρυσι. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από την πλήρως αποκατασταθείσα αεροπορική συνδεσιμότητα και τη διαθεσιμότητα πτήσεων χαμηλού κόστους σε μια ποικιλία προορισμών σε όλη την Ευρώπη. Οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο (73%), την Ισπανία (68%) και την Ιταλία (62%) είναι πιο πιθανό να πετάξουν στους επόμενους προορισμούς διακοπών τους.

Η οδήγηση προς έναν προορισμό διακοπών είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή, με το 28% των ερωτηθέντων να επιλέγουν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο – μικρή μείωση από το 2023 (30%). Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στους Γερμανούς (40%), στους Βέλγους (38%) και στους Αυστριακούς (35%). Τα ταξίδια με τρένο παραμένουν σταθερά στο 10%.

“Νέα κανονικότητα”: Οικονομικοί περιορισμοί, καιρικές ανησυχίες και ψηφιακή λήψη αποφάσεων

Οι μεγαλύτερες ανησυχίες για τους ταξιδιώτες το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2024 περιλαμβάνουν υψηλό κόστος ταξιδιού (21%, μείωση 3% από πέρυσι), προσωπικά οικονομικά (16%) και γεωπολιτικά ζητήματα (11% ανησυχεί για τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας και 10% για εντάσεις στη Μέση Ανατολή).Οι ακραίες καιρικές συνθήκες και διαταραχές στις συγκοινωνίες είναι επίσης σημαντικές ανησυχίες για το 10% των Ευρωπαίων που επιθυμούν να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες.

Από φέτος, η έρευνα εμβαθύνει επίσης στον αντίκτυπο των κλιματικών γεγονότων στις επιλογές των ταξιδιωτών. Το 76% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι προσαρμόζει τις ταξιδιωτικές του συνήθειες ανάλογα με την κλιματική αλλαγή. Το 17% δήλωσε ότι θα αποφύγει προορισμούς με ακραίες θερμοκρασίες, ποσοστό που αυξάνεται στο 32% για άτομα άνω των 55 ετών, υποδεικνύοντας ότι οι μεγαλύτεροι ταξιδιώτες ανησυχούν περισσότερο για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών. Συνολικά, το 16% των ταξιδιωτών προτιμά μέρη με σταθερό καιρό, το 15% παρακολουθεί τις μετεωρολογικές προβλέψεις και το 11% επιλέγει δραστηριότητες που δεν εξαρτώνται από τον καιρό.

Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν ψηφιακές πηγές για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, ενώ οι διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης και οι ταξιδιωτικοί ιστότοποι είναι οι πιο δημοφιλείς. Παρά το γεγονός ότι ορισμένες ταξιδιωτικές εταιρείες εισάγουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις εφαρμογές τους, μόνο το 6% των παραθεριστών λέει ότι χρησιμοποιεί εργαλεία που βασίζονται σε AI για τον προγραμματισμό τους. Οι πρώτοι χρήστες της τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται κυρίως στη νεότερη γενιά: το 42% των ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για προγραμματισμό δρομολογίων και το 35% όσων χρησιμοποιούν πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης για ταξιδιωτικούς σκοπούς, είναι ηλικίας 25-34 ετών.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Οι ταξιδιωτικές τάσεις μετά τον Covid φαίνεται να ενισχύονται, παρέχοντας κάποια ευπρόσδεκτη σταθερότητα για την τουριστική βιομηχανία. Πολλές βασικές ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές αγορές δείχνουν έντονο ενθουσιασμό για τους επόμενους μήνες. Τώρα είναι μια καλή στιγμή για τους προορισμούς να κάνουν έναν απολογισμό αυτού της ‘νέας κανονικοότητας’, το οποίο περιλαμβάνει ανησυχίες σχετικά με το υψηλό κόστος και τον δυσμενή καιρό, καθώς και τον προγραμματισμό ταξιδιών που γίνεται κυρίως σε ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτό θα επιτρέψει στους επαγγελματίες του τουρισμού να προσαρμόσουν τις προσφορές τους στις μακροπρόθεσμες τάσεις στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών και να προωθήσουν πιο αποτελεσματικά τις υπεύθυνες τουριστικές πρακτικές”.

2024_ETC_MSIET_Results_Wave-19

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024
11/07/2024
10/07/2024