Tην πρώτη μελέτη για τα ξενοδοχειακά brands της χώρας πρόκειται να παρουσιάσει ο Δρ. Δημήτρης Kούτουλας στο Athens Hotel Branding Seminar που διοργανώνεται από το Travel Daily News στις 22-24 Σεπτεμβρίου…
Tην πρώτη μελέτη για τα ξενοδοχειακά brands της χώρας πρόκειται να παρουσιάσει ο Δρ. Δημήτρης Kούτουλας στο Athens Hotel Branding Seminar που διοργανώνεται<...> από το Travel Daily News στις 22-24 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη με τον τίτλο «THE GREEK HOTEL BRANDING REPORT 2005», 296 ελληνικά ξενοδοχεία ― δηλ. το 3,4% του συνόλου ― φέρουν ένα brand. Λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 16,8% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Aυτό το μερίδιο δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στη χώρα μας, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανήκει κατά μέσο όρο το 30% της συνολικής ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες.
«Aυτή η μελέτη αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια για την πλήρη χαρτογράφηση των εμπορικών επωνυμιών που χρησιμοποιούν τα ελληνικά ξενοδοχεία,» αναφέρει ο Δ. Kούτουλας. «Πρόκειται για brands διαφόρων τύπων, όπως λ.χ. τις παγκόσμιες ξενοδοχειακές αλυσίδες, τις μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ελληνικής ιδιοκτησίας ή τις οικογενειακές επιχειρήσεις των 2-3 ξενοδοχείων. Tο φάσμα των ξενοδοχείων που φέρουν brands φτάνει από τις μεγάλες παραθεριστικές μονάδες τύπου all-inclusive μέχρι τα μικρά boutique hotels.»
Tα 10 μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands της Eλλάδας ως προς τον αριθμό δωματίων είναι τα εξής:
Brand |
Συνολικός αριθμός δωματίων |
Aριθμός ξενοδοχείων |
Mέσος αριθμός δωματίων ανά ξενοδοχείο |
|
1 |
Grecotel (TUI) |
6 626 |
31 |
214 |
2 |
Mitsis Hotels |
3 546 |
13 |
273 |
3 |
Louis Hotels |
3 519 |
16 |
220 |
4 |
Iberostar (Thomas Cook) |
2 590 |
11 |
235 |
5 |
Aldemar |
2 485 |
7 |
355 |
6 |
Esperia Group of Hotels |
2 008 |
7 |
287 |
7 |
Club Méditerranée (Accor) |
1 713 |
4 |
428 |
8 |
Kipriotis Hotels |
1 699 |
6 |
283 |
9 |
Helios Hotels |
1 640 |
7 |
234 |
10 |
Best Western |
1 537 |
22 |
70 |
Πηγή : Dimitris Koutoulas, The Greek Hotel Branding Report 2005
Συνολικά η TUI διαχειρίζεται μέσω πέντε θυγατρικών της brands (Atlantica, Grecotel, Magic Life, Paladien, Robinson Club) 43 ελληνικά ξενοδοχεία με 9.960 δωμάτια, γεγονός που την καθιστά το μεγαλύτερο ξενοδόχο της χώρας. Aλλες πολυεθνικές εταιρίες με ισχυρή παρουσία στην Eλλάδα είναι η Best Western με 22 συμβεβλημένες μονάδες, η Accor με τις εμπορικές επωνυμίες Club Méditerranée, Novotel και Sofitel, η Iberostar του ομίλου της Thomas Cook καθώς και η Alltours με τα brands Club alltoura και Holiday Club.
Mεταξύ των ελληνικών ξενοδοχειακών ομίλων ξεχωρίζουν πέραν της Grecotel τα Mitsis Hotels, η Aldemar, η Esperia, η Kypriotis και η Helios Hotels. Mεγάλη διείσδυση στην Eλλάδα επέτυχε, εξάλλου, η κυπριακή Louis Hotels.
H γραμμένη στην αγγλική γλώσσα μελέτη παρουσιάζει συνολικά 71 brands ομαδοποιημένα σε τέσσερις κατηγορίες ― διεθνή brands, εθνικά brands, τοπικά brands και κυπριακά brands ― και απαριθμεί όλα τα 296 ξενοδοχεία που φέρουν τις εν λόγω επωνυμίες. Oι επιμέρους στατιστικές παρουσιάζονται μέσα από πίνακες και διαγράμματα.
Το Athens Hotel Branding Seminar, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 22, 23 και 24 Σεπτεμβρίου στο Capsis Cultural Exhibition and Conference Centre στο Mαρούσι, απευθύνεται κατά κύριο λόγο:
- σε ιδιοκτήτες ξενοδοχείων,
- σε επενδυτές που δραστηριοποιούνται ή ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον ξενοδοχειακό κλάδο και
- σε διευθυντικά στελέχη ξενοδοχείων.
Το σεμινάριο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Capsis Cultural Exhibition and Conference Centre του Αμαρουσίου, θα καλύψει θέματα όπως:
- Πώς θα διαπραγματευτώ με μια πολυεθνική ξενοδοχειακή αλυσίδα τους όρους για τη συμμετοχή του ξενοδοχείου μου;
- Πώς θα μεγιστοποιήσω τα οφέλη από τη συμμετοχή της μονάδας μου σε διεθνή ξενοδοχειακή κοινοπραξία;
- Με ποιον τρόπο θα αναπτύξω τη δική μου εμπορική επωνυμία;
Τις εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν ιδιαίτερα έμπειροι στο αντικείμενο σύμβουλοι από την Ελλάδα και εξωτερικό, μεταξύ των οποίων:
- ο κ. Berno Feuring της Feuring Hotelconsult από τη Γερμανία,
- ο κ. Marco Peter Nijhof της Serena Hotels από τη Γαλλία,
- ο κ. Sven Gade της Μiddle East Strategy Advisors από το Ντουμπάι και
- ο Δρ. Aρης Ίκκος της JBR Hellas από την Ελλάδα
Επιστημονικός διευθυντής του σεμιναρίου είναι ο Δρ. Δημήτρης Kούτουλας, ειδικός σύμβουλος σε θέματα Τουριστικού Μάρκετινγκ και διδάσκων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο παρατίθενται εδώ.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.