Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΤα 4 τρισ. δολ. θα φτάσει η αγορά του γαστρονομικού τουρισμού έως το 2032
Γαστρονομία

Τα 4 τρισ. δολ. θα φτάσει η αγορά του γαστρονομικού τουρισμού έως το 2032

  • Εκδρομή οινοτουρισμού/γαστρονομικού τουρισμού και πολιτισμού στην Κροατία (φωτό: International Culinary Tours).

Τα φεστιβάλ φαγητού κερδίζουν γρήγορα σε δημοτικότητα, στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού.

Ο τομέας του γαστρονομικού τουρισμού αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 865,71 δισ. δολ. το 2022. Οι πωλήσεις προβλέπεται να αυξηθούν σε 16,6% σε ετήσια βάση, με το μέγεθος της αγοράς να φτάνει τα 4,009 τρισ. δολ. έως το 2032. ο συγκεκριμένος κλάδος αναμένεται να αναπτυχθεί σταθερά και αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των τάσεων πολιτιστικής ενσωμάτωσης σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία αναλύσεων  Future Market Insights, η ισχυρή υποστήριξη των κυβερνήσεων για την προώθηση αυτού του είδους τουρισμού βοηθά την αγορά να “ανθίσει”, με την καταναλωτική βάση να μεγαλώνει και τη μέση δαπάνη ανά καταναλωτή επίσης. Η επιθυμία των ανθρώπων να επεκτείνουν την τουριστική τους εμπειρία και στο αισθητήριο κομμάτι έχει βοηθήσει τον τομέα να γίνει mainstream.

Η εισαγωγή διαφόρων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τουρισμό τροφίμων έχει διατηρήσει την αγορά φρέσκια και σε τροχιά ανάπτυξης. Η ποικιλία και ο μεγάλος αριθμός κουζινών που προσφέρονται σε όλο τον κόσμο κρατούν τον γαστρονομικό τουρισμό ψηλά σε παγκόσμια κλίμακα. Φεστιβάλ φαγητού και μαθήματα μαγειρικής κρατούν αφοσιωμένους τους διεθνείς τουρίστες. Οι αναπτυσσόμενες χώρες και οι αγορές γαστρονομικού τουρισμού αναμένεται να επωφεληθούν από την αναπτυσσόμενη αγορά, με τους τουρίστες να επιθυμούν να γευτούν τις εκλεκτές κουζίνες αυτών των χωρών.

Βασικά σημεία από την έρευνα της Future Market Insights είναι:

  • Ο τομέας του τουρισμού τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί 16,6% ετησίως κατά την προβλεπόμενη περίοδο.
  • Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού κατέχει το 31% περίπου του παγκόσμιου τομέα του τουρισμού τροφίμων, ενώ η περιοχή της Ευρώπης κατέχει περίπου το 32% του συνολικού μεριδίου αγοράς.
  • Τα φεστιβάλ φαγητού κερδίζουν γρήγορα δημοτικότητα στον γαστρονομικό τουρισμό.
  • Μαθήματα μαγειρικής προσφέρονται από τους τουριστικούς πράκτορες, για να παρέχουν στους καταναλωτές μια εις βάθος εμπειρία του γαστρονομικού περιβάλλοντος των προορισμών τους.
  • Σύμφωνα με τη μελέτη, επί του παρόντος, ο τομέας του τουρισμού τροφίμων προσελκύει σχεδόν 3 εκατ. επισκέπτες ετησίως.
  • Τα κανάλια online κρατήσεων έχουν γίνει τα εξέχοντα κανάλια κρατήσεων στον συγκεκριμένο κλάδο.

“Με την αγορά να αναμένεται να αναπτυχθεί με εξαιρετικό ρυθμό και να προσφέρει μια κερδοφόρα ευκαιρία, αναμένονται επίσης οι δυνατότητες εισόδου νέων εταιρειών στην αγορά”, δήλωσε αναλυτής της Future Market Insights.

Επιπτώσεις του COVID-19
Η πανδημία του COVID-19 επηρέασε σοβαρά την παγκόσμια αγορά τουρισμού τροφίμων. Οι αυξανόμενοι περιορισμοί άφησαν τον κλάδο σε καταστροφική κατάσταση. Τα ταξίδια σταματούν σε ολόκληρο τον κόσμο τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο περιορίζοντας πλήρως τον τουρισμό. Αυτό σήμαινε διακοπή και του κλάδου του γαστρονομικού τουρισμού.

Η αυξανόμενη ανησυχία για την ασφάλεια μεταξύ των καταναλωτών οδήγησε επίσης σε μειωμένη εμπιστοσύνη μεταξύ τους σχετικά με τις ανησυχίες για την ασφάλεια των τροφίμων. Αυτό επηρέασε περαιτέρω και την αγορά, οδηγώντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους και να επιβιώσουν απλά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Μετά την πανδημία, οι εταιρείες επανεκκίνησαν με διαφορετικά σχέδια, μέτρα και διαδικασίες λειτουργίας για να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των καταναλωτών. Αυτά τα μέτρα στόχευαν κυρίως στο να παρέχουν στους καταναλωτές προφυλάξεις απόλυτης ασφάλειας, αφήνοντάς τους να απολαμβάνουν τις κουζίνες και τις περιηγήσεις τους.

Αυτό βοήθησε τη βιομηχανία να επανέλθει στο προ πανδημίας επίπεδο, διασφαλίζοντας επίσης ότι η εικόνα του κλάδου παραμένει θετική. Ο τομέας του τουρισμού τροφίμων αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται γρήγορα σε μακροπρόθεσμη προοπτική, χωρίς να αφήσει την οπισθοδρόμηση της πανδημίας να επιβραδύνει αυτήν την ανάπτυξη.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024