Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολογιακή πολιτική των αεροπορικών εταιριών ζητά η Ε.Ε.

Μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολογιακή πολιτική των αεροπορικών εταιριών ζητά η Ε.Ε.

Σειρά νέων κανόνων, που θα βοηθήσουν στην επίτευξη μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς στον τομέα της αεροπορίας, υιοθέτησε προχτές με απόφαση της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επιβάλλοντας στις αεροπορικές εταιρίες μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά στην τιμολογιακή τους πολιτική…

Σειρά νέων κανόνων, που θα βοηθήσουν στην επίτευξη μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς στον τομέα της αεροπορίας, υιοθέτησε προχτές με απόφαση της<...>η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επιβάλλοντας στις αεροπορικές εταιρίες μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά στην τιμολογιακή τους πολιτική.

“Η απελευθέρωση των αερομεταφορών είναι μια ευρωπαϊκή επιτυχία στην ιστορία: Οι πολίτες θα απολαμβάνουν περισσότερες ταξιδιωτικές εμπειρίες με λιγότερα ναύλα από ποτέ. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια παροχής αεροπορικών υπηρεσιών και να διασφαλίσουμε τον δίκαιο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών” ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, κ. Jacques Barrot. “Οι πολίτες” πρόσθεσε “πρέπει να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα μιας ενιαίας αγοράς και να έχουν την ευκαιρία επιλογής και ποιότητας. Θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία σύγκρισης ναύλων μεταξύ των αεροπορικών εταιριών”, πρόσθεσε.

Η απελευθέρωση των αερομεταφορών, που ξεκίνησε πριν μια δεκαετία, ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Οι αερομεταφορές στην Ευρώπη αναπτύχθηκαν ταχύτατα, καθώς ο αριθμός των αεροπορικών εταιριών αυξήθηκε σημαντικά, ενώ στον ίδιο ρυθμό κινήθηκε και ο ανταγωνισμός προσφερόμενων δρομολογίων. Μάλιστα, μετά την πλήρη απελευθέρωση το 1997, ο αριθμός δρομολογίων αυξήθηκε περισσότερο από 60%, συνδέοντας περισσότερες πόλεις, προσεγγίζοντας και απομονωμένες περιοχές. Η είσοδος νέων εταιριών κατέβασε αισθητά τις τιμές, με αποτέλεσμα σήμερα ο ευρωπαίος πολίτης να αντέχει οικονομικά ένα αεροπορικό ταξίδι πιο άνετα, γεγονός στο οποίο συνέβαλε αισθητά η γενικότερη οικονομική άνθηση.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει ένα νέο κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, όταν διαφημίζονται θα πρέπει να περιλαμβάνουν όλους τους φόρους και τις επιπλέον επιβαρύνσεις. Με τον τρόπο αυτό η Επιτροπή θέλει να αποφύγει την παραπλανητική διαφήμιση και επιδιώκει να επιτύχει μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά τις τιμές που ανακοινώνουν οι αεροπορικές εταιρείες. Επίσης, η Επιτροπή προτείνει να απαγορευθούν οι διαφοροποιήσεις στις τιμές του ίδιου αεροπορικού εισιτηρίου, ανάλογα με τη χώρα της Ε.Ε., από όπου αγοράζεται. Δηλαδή, το ίδιο εισιτήριο που αγοράζεται την ίδια στιγμή από διαφορετικές χώρες της Ε.Ε., θα πρέπει να έχει ακριβώς την ίδια τιμή.

Επίσης, προκειμένου να διασφαλιστεί καλύτερος ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιριών, η Επιτροπή προτείνει κάποιες απλοποιήσεις στον ήδη υπάρχοντα ενιαίο κανονισμό, που αφορά τους κανόνες αδειοδότησης, το δικαίωμα παροχής αεροπορικών υπηρεσιών στην Ε.Ε. και την τιμολόγηση των αερομεταφορών.

Ακόμη, η πρόταση της Επιτροπής καλεί όλα τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν σωστά τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις αερομεταφορές, κυρίως δε σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της οικονομικής κατάστασης των εταιριών. Όπως δήλωσε ο κ. Barrot, “ορισμένες χώρες της Ε.Ε. επιτρέπουν σε αεροπορικές εταιρίες με οικονομικές δυσκολίες να εκτελούν πτήσεις, εκεί όπου κάποιοι άλλοι θα τις απαγόρευαν”. “Κάτι τέτοιο”, πρόσθεσε “δημιουργεί στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, δεν εξασφαλίζει τις μέγιστες συνθήκες ασφαλείας, ενώ παράλληλα υπάρχει ο κίνδυνος αποκλεισμού των ταξιδιωτών, σε περίπτωση που η εταιρία αυτή πτωχεύσει”.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα κριτήρια για την αδειοδότηση μιας αεροπορικής εταιρίας είναι η οικονομική κατάστασή της, η ιδιοκτησία της και ο έλεγχος για την ασφάλειά της. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να πραγματοποιούν αυστηρούς ελέγχους πριν εγκρίνουν την αδειοδότηση αεροπορικών εταιριών, διαφορετικά η Επιτροπή θα είναι σε θέση να ακυρώνει την άδεια. Επίσης, η Επιτροπή διευκολύνει τη μίσθωση (leasing) αεροσκαφών που είναι εγγεγραμμένα στην Ε.Ε., αλλά θέτει αυστηρότερους κανόνες για τη μίσθωση αεροσκαφών από τρίτες χώρες.

Η Επιτροπή προτείνει επίσης, να αναθεωρηθούν οι υφιστάμενοι κανόνες, κατά τρόπο ώστε η εξασφάλιση της δημόσιας εξυπηρέτησης να μην αποτελεί πρόσχημα για την καταπάτηση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού. Η Επιτροπή αποδίδει ιδιαίτερο βάρος στον περιορισμό των διοικητικών διαδικασιών για τις εταιρίες που θέλουν να αναλάβουν την εξυπηρέτηση ορισμένων γραμμών, ενώ παράλληλα σκοπεύει να ζητήσει την εκπόνηση μίας οικονομικής μελέτης σχετικής με το θέμα.

Τέλος, η Επιτροπή οριοθετεί το πλαίσιο της δραστηριότητας των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών εκτός της Ε.Ε., καταργώντας τις διμερείς συμφωνίες μεταξύ των κρατών μελών, οι οποίες σύμφωνα με την Επιτροπή, εμποδίζουν την ελεύθερη παροχή αεροπορικών υπηρεσιών. Για παράδειγμα, η Επιτροπή καταργεί τη δυνατότητα διμερών συμφωνιών μεταξύ των κρατών μελών για τις πτήσεις από ένα κράτος μέλος προς μια τρίτη χώρα, μέσω ενός άλλου κράτους μέλους, καθώς με τον τρόπο αυτό εμποδίζεται ο ελεύθερος προσδιορισμός των αεροπορικών τιμών.

Σημειώνεται ότι η πρόταση της Επιτροπής για να εφαρμοστεί θα πρέπει να εγκριθεί από τους Υπουργούς Μεταφορών των κρατών μελών της Ε.Ε. και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024