Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΤα 5 τεχνολογικά trends της τουριστικής βιομηχανίας για το 2023
Τουριστικές Τάσεις

Τα 5 τεχνολογικά trends της τουριστικής βιομηχανίας για το 2023

Η τεχνολογία έχει ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα της τουριστικής βιομηχανίας, ιδίως μετά την πανδημία, η οποία άμεσα ή έμμεσα επέφερε πολλές αλλαγές.

Όπως όλα δείχνουν το 2023 θα είναι η χρονιά που η τουριστική βιομηχανία θα ανακάμψει στα προ-πανδημίας επίπεδα, ξεπερνώντας ακόμα και τις παγκόσμιες ανησυχίες για επερχόμενη οικονομική κρίση.

Ένα βασικό μέρος της εξελικτικής πορείας του κλάδου είναι η τεχνολογία, η οποία έχει συμβάλει αισθητά στην τουριστική εμπειρία των ταξιδιωτών. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Skift, 5 είναι τα τεχνολογικά milestones που θα οδηγήσουν στην εξέλιξη των ταξιδιών.

Βιομετρικές μετρήσεις στα αεροδρόμια

Όλα δείχνουν πως οι αεροπορικές εταιρίες ετοιμάζονται να υιοθετήσουν μια καινούργια τακτική για την επαλήθευση των προσωπικών στοιχείων, αφήνοντας πίσω τις παραδοσιακές ταυτότητες και τα διαβατήρια. Πλέον αναμένεται να χρησιμοποιούν βιομετρικές μετρήσεις, όπως η χρήση δακτυλικού αποτυπώματος ως κωδικός πρόσβασης ξεκλειδώματος ή η αναγνώριση προσώπου για επιβεβαίωση της ταυτότητας.

Αν και σε εν λόγω ενέργειες έχουν ασκηθεί έντονες κριτικές περί απορρήτου και προσωπικών δεδομένων, η United Airlines και η Delta Airlines – μαζί με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Avis – είναι μεταξύ εκείνων που πειραματίζονται αυτή τη στιγμή με βιομετρικά μετρήσεις προσώπου, ίριδας ματιών και δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Η υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ χρησιμοποιεί επίσης πιλοτικά τεχνολογία που συνδυάζει ζωντανά γραφικά προσώπου με καταγραφή φωτογραφιών ταυτότητας. Ο οργανισμός φέρεται να δοκιμάζει το πρόγραμμα σε 16 αεροδρόμια σε εθνικό επίπεδο.

Τεχνολογία τουρισμού και στη Νοτιοανατολική Ασία

Η Iterative Capital μόλις συγκέντρωσε 55 εκατομμύρια δολάρια για να διοχετευτούν προς την τεχνολογική αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σημειώνεται ότι θυγατρική της είναι η μεγάλη ταξιδιωτική εταιρία, GoZayaan.

Όσον αφορά τις γενικές επενδύσεις και τις επενδύσεις στην ταξιδιωτική τεχνολογία, η Νοτιοανατολική Ασία είναι δύο ή τρεις δεκαετίες πίσω από τον δυτικό κόσμο.

«Απλώς απογειώνεται. Είναι κάτι σαν τη Silicon Valley πριν από 20 χρόνια», δήλωσε ο Brian Ma, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Iterative Capital με έδρα τη Σιγκαπούρη.

«Η μεσαία τάξη αναπτύσσεται με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό από ό,τι οι ΗΠΑ, και έτσι περισσότεροι άνθρωποι έχουν περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν. Αρχίζουν να σκέφτονται για αποταμιεύσεις, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση, ταξίδια, όλα αυτά τα πράγματα», πρόσθεσε.

Επειδή η περιοχή είναι πολύ πίσω, έχει ένα μοναδικό σύνολο ταξιδιωτικών ζητημάτων για τα οποία χρειάζεται σε μεγάλο βαθμό τις δικές της λύσεις, γι’ αυτό υπάρχει μια εκκολαπτόμενη ομάδα νεοφυών επιχειρήσεων ταξιδιωτικής τεχνολογίας.

