Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΣε αύξηση τα οικογενειακά ταξίδια στην Ευρώπη
Τάσεις

Σε αύξηση τα οικογενειακά ταξίδια στην Ευρώπη

Η IPK International και η ITB Berlin εξέτασαν τις τάσεις και τις προτιμήσεις όσον αφορά στα οικογενειακά ταξίδια στο εξωτερικο. Τα αποτελέσματα έδειξαν σταθερή αύξηση, με την Ισπανία να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός και δεύτερη τη Γαλλία.

Παρά τη μείωση στα ποσοστά των γεννήσεων, ο οικογενειακός τουρισμός βρίσκεται σε αύξηση στην Ευρώπη. Μέσα στο 2015, περίπου 78 εκατ. Ευρωπαίοι επέλεξαν διακοπές οικογενειακού τύπου στο εξωτερικό και είχαν συνολικά 640 εκατ. διανυκτερεύσεις. Τα αποτελέσματα αυτά προέρχονται από την έρευνα World Travel Monitor, που διεξήχθη από την IPK International και ανατέθηκε από την ITB Berlin.

Η Γερμανία σημειώνει μεγάλα ποσοστά αύξησης
Τα δέκα τελευταία χρόνια, η ετήσια αύξηση του οικογενειακού ταξιδιού (με παιδιά κάτω των 15 χρονών) ήταν σε ποσοστό περίπου 2%, αριθμός που αντιστοιχεί στο ρυθμό αύξησης του συνόλου των ταξιδιών που έκαναν οι Ευρωπαίοι. Για τα οικογενειακά ταξίδια, η Ευρώπη είναι ο πιο αγαπητός προορισμός, καθώς το 90% των ταξιδιών γίνονται στη Γηραιά Ήπειρο. Η Ισπανία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, με την Γαλλία να ακολουθεί δεύτερη και τη Γερμανία να σημειώνει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Ενώ το 2007 βρισκόταν στην έκτη θέση, πίσω από Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία και Τουρκία, τώρα η Γερμανία συμπληρώνει το βάθρο με τους τρεις κορυφαίους προορισμούς για οικογενειακά ταξίδια στην Ευρώπη. Εκτός Ευρώπης, ο πιο δημοφιλής προορισμός είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθούμενες από την Αίγυπτο, το Μαρόκο, την Τυνησία και την Ταϊλάνδη. Οι τρείς κορυφαίες αγορές με τη μεγαλύτερη ζήτηση για οικογενειακό ταξίδι είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, όπου και οι τρείς μαζί ευθύνονται για περισσότερο απο το 1/3 των συνολικών τουριστών οικογενειακού τύπου.

Διακοπές στην παραλία
Οι διακοπές στην παραλία είναι οι πιο δημοφιλείς και προτιμητέες από τις οικογένειες, με δύο στους τρείς να περνούν τις διακοπές τους δίπλα στη θάλασσα ή σε λίμνες. Το  βασικό κίνητρο για τις οικογένειες είναι η χαλάρωση, ενώ κάνουν ηλιοθεραπεία και κολυμπούν, καθώς επίσης και το καλό φαγητό και τα ποτά, που δηλώνονται ως πολύ σημαντικά. Παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ανοδική πορεία τον τελευταίο καιρό με ποσοστό 17%, οι εξορμήσεις στις πόλεις ακολουθούν τις παραθαλάσσιες διακοπές στη λίστα με τις προτιμήσεις των διακοπών. Ο στόχος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η επίσκεψη σε αξιοθέατα και η εμπειρία της ατμόσφαιρας της πόλης. Με ποσοστό 15%, τα ταξίδια μετ’επιστροφής είναι το τρίτο πιο δημοφιλές είδος οικογενειακών διακοπών.

Αυξάνεται η ζήτηση για ξενοδοχεία
Πάνω από το 50% των οικογενειών επιλέγουν να διαμείνουν σε ξενοδοχείο. Για πάνω από τα δέκα τελευταία χρόνια, η αγορά αυτή έχει βιώσει σταθερή αύξηση, με ποσοστό σχεδόν 25% των διανυκτερεύσεων να πραγματοποιείται σε τετράστερα ξενοδοχεία. Πέρα από τα ξενοδοχεία, ο πιο σημαντικός τύπος καταλύματος είναι τα ενοικιαζόμενα και τα διαμερίσματα, τα οποία είναι περισσότερο διαδεδομένα στα οικογενειακά ταξίδια απ’ότι στα γενικά ταξίδια. Σε αντίθεση, η αγορά ιδιωτικής διαμονής έμεινε στο μισό την ίδια περίοδο

Μέσα από το διαδίκτυο η ενημέρωση για ταξίδια – κρατήσεις
Προκειμένου να οργανώσουν τις διακοπές τους, οι οικογένειες συλλέγουν τις περισσότερες πληροφορίες από το διαδίκτυο, όμως σχεδόν το 1/3 απευθύνεται επίσης σε ταξιδιωτικούς πράκτορες ή παίρνουν πληροφορίες για μέρη όπου έχουν επισκεφθεί συγγενείς και φίλοι. Επίσης, το διαδίκτυο έχει γίνει η Νο1 επιλογή για κρατήσεις και έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος στα τελευταία χρόνια στον τομέα αυτό. Το 2015, σχεδόν για τα 3/4 των συνολικών ταξιδιών έγινε κράτηση μέσω Internet. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήρθαν δεύτεροι με αρκετά απόσταση, καθώς μόλις το 1/4 των ταξιδιωτών τούς συμβουλεύτηκε.

Ο δρ Martin Buck,  ανώτερος αντιπρόεδρος Travel & Logistics στη Messe Berlin, δήλωσε: “Οι νεαροί ταξιδιώτες του σήμερα αποτελούν την αυριανή τουριστική αγορά. Οι Tour Operators πρέπει να δώσουν βάση στις ανάγκες και τις προτιμήσεις, τόσο των γονέων όσο και των παιδιών. Για παράδειγμα, το ισχυρό σήμα WiFi είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για όλους. Η αύξηση στις διανυκτερεύσεις μαρτυρά ότι οι οικογένειες έχουν και αυξημένες απαιτήσεις για τις διακοπές τους. Φυσικά, το εξυπηρετικό προσωπικό και η καλή φροντίδα των παιδιών τους είναι σημαντική, αλλά θέλουν επίσης να βιώσουν μια αξέχαστη εμπειρία, σημαντικές στιγμές που θα τους ενώσουν σαν οικογένεια”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024