Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Τάσεων της Hilton, το 2024 οι ταξιδιώτες επιδιώκουν στις διακοπές τους να βρουν ισορροπία μεταξύ χαλάρωσης και περιπέτειας.
Το 2024 χαρακτηρίζεται από τη Hilton ως το “Έτος της Μεγάλης Επαναφόρτισης”, όπου τα “καταφύγια” ύπνου έγιναν πρωτοσέλιδα, η κατανάλωση ποτών με υπευθυνότητα αυξήθηκε σε δημοτικότητα και τα δωμάτια με θέμα την ευεξία “απογειώθηκαν”. Σήμερα, καθώς η έκρηξη των ταξιδιών αναψυχής μετά την πανδημία εξομαλύνεται, οι ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην Ετήσια Έκθεση Τάσεων της Hilton προσπαθούν να συνδυάσουν την επιθυμία τους να χαλαρώσουν και να αναζωογονηθούν με περιπετειώδεις διακοπές και εμπειρίες, ώστε να μεγιστοποιήσουν το χρόνο και την οικονομική τους επένδυση.
“Η Έκθεσή μας για τις Τάσεις του 2025 αποκαλύπτει αυτό που σιγοβράζει εδώ και χρόνια – τη διασταύρωση δουλειάς και παιχνιδιού, της χαλάρωσης και της περιπέτειας, να είσαι μόνος αλλά και μαζί. Οι ταξιδιώτες δε θέλουν απλώς να επιλέξουν τη δική τους περιπέτεια, θέλουν να μεγιστοποιήσουν κάθε στιγμή του χρόνου τους όσο είναι μακριά από το σπίτι“, δήλωσε ο Chris Nassetta, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hilton. “Αυτά τα νέα δεδομένα αποκαλύπτουν μια συναρπαστική διχοτόμηση και μια αυξανόμενη εστίαση σε εμπειρίες που θα μας κρατήσουν στο προσκήνιο, εξελισσόμενοι συνεχώς για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του αυριανού ταξιδιώτη”.
Τα ευρήματα της ετήσιας έκθεσης τάσεων της Hilton αποκαλύφθηκαν μετά από εκτενή παγκόσμια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 13.000 ταξιδιώτες σε 13 χώρες, σχόλια από περισσότερα από 4.100 μέλη της Hilton και σε βάθος συνεντεύξεις με δεκάδες ταξιδιωτικούς εμπειρογνώμονες της Hilton. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν:
- Περιπετεώδεις διακοπές, αλλά και η πολυτέλεια του να μην κάνεις τίποτα: 7 στους 10 ταξιδιώτες παγκοσμίως απολαμβάνουν να είναι δραστήριοι όταν ταξιδεύουν, με 1 στους 5 ταξιδιώτες αναψυχής να σχεδιάζουν υπαίθριες περιπέτειες το 2025. Στον αντίποδα, 1 στους 5 ταξιδιώτες παγκοσμίως επιδίδονται στο “Hurkle-Durkling” (σκωτσέζικη φράση που σημαίνει “ξαπλωμένος στο κρεβάτι όλη ημέρα”) όταν είναι διακοπές και περισσότεροι από το 1/4 των ταξιδιωτών θα κάνουν κράτηση για ένα σπα ή μια περιποίηση ευεξίας για να βελτιώσουν τον ύπνο τους.
- Νοσταλγικά ταξίδια στο χρόνο και Slow Travel: 58% των ταξιδιωτών παγκοσμίως που ταξιδεύουν με τα παιδιά τους επισκέπτονται ξανά προορισμούς από την παιδική τους ηλικία. Ακόμη, 1 στους 4 ταξιδιώτες αναψυχής σχεδιάζει να εξερευνήσει τον κόσμο και διαφορετικούς πολιτισμούς το 2025, στηριζόμενος στην τάση του Slow Travel: το να ταξιδεύεις και να μένεις σε έναν προορισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα ως ντόπιος για να βιώσεις πλήρως την κουλτούρα του.
- Το High-Tech Travel συναντά την ψηφιακή αποτοξίνωση (“Digital Detox”): 63% των ταξιδιωτών δίνει σημασία στην επιλογή ψηφιακού κλειδιού δωματίου, που τους επιτρέπει να πάνε κατευθείαν στο δωμάτιό τους χωρίς να σταματούν στη ρεσεψιόν. Από την άλλη μεριά, το 24% των ταξιδιωτών παγκοσμίως παραδέχεται ότι αποσυνδέεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από ό,τι συνήθιζε κατά τη διάρκεια των διακοπών.
- Pet-friendly ταξίδια και διακοπές με Frolleagues: 25% των MeMooners (μεμονωμένων ταξιδιωτών), ταξιδεύουν συχνά για αναψυχή με τα κατοικίδια τους – πιο συχνά από τον μέσο ταξιδιώτη αναψυχής (19%). Επίσης, σήμερα σχεδόν το 30% των ταξιδιωτών παγκοσμίως συχνά ταξιδεύει με τους “Frolleagues”, φίλους που είναι επίσης συνάδελφοι.
- Το Gen Alpha effect και η άνοδος των μεμονωμένων ταξιδιωτών: Το 70% των ερωτηθέντων παγκοσμίως με παιδιά επιλέγουν προορισμούς διακοπών με βάση τις προτιμήσεις των παιδιών τους, ενώ το 64% των μεμονωμένων ταξιδιωτών θεωρούν ένα καλό βιβλίο τον αγαπημένο τους ταξιδιωτικό σύντροφο.
- Γαστρονομικά ταξίδια και κατανάλωση ποτού: Σχεδόν 1 στους 5 ταξιδιώτες αναψυχής παγκοσμίως αναζητούν νέα εστιατόρια ή γαστρονομικές εμπειρίες, με το 50% των ταξιδιωτών να κάνουν μάλιστα κράτηση σε εστιατόρια πριν από τις πτήσεις τους. Ενδιαφέρον αποτελεί το εύρυμα ότι μόλις τον περασμένο χρόνο, 1 στους 4 ταξιδιώτες παγκοσμίως είτε μείωσε είτε σταμάτησε την κατανάλωση αλκοόλ, αντανακλώντας την αυξανόμενη τάση του “Tempo Drinking” ή την πρακτική του μετριασμού του ρυθμού και του όγκου της κατανάλωσης αλκοόλ.
- Soft Travel: Πάνω από 1 στους 5 ταξιδιώτες σχεδιάζουν να αποδράσουν για να ανακαλύψουν τον εαυτό τους ή για την ψυχική τους υγεία όταν ταξιδεύουν για αναψυχή, μια τάση που ονομάζεται “Soft Travel”, ταξίδια που ενθαρρύνουν την απλότητα ή τον αυθορμητισμό. Τέλος, αυξάνεται η τάση για αθλητισμό στις διακοπές. Από το 2019 έως το 2024, τα έσοδα από τις πωλήσεις αθλητικών παγκόσμιων εσόδων της Hilton τριπλασιάστηκαν σε όγκο – το 80% των οποίων προέρχεται από νεανικά ή ερασιτεχνικά αθλήματα.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.