Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣΕΤΕ: Απαραίτητη η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του

ΣΕΤΕ: Απαραίτητη η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του

Απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού είναι η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό και η αντίστοιχη προσαρμογή της κυβερνητικής δράσης…

Απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού είναι η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό<...>και η αντίστοιχη προσαρμογή της κυβερνητικής δράσης. Αυτό είναι το κύριο μήνυμα της μελέτης `Η πρόκληση της ανταγωνιστικότητας και η ανάγκη επανατοποθέτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος` που παρουσιάστηκε χτες, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου, από τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΣΕΤΕ.

Η μελέτη καταλήγει ότι οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: Να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα. Διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη”.

Η μελέτη βασίζεται στις παρουσιάσεις, συζητήσεις και συμπεράσματα από το 4ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ `Τουρισμός & Ανάπτυξη`, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 17 και 18 Οκτωβρίου 2005. Η μελέτη εμπλουτίζεται από δευτερογενή έρευνα περί ανταγωνιστικότητας γενικά, καθώς και από την πρωτογενή έρευνα που έγινε σε 18 τουριστικούς προορισμούς από 6 χώρες της Μεσογείου σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου – ACTA, το Turkish Tourism Investors Association, το Egyptian Tourism Federation, το Dubrovnik & Neretva County Tourist Board, η Regional Government of Istria – Tourism Department, και με τον συντονισμό της εταιρίας συμβούλων THR Barcelona.

Τα κυριότερα σημεία της μελέτης:


  • Στο άμεσο μέλλον οι τουριστικοί προορισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η βιωσιμότητα και η κερδοφορία των τουριστικών επιχειρήσεων θα είναι περισσότερο από ποτέ πολύπλοκη και δυσκολότερη.

  • Η υπερπροσφορά καταλυμάτων θα εξακολουθήσει να υπάρχει κυρίως για λόγους πολιτικούς.
  • Πρώτο βήμα για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και στη συνέχεια για κάθε ένα από αυτά η αναζήτηση των ανταγωνιστών μας ανά αγορά – στόχο.
  • Οι ανταγωνιστές μας είναι διαφορετικοί ανά αγορά και ανά προϊόν.

  • Για κάθε προϊόν του χαρτοφυλακίου του ελληνικού τουρισμού χρειαζόμαστε και ξεχωριστό σχέδιο μάρκετινγκ.

  • Ο χαρακτηρισμός μιας χώρας ως ανταγωνίστριας της Ελλάδας στον τουρισμό δεν είναι πλήρης, εάν δεν αναφέρεται με σαφήνεια σε ποιο τουριστικό προϊόν και σε ποια γεωγραφική αγορά την ανταγωνίζεται.

  • Η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τουριστικά σε επίπεδο κόστους, αλλά σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος και προσφοράς εμπλουτισμένων τουριστικών εμπειριών, απαραίτητη προϋπόθεση της οποίας είναι η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.

  • Η ηλικία και η ποιοτική διάρθρωση της ξενοδοχειακής προσφοράς μας δεν συνιστούν συνολικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω χαμηλού ποιοτικού κέντρου βάρους.

  • Η διατήρηση του μοντέλου της έντονης εποχικότητας σε συνδυασμό με τα περιορισμένα capacities και την κακή ποιότητα των αεροδρομίων, συνιστούν κίνδυνο επενδυτικής και αναπτυξιακής ανάσχεσης στους τουριστικούς προορισμούς.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024