Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει την Booking για συμμόρφωση με τους κανόνες για τις ψηφιακές αγορές
Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει την Booking για συμμόρφωση με τους κανόνες για τις ψηφιακές αγορές

EC

Η Booking έχει πλέον περιθώριο έξι μηνών για να συμμορφωθεί με τις σχετικές υποχρεώσεις βάσει του DMA.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τον ορισμό της εταιρείας Booking ως “gatekeeper” (φύλακα)στο πλαίσιο του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), αναγνωρίζοντας την ως κεντρικό διαμεσολαβητή μέσω της πλατφόρμας της Booking.com. Παράλληλα, η Επιτροπή έχει ενεργοποιήσει μια έρευνα αγοράς για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, αμφισβητώντας τον ρόλο της ως φύλακα.

Από την άλλη πλευρά, τα X Ads και τα TikTok Ads δεν πληρούν τα κριτήρια για να χαρακτηριστούν ως gatekeepers, όπως αποφάσισε η ΕΕ. Η Επιτροπή είχε προηγουμένως εξετάσει τις εταιρείες του Ίλον Μασκ X, την ByteDance, μητρική του TikTok, και την Booking.com ως πιθανούς gatekeepers σύμφωνα με τα κριτήρια της ΕΕ.

Σημειώνεται ότι η ByteDance είχε ήδη χαρακτηριστεί ως gatekeeper τον περασμένο Ιούλιο, αλλά είχε αμφισβητήσει αυτήν την απόφαση ενώπιον του δεύτερου υψηλότερου δικαστηρίου της Ευρώπης.

Παράλληλα, η Επιτροπή ερευνά περαιτέρω την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter), με τα αποτελέσματα της έρευνας να αναμένονται εντός πέντε μηνών.

Μετά την ανακοίνωση του ορισμού της ως gatekeeper, η Booking έχει περιθώριο έξι μηνών για να ευθυγραμμιστεί με τις υποχρεώσεις του DMA, κάτι που αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερες επιλογές και ελευθερίες στους τελικούς χρήστες και δίκαιη πρόσβαση στις υπηρεσίες των business χρηστών. Επιπλέον, ορισμένες υποχρεώσεις του DMA έχουν άμεση εφαρμογή, όπως η υποχρέωση ενημέρωσης της Επιτροπής για οποιαδήποτε προγραμματιζόμενη συγκέντρωση στον ψηφιακό τομέα.

Η Επιτροπή θα παρακολουθεί την αποτελεσματική εφαρμογή και συμμόρφωση με αυτές τις υποχρεώσεις, ενώ μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και 10% του συνολικού παγκόσμιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, που μπορεί να φτάσει έως και 20% σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων.

“Τα καλά νέα  σήμερα είναι ότι οι παραθεριστές θα αρχίσουν να επωφελούνται από περισσότερες επιλογές και τα ξενοδοχεία θα έχουν περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Μετά την απόφασή μας, η Booking.com εντάσσεται στη λίστα των βασικών υπηρεσιών πλατφόρμας που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τους κανόνες DMA. Σήμερα αποφασίσαμε επίσης να μην ορίσουμε τις ByteDance και X, μέσω των διαδικτυακών διαφημιστικών τους υπηρεσιών” είπε η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος της ΕΕ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού.

Ο Thierry Breton, Επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, σχολίασε: “Η Booking είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο ευρωπαϊκό τουριστικό οικοσύστημα και τώρα είναι επίσης καθορισμένος gatekeeper. Θα εργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα συμμορφωθεί πλήρως με τις υποχρεώσεις του DMA εντός 6 μηνών. Το DMA αποδεικνύεται και πάλι ότι είναι ένα ισχυρό, αλλά ευέλικτο εργαλείο για τον εντοπισμό και τη ρύθμιση εταιρειών που είναι πραγματικοί gatekeepers”.

Ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος της HOTREC, σχολίασε: “Μετά από μια δεκαετία μάχης μεταξύ των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων και της Booking.com, το DMA είναι πλέον μια πραγματική αλλαγή στο ‘παιχνίδι’. Η HOTREC δεσμεύεται για εποικοδομητικές και διαφανείς συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Booking.com“, ενώ ο Markus Luthe, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδόχων (IHA), πρόσθεσε: “Είναι πλέον σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι ο gatekeeper δεν επιχειρεί να παρακάμψει τις νέες του υποχρεώσεις και ότι συμβουλεύεται σωστά όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σχετικά με τις λύσεις για τη συμμόρφωσή του”.

Τι σημαίνει ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές

Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) αποτελεί έναν από τους πλέον αυστηρούς κανονισμούς που στοχεύουν στον περιορισμό της κυριαρχίας των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στην αγορά. Ο DMA επιβάλλει αυξημένες υποχρεώσεις στις εταιρείες, όπως η μετρίαση του περιεχομένου, η ενίσχυση του θεμιτού ανταγωνισμού και η διευκόλυνση των καταναλωτών να εναλλάσσουν υπηρεσίες.

Κεντρικό στοιχείο του DMA είναι η ρύθμιση των λεγόμενων gatekeepers, δηλαδή μεγάλων ψηφιακών πλατφορμών που λειτουργούν ως κύριες πύλες μεταξύ των επιχειρηματικών χρηστών και των καταναλωτών, επηρεάζοντας σημαντικά τη ψηφιακή οικονομία.

Στις 6 Σεπτεμβρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε έξι εταιρείες ως gatekeepers, συγκεκριμένα τις Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta και Microsoft. Αυτές οι εταιρείες είχαν υποχρέωση να συμμορφωθούν πλήρως με τις απαιτήσεις του DMA μέχρι τις 7 Μαρτίου 2024, με την Επιτροπή να αξιολογεί τακτικά τις εκθέσεις συμμόρφωσης και να λαμβάνει σχόλια από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Επιπρόσθετα, στις 25 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή ξεκίνησε έρευνες για μη συμμόρφωση σχετικά με συγκεκριμένες πρακτικές της Alphabet και της Apple, ενώ διερεύνησε τις πολιτικές της Meta που αφορούν το μοντέλο πληρωμής ή συναίνεσης. Αυτές οι έρευνες επεκτάθηκαν για τη συλλογή περαιτέρω στοιχείων για τις πρακτικές αυτοπροτίμησης της Amazon και την εναλλακτική διανομή εφαρμογών από την Apple.

Τέλος, στις 29 Απριλίου 2024, η Επιτροπή όρισε το λειτουργικό σύστημα iPadOS της Apple ως φύλακα στο πλαίσιο του DMA. Η Apple κλήθηκε να ευθυγραμμίσει το iPadOS με τις υποχρεώσεις του DMA εντός έξι μηνών, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές στοχεύουν στην εξασφάλιση περισσότερου ανταγωνισμού και μεγαλύτερης ευελιξίας για τους καταναλωτές στην ψηφιακή αγορά.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/05/2024
23/05/2024
22/05/2024
21/05/2024
20/05/2024
17/05/2024