Νέα στοιχεία για το γιατί οι αριθμοί είναι τόσο χαμηλοί προήλθαν μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν οι Airbus, Boeing και Embraer. Και οι τρεις κατασκευαστές αεροπλάνων ισχυρίστηκαν ότι τα συστήματα ροής του αέρα στα αεροσκάφη ελέγχουν την κίνηση των σωματιδίων στην καμπίνα, περιορίζοντας την εξάπλωση των ιών.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) ισχυρίζεται ότι μόνο 44 κρούματα του COVID-19 έχουν προκληθεί κατά τη διάρκεια μιας πτήσης – δηλαδή από 1,2 δισ. επιβάτες. Τα στοιχεία αυτά “μεταφράζονται” σε ένα κρούσμα για κάθε 27 εκατ. επιβάτες, ή 0,0000036%.
“Ο κίνδυνος να προσβληθεί ένας επιβάτης με COVID-19 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φαίνεται πολύ χαμηλός”, δήλωσε ο ιατρικός σύμβουλος της IATA, δρ. David Powell.
Η ΙΑΤΑ παραδέχθηκε ότι δεν υπήρχε ακριβής τρόπος για να καθοριστεί ο ακριβής αριθμός μεταδόσεων επί των αεροσκαφών. Ωστόσο, ανέφερε ότι “η προσέγγιση του ιού στις αεροπορικές εταιρείες και τις αρχές δημόσιας υγείας, σε συνδυασμό με την ενδελεχή εξέταση της διαθέσιμης βιβλιογραφίας” δεν έχει δείξει καμία ευρεία μετάδοση στα αεροπλάνα.
“Αναγνωρίζουμε ότι αυτό μπορεί να είναι υποτίμηση της κατάστασης, αλλά ακόμη και αν το 90% των περιπτώσεων δεν έχει αναφερθεί, θα ήταν μία περίπτωση για κάθε 27,3 εκατ. ταξιδιώτες”, δήλωσε ο δρ Πάουελ. “Πιστεύουμε ότι αυτά τα στοιχεία είναι εξαιρετικά καθησυχαστικά”. Ακόμα πιο ενθαρρυντικό, πρόσθεσε, είναι ότι τα δημοσιευμένα δεδομένα προέκυψαν πριν από την εκτεταμένη χρήση μάσκας προσώπου στα αεροσκάφη και τα αεροδρόμια.
Νέα στοιχεία το γιατί οι αριθμοί είναι τόσο χαμηλοί προήλθαν μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν οι Airbus, Boeing και Embraer. Και οι τρεις κατασκευαστές αεροπλάνων ισχυρίστηκαν ότι τα συστήματα ροής του αέρα στα αεροσκάφη ελέγχουν την κίνηση των σωματιδίων στην καμπίνα, περιορίζοντας την εξάπλωση των ιών.
Παρά τις ελαφρώς διαφορετικές μεθοδολογίες, η έρευνα ισχυρίζεται ότι τα συστήματα ροής αέρα των αεροσκαφών, τα εξειδικευμένα φίλτρα, το φυσικό φράγμα της πλάτης του καθίσματος, η καθοδική ροή του αέρα και οι “υψηλοί ρυθμοί ανακύκλωσης του αέρα” μειώνουν τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών μέσα στην καμπίνα.
“Η προσθήκη μάσκας εν μέσω ανησυχιών για την πανδημία προσθέτει ένα επιπλέον και σημαντικό επίπεδο προστασίας, το οποίο καθιστά το κάθισμα σε κοντινή απόσταση σε μια καμπίνα αεροσκάφους ασφαλέστερο από τα περισσότερα διαφορετικά εσωτερικά περιβάλλοντα”, κατέληξε η IATA.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.