Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑποζημιώσεις υπό όρους από τα κράτη στις αεροπορικές εταιρείες
Για εκτέλεση πτήσεων σε εμπορικά ανεπτυγμένες περιοχές

Αποζημιώσεις υπό όρους από τα κράτη στις αεροπορικές εταιρείες

“Στις περιπτώσεις όπου η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μιας περιοχής απαιτεί την σύνδεσή της με αεροπορικές πτήσεις, αλλά από εμπορική άποψη η παροχή των αεροπορικών αυτών υπηρεσιών δεν θα είναι βιώσιμη, τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλλουν υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις αεροπορικές γραμμές από και προς την…

“Στις περιπτώσεις όπου η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μιας περιοχής απαιτεί την σύνδεσή της<...> με αεροπορικές πτήσεις, αλλά από εμπορική άποψη η παροχή των αεροπορικών αυτών υπηρεσιών δεν θα είναι βιώσιμη, τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλλουν υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις αεροπορικές γραμμές από και προς την ενδιαφερόμενη περιοχή ενώ υπό ορισμένες συνθήκες μπορούν να αποζημιώσουν τους αερομεταφορείς για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών”, ανέφερε μεταξύ άλλων στην απάντησή του προς τον ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Μαυρομμάτη, ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, κ. Antonio Tajani.

“Στο εσωτερικό της ΕΕ αλλά και στις ΗΠΑ, ειδικές διατάξεις αφήνουν περιθώρια σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια για διαπραγμάτευση τόσο για τα δρομολόγια, όσο και για τη συχνότητά τους. Σε περίπου εκατό χώρες, διμερείς σχέσεις καθορίζουν τον αριθμό των πτήσεων ακόμα και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν δύο ή περισσότερες εγχώριες αεροπορικές εταιρείες”, ανέφερε στην ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής.

Με την καθιέρωση της εσωτερικής αγοράς αερομεταφορών το 1993 όλοι οι κοινοτικοί αερομεταφορείς έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις αεροπορικές γραμμές εντός της EE. Όσον αφορά την εκτέλεση πτήσεων με κοινό κωδικό σε σχέση με την κοινοτική νομοθεσία, και κυρίως με το δίκαιο περί ανταγωνισμού, οι κοινοτικοί αερομεταφορείς είναι ελεύθεροι να εκτελούν πτήσεις με κοινό κωδικό στις ενδοκοινοτικές αεροπορικές γραμμές. Όσον αφορά στα δικαιώματα κυκλοφορίας τρίτων χωρών, παραδοσιακά αυτά αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε διμερές επίπεδο μεταξύ κρατών, τόνισε ο Επίτροπος. Η συμφωνία αυτή καθορίζει, σε πολλές περιπτώσεις με περιοριστικό τρόπο, τις αεροπορικές γραμμές, τη συχνότητα πτήσεων, τον αριθμό των αεροπορικών εταιρειών κ.λπ.

“Πρόσφατα η ΕΕ έλαβε εντολές να διαπραγματευθεί αεροπορικές συμφωνίες με τρίτες χώρες σε κοινοτικό επίπεδο. Οι συμφωνίες κοινοτικού επιπέδου με τρίτες χώρες αποσκοπούν στο να ανοίξουν σταδιακά την αγορά αερομεταφορών, ξεπερνώντας τους περιορισμούς και επιτρέποντας έτσι στις αεροπορικές εταιρείες να λαμβάνουν αποφάσεις εμπορικού χαρακτήρα. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και σε περισσότερες, καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες στους πελάτες”.

Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 847/2004 το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος υποχρεούται να κατανείμει τα περιορισμένα δικαιώματα κυκλοφορίας μεταξύ ανταγωνιζόμενων αεροπορικών εταιρειών, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί στα δικαιώματα κυκλοφορίας μεταξύ κράτους μέλους και τρίτης χώρας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024