Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΙΤΕΠ: Σταθερή η μέση πληρότητα των μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων
Μόνη αρνητική διαπίστωση η μέση διάρκεια του αριθμού των διανυκτερεύσεων

ΙΤΕΠ: Σταθερή η μέση πληρότητα των μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων

Τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών & Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) έδειξαν ότι παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, η περίοδος που πέρασε εμφάνισε σταθερότητα σε σχέση με…

Τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών & Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) έδειξαν ότι παρά<...> τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, η περίοδος που πέρασε εμφάνισε σταθερότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων που είχαν αύξηση της μέσης πληρότητας, σε σχέση με πέρυσι, συμπίπτει με το ποσοστό των επιχειρήσεων που σημείωσαν μείωση.

Θετική, όμως, εικόνα σημειώνουν οι απαντήσεις των επιχειρήσεων ως προς τον κύκλο εργασιών και τον αριθμό των απασχολουμένων. Τα ποσοστά των επιχειρήσεων που αύξησαν τον κύκλο εργασιών και τον αριθμό των απασχολουμένων είναι σαφώς μεγαλύτερα από τα ποσοστά των ξενοδοχείων που είχαν μείωση.

Η μόνη αρνητική διαπίστωση αφορά τη μέση διάρκεια του αριθμού των διανυκτερεύσεων των επισκεπτών. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που απάντησαν ότι η μέση διάρκεια παραμονής των πελατών μειώθηκε, σε σχέση με πέρυσι, είναι μεγαλύτερο από το ποσοστό των επιχειρήσεων που απάντησαν ότι αυξήθηκε.

Παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί για το μέλλον της τουριστικής κίνησης, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (55%) προγραμματίζουν επενδύσεις κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, κυρίως στην ανακαίνιση δωματίων, στη βελτίωση χώρων υποδοχής, σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε έργα προστασίας περιβάλλοντος.

Τέλος, η πλειονότητα των επιχειρήσεων πιστεύει ότι οι βασικοί παράγοντες που εμποδίζουν την ανάπτυξή τους οφείλεται στη γενική οικονομική κρίση, στο διεθνή ανταγωνισμό, τη μικρή περίοδο επαρκούς πληρότητας λόγω εποχικότητας και στην ανεπαρκή ζήτηση.

Το ΙΤΕΠ άρχισε να διεξάγει δύο φορές το χρόνο Έρευνα Συγκυρίας μεταξύ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας, με αντικείμενο την καταγραφή του κλίματος και των προσδοκιών των επιχειρήσεων του κλάδου όσον αφορά την τουριστική κίνηση. Συγκεκριμένα, η πρώτη έρευνα διεξάγεται στην αρχή της τουριστικής περιόδου προκειμένου να καταγράψει τις απόψεις και προβλέψεις των επιχειρήσεων για την τουριστική κίνηση της περιόδου που αρχίζει. Η δεύτερη έρευνα διεξάγεται μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου με αντικείμενο τις απόψεις των επιχειρήσεων για την τουριστική κίνηση που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο που πέρασε.

Στη δεύτερη πιλοτική έρευνα το δείγμα των ξενοδοχείων επιλέχτηκε από τις 3.000 μεγαλύτερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% του συνολικού δυναμικού της χώρας σε κλίνες. Στη συγκεκριμένη έρευνα ανταποκρίθηκαν 289 επιχειρήσεις συνολικής δυναμικότητας 57.937 κλινών, που σημαίνει ότι η μέση δυναμικότητα των επιχειρήσεων του δείγματος ανέρχεται σε 200 κλίνες. Οι επιχειρήσεις αυτές συμμετέχουν με ποσοστό 9% στο συνολικό δυναμικό της χώρας σε κλίνες ή 12,5% στο συνολικό δυναμικό των μεσαίων και μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων (πάνω από 60 κλίνες), που καλύπτει η έρευνα.

Η βασική αιτία που η έρευνα περιορίστηκε μεταξύ των μεσαίων και μεγάλων μονάδων είναι η σχετική ομοιογένεια που εμφανίζουν οι επιχειρήσεις αυτές στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την έναρξη κάθε τουριστικής περιόδου. Αντίθετα, οι μικρές επιχειρήσεις παρουσιάζουν μεγάλη διασπορά όσον αφορά τα διάφορα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, ενώ ο μεγάλος αριθμός αυτών των επιχειρήσεων (πάνω από 6.000 μονάδες) απαιτεί πολύ μεγαλύτερο δείγμα για να προκύψουν αξιόπιστα συμπεράσματα. Όπως συμβαίνει με όλες τις έρευνες οικονομικής συγκυρίας που διεξάγονται από τους διεθνείς οργανισμούς, σκοπός τους είναι να καταγράψουν τις τάσεις και αντιλήψεις που επικρατούν μεταξύ των επιχειρήσεων, και όχι να δώσουν εκτιμήσεις συγκεκριμένων οικονομικών μεγεθών (κύκλος εργασιών, επίπεδο κερδών, μέγεθος απασχόλησης, κλπ). Για αυτόν το λόγο οι ερωτήσεις είναι περισσότερο ποιοτικές (π.χ. “τη θερινή περίοδο που πέρασε, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, η μέση πληρότητα του ξενοδοχείου αυξήθηκε;”) παρά ποσοτικές (π.χ. “πόσο τις % αυξήθηκε η μέση πληρότητα;”). Επομένως, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας καταγράφουν τις τάσεις που επικρατούν μεταξύ των Εξαμηνιαία Έρευνα Συγκυρίας στις Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις 3 εκπροσώπων των μεσαίων και μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, και δεν μπορούν να επεκταθούν στις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024