Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΡουσόπουλος: Αποκρατικοποίηση ή εκκαθάριση εν λειτουργία τα δύο πιθανά σενάρια για την Ολυμπιακή

Ρουσόπουλος: Αποκρατικοποίηση ή εκκαθάριση εν λειτουργία τα δύο πιθανά σενάρια για την Ολυμπιακή

Δύο είναι τα σενάρια, που εξετάζει η Κυβέρνηση για την περίπτωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όπως τόνισε χτες, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2005, σε δηλώσεις του ο Υπουργός Τύπου και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, κ. Θόδωρος Ρουσόπουλος, δίνοντας παράλληλα τη διαβεβαίωση ότι “κανένας…

Δύο είναι τα σενάρια, που εξετάζει η Κυβέρνηση για την περίπτωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όπως τόνισε χτες, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2005,<...>σε δηλώσεις του ο Υπουργός Τύπου και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, κ. Θόδωρος Ρουσόπουλος, δίνοντας παράλληλα τη διαβεβαίωση ότι “κανένας εργαζόμενος της Ολυμπιακής δε θα μείνει στο δρόμο”.

Πιο συγκεκριμένα, τα δύο σενάρια που επικρατούν είναι είτε αυτό της αποκρατικοποίησης είτε αυτό της εκκαθάρισης εν λειτουργία. Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ. Ρουσόπουλος “στη δεύτερη περίπτωση, η εταιρία θα εξακολουθεί να πετάει καθώς είναι υποχρεωμένη να πετάει στα νησιά, αφού όπως διευκρίνισε “ο ανταγωνισμός δεν αφήνει κενά”.

Όσον αφορά στους εργαζόμενους της εταιρίας, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ανέφερε ότι “θα προταθεί εθελουσία έξοδος ή αποκατάