Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΕκθέσεις, κρουαζιέρα και οπτικοακουστικές παραγωγές στις βασικές τουριστικές δράσεις της Κ. Μακεδονίας για το 2023
Εκθέσεις

Εκθέσεις, κρουαζιέρα και οπτικοακουστικές παραγωγές στις βασικές τουριστικές δράσεις της Κ. Μακεδονίας για το 2023

  • Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αλέξανδρος Θάνος.

Στους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό το 2023 περιλαμβάνονται ακόμη η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και της μακεδονικής κουζίνας, η ενδυνάμωση του τομέα του τουρισμού υγείας και ευεξίας με σημείο αιχμής τις ιαματικές πηγές.

Η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, η αύξηση της αγοράς του κλάδου της κρουαζιέρας και η προσέλκυση νέων οπτικοακουστικών παραγωγών συγκαταλέγονται ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την τουριστική προβολή της περιοχής το 2023. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, κ. Αλέξανδρο Θάνο, τα δεδομένα στον κλάδο του τουρισμού φαίνεται να διαμορφώνονται ήδη θετικά, μετά από την πανδημία και τις εξελίξεις στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ,  παρουσιάζοντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο το σχέδιο δράσεων τουριστικής προβολής της περιφέρειας για το 2023, ο κ. Θάνος επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή, τα δεδομένα από την αγορά δείχνουν ότι το κόστος που άφησαν πίσω τους η πανδημία και οι εξελίξεις στην Ουκρανία έχει υπερκεραστεί και τόνισε: “Είχαμε απώλειες ένα εκατ. επιβάτες εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από τη ρωσική και την ουκρανική αγορά, ενώ στο α’ 9μηνο του 2022 σημειώθηκε πτώση κατά 40% στον οδικό τουρισμό σε εθνικό επίπεδο”. Ωστόσο υπογράμμισε ότι “έχουμε καλύψει και το κενό που δημιούργησε ο πόλεμος σε σχέση με το 2019 και είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό από τον οδικό άξονα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα”.

Ακόμη,  σημείωσε ότι η ρουμανική αγορά έκανε φέτος την έκπληξη αυξάνοντας την εισροή των τουριστών και τα μεγέθη των δαπανών ανά άτομο και κάλυψε και ένα κομμάτι της ρωσικής οικονομίας που απασχολούσε τους επαγγελματίες της Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα από το Βελιγράδι ήρθαν στην Ελλάδα ένα εκατομμύριο τουρίστες και αναμένονται ακόμη περισσότεροι την επόμενη χρονιά. Αύξηση 20% καταγράφηκε ακόμη στις αφίξεις τουριστών από την Ιταλία, κυρίως με τη μορφή του τουρισμού city break, ενώ αύξηση 30% σημειώθηκε στην εισροή τουριστών από τη Γαλλία και τη Βρετανία.

Σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή της περιφέρειας σε εκθέσεις, ο προγραμματισμός αφορά σε 29 διοργανώσεις, γενικού και ειδικού – θεματικού τουρισμού, μεταξύ άλλων, σε Μαδρίτη, Ελσίνκι, Δουβλίνο και Βρυξέλλες αλλά και στο Τελ Αβίβ, τη Βουδαπέστη και το Χέρνινγκ (Δανία), το Βερολίνο, τη Φρανκφούρτη, το Παρίσι, τη Βιέννη, τη Νάπολη κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη άνοδος από τη βρετανική αγορά, ενώ επιχειρείται ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα σε χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας.

Σχετικά με την κρουαζιέρα, ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι η προσπάθεια γίνεται σε συνεργασία με τον ΟΛΘ. “Έχουμε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα και η αγορά της κρουαζιέρας θα μας απασχολήσει. Βρισκόμαστε σε μια καμπή αυτής της αγοράς παγκοσμίως, ψάχνουμε νέους προορισμούς. Υπολογίζουμε ότι στην ερχόμενη πενταετία θα έχουμε διπλασιάσει και τριπλασιάσει τα οικονομικά μας μεγέθη όσον αφορά την προσέλκυση ξένων κρουαζιεροπλοίων στην περιοχή μας”. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δρομολογηθεί η διοργάνωση, για πρώτη φορά, του Poseidonia Forum στα τέλη Απριλίου στη Θεσσαλονίκη.

Στο τμήμα των οπτικοακουστικών παραγωγών, ο κ. Θάνος ανέφερε ότι το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό έργο τον τελευταίο 1,5 χρόνο, γεγονός που συμβάλλει στην προσέλκυση ξένων παραγωγών, με προστιθέμενη αξία όσον αφορά τα έσοδα και τον τουρισμό.  “Το film office έχει καταφέρει να προσελκύσει ξένες και ελληνικές παραγωγές αφήνοντας προστιθέμενη αξία 88 εκ. ευρώ στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και όσον αφορά τον τουρισμό, 15.000 διανυκτερεύσεις ανά ταινία” είπε και τόνισε ότι στο πλαίσιο αυτό διοργανώνεται για το 2023 η παρουσία του film office σε διεθνή φεστιβάλ, υπό το εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ, στο Βερολίνο, τις Κάννες, τη Βενετία και το Λονδίνο.

Μιλώντας, τέλος για την υποστήριξη μάρκετινγκ σε αεροπορικές εταιρείες ο κ. Θάνος αναφέρθηκε σε ένα πρόγραμμα που σε συνεργασία με τη Fraport στοχεύει να στηρίξει συγκεκριμένες αεροπορικές αερογραμμές, προβάλλοντας τον προορισμό μέσα από τα κανάλια των αεροπορικών εταιρειών. “Στρατηγικός στόχος είναι σίγουρα ως το 2024 να υπάρχει και η πρώτη υπερατλαντική πτήση από τις ΗΠΑ. Είναι ένας στόχος εφικτός, έχουν ωριμάσει και οι συνομιλίες. Ενδεχομένως σύντομα να έχουμε και τυπικά ανακοινώσεις για αυτό το ζήτημα”.

Στους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό το 2023 περιλαμβάνονται ακόμη η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και της μακεδονικής κουζίνας, η ενδυνάμωση του τομέα του τουρισμού υγείας και ευεξίας με σημείο αιχμής τις ιαματικές πηγές και το ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα της ιατρικής και η δημιουργία ενός ετήσιου προγράμματος για την προβολή, με συνεκτικό τρόπο, του προορισμού στις αγορές στόχους ακολουθώντας τα ψηφιακά εργαλεία.

Υπεύθυνη Ύλης | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τζοάννα είναι απόφοιτος σχολής δημοσιογραφίας και ως μαθητευόμενη είναι αρμόδια για την υποδοχή ύλης στο TravelDailyNews Greece & Cyprus'

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024