Το Korea Tourism Startup Center το περασμένο φθινόπωρο δημιούργησε έναν επιταχυντή στη Σιγκαπούρη που επικεντρώθηκε σε νεοφυείς εταιρείες ταξιδιωτικής τεχνολογίας, ξεκινώντας με 13 εταιρείες που παρουσίασαν προϊόντα σε μια προσπάθεια να επεκταθούν σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία.

Επενδύσεις Τεχνολογίας Αεροπορικών Εταιρειών

Μετά την αποτυχία του συστήματος που αντιμετώπισε η Southwest Airlines την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου, η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι σχεδιάζει επιτέλους να εκσυγχρονίσει τις δραστηριότητές της.  Είτε πρόκειται για τη βελτιστοποίηση ενός συγκεκριμένου συστήματος είτε για ένα συνολικό project, η πρωτοβουλία της Southwest άνοιξε τον δρόμο για τεχνολογικές εξσυχρονίσεις.

Ο Sourabh Gupta, CEO και συνιδρυτής της Skit.ai, μιας startup που συγκέντρωσε 23 εκατομμύρια δολάρια για ένα προϊόν που προορίζεται να αντικαταστήσει τους εργαζόμενους στο τηλεφωνικό κέντρο με ένα ρομπότ φωνής που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναπαράγει συνομιλίες που μοιάζουν με ανθρώπους, δήλωσε:

«Με τον συνδυασμό της τεχνολογίας φωνητικής τεχνητής νοημοσύνης και ανθρώπινων πρακτόρων για ένα σημαντικό ανταγωνιστικό αποτέλεσμα, αποτυχίες είναι λιγότερο πιθανό να συμβούν. Η ψηφιακή καινοτομία προορίζεται να παραμείνει και διαπερνά κάθε πτυχή της αεροπορικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της εξυπηρέτησης πελατών».

Τεχνολογία Ξενοδοχείου

Τα ξενοδοχεία άργησαν να υιοθετήσουν τη νέα τεχνολογία, αλλά όλο αυτό άλλαξε τροχιά μετά την πανδημική κρίση. Ένας από τους κύριους λόγους είναι η σοβαρή έλλειψη εργατικού δυναμικού στον κλάδο της φιλοξενίας.

Για παράδειγμα τα μικρά ξενοδοχεία προσθέτουν στις υπηρεσίες τους, λειτουργίες όπως το ανέπαφο check-in και η υπηρεσία καθαριότητας για να μειώσουν προσωπικό, ενώ τα πολυτελή ξενοδοχεία αναζητούν τον δικό τους τύπο τεχνολογίας.

Ωστόσο, τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουν, ώστε να φτάσουν στην εξατομικευμένη, ενημερωμένη εμπειρία που αναζητούν οι πελάτες. Τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν προσφέρουν λειτουργίες όπως check-in μέσω κινητού τηλεφώνου, ή επιλογή της τοποθεσίας του δωματίου τους.

Πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων

Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ανάπτυξης διαφόρων ηλεκτρονικών πλατφορμών για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, οι οποίες δεν επικεντρώνονται μόνο στις διακοπές, αλλά και σε επαγγελματίες ταξιδιώτες και οι remote εργαζόμενοι.

Μέρος της ζήτησης των καταναλωτών για ενοίκια διακοπών επιβραδύνεται, αλλά ο κλάδος γενικά αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται στο εγγύς μέλλον.

Ορισμένες πλατφόρμες που υποστηρίζονται από μεγάλους ομίλους , όπως η Le Collectionist, επικεντρώνονται επίσης στην εξαγορά ταξιδιωτικών γραφείων και άλλων μικρότερων εταιρειών σε μια προσπάθεια να εδραιώσουν τον κατακερματισμένο κλάδο.

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024