Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΚόστος 100 δισ. ευρώ μπορεί να επιφέρει η επαναφορά των συνοριακών ελέγχων στην Ευρώπη
Ευρωπαϊκή Ένωση

Κόστος 100 δισ. ευρώ μπορεί να επιφέρει η επαναφορά των συνοριακών ελέγχων στην Ευρώπη

Το μεγαλύτερο μέρος της απώλειας θα προέλθει από μείωση της τουριστικής δαπάνης και του ενδοκοινοτικού εμπορίου, καθώς οι μετακινήσεις ταξιδιωτών και αγαθών θα γίνουν πιο δύσκολες και χρονοβόρες. Στο εγγύς μέλλον, θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις για τους τουρίστες βραχείας διαμονής και τους τουρίστες από το εξωτερικό (εκτός ζώνης Schengen) που επισκέπτονται αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Η ευρωπαϊκή οικονομία αναμένεται να χάσει περίπου 100 δισ. ευρώ (109 δισ. δολ.) αν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα αποφασίσουν να αποκαταστήσουν τους συνοριακούς ελέγχους εντός του χώρου Schengen.

Αυτό το συμπέρασμα εκπίπτει από την υπηρεσία πρακτορείο οικονομικού σχεδιασμού της γαλλικής κυβέρνησης της Γαλλίας France Strategie, η οποία κυκλοφόρησε την προειδοποίηση αυτή σήμερα το πρωί σε σημείωμα με τίτλο “Policy Brief – The Economic Cost of Rolling Back Schengen”.

Ο χώρος Schengen (που βασίζεται στο νόμο περί Ελευθερίας της Κίνησης), ιδρύθηκε το 1995 για την κατάργηση των εσωτερικών συνόρων της Ευρώπης και τώρα επιτρέπει τα ταξίδια χωρίς διαβατήριο σε 26 χώρες: 22 από 28 χώρες της ΕΕ, καθώς και σρα μη μέλη της ΕΕ Νορβηγία, Ελβετία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν.

Βασικά, εάν κάποιος είναι υπήκοος μιας από τις χώρες της ΕΕ, μπορεί να εισέλθει σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή εντός της ζώνης αυτής, χωρίς να χρειάζεται να αποκτήσει βίζα.


Ωστόσο, λόγω του ότι η Ευρώπη βιώνει τη χειρότερη κρίση προσφύγων από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι πολιτικοί στα 28 κράτη μέλη μπλοκάρουν και βάζουν ποσοστώσεις στα πλήθη των μεταναστών, διότι η μεταναστευτική κρίση επιδεινώνει την καθαρή μετανάστευση. Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο μετανάστες που προσπαθούν να ξεφύγουν των συγκρούσεων και της φτώχειας στη Μέση Ανατολή -και πέραν αυτής- αναζήτησαν καταφύγιο στην Ευρώπη το 2015 και πολλοί περισσότεροι αναμένεται να έρθουν κατά τη διάρκεια του 2016.

Για παράδειγμα, η Γερμανίδα καγκελάριος Angela Merkel έκανε στροφή στην αρχική πολιτική της “ανοικτών θυρών”, που επέτρεπε απεριόριστο αριθμό προσφύγων, όταν η χώρα δέχθηκε μόνο αυτή 1,1 εκατ. αιτούντες άσυλο πέρυσι.

Η Γερμανία, όπως και άλλες χώρες, προτρέπουν τους αξιωματούχους της ΕΕ να επανεγκαταστήσουν αυστηρούς ελέγχους στα σύνορα, αλλά η γαλλική κυβέρνηση προειδοποιεί ότι κάτι τέτοιο θα κοστίσει.

Στο εγγύς μέλλον, θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις για τους τουρίστες βραχείας διαμονής, τους διασυνοριακούς εργαζόμενους, τους τουρίστες από το εξωτερικό (εκτός ζώνης Schengen) που επισκέπτονται αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και τους μεταφορείς εμπορευμάτων.

Χαρακτηριστικά και ανάλογα με τη συχνότητα των ελέγχων, το άμεσο κόστος για τη γαλλική οικονομία θα είναι 1-2 δισ. ευρώ, με εξαίρεση το δημοσιονομικό κόστος της εφαρμογής των μέτρων. Οι μισές από τις δαπάνες αυτές θα προκύψουν από τη μείωση του αριθμού των τουριστών, 38% από τις επιπτώσεις των διασυνοριακών εργαζομένων και 12% από το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών.

Μακροπρόθεσμα, η εκτεταμένη μόνιμη συνοριακών ελέγχων θα μειώσει το εμπόριο μεταξύ των χωρών Schengen κατά ένα συντελεστή 10% έως 20%. Αυτό είναι ισοδύναμο με έναν κατ’αξίαν φόρο 3% επί των συναλλαγών, με αποτέλεσμα την απώλεια για τη Γαλλία από μισή εκατοστιαία μονάδα του ΑΕΠ, ή άνω των 10 δισ ευρώ. Αυτό δεν περιλαμβάνει τον αντίκτυπο στις ξένες επενδύσεις και την κινητικότητα του εργατικού δυναμικού.

Συνολικά, το ΑΕΠ του χώρου Schengen θα μειωθεί κατά 0,8 μονάδες, που ισοδυναμεί με περισσότερα από 100 δισ. ευρώ. Μια πρόσθετη επίπτωση στην κινητικότητα του εργατικού δυναμικού, των ξένων επενδύσεων και χρηματοοικονομικών ροών μπορεί επίσης να προβλεφθεί, αλλά είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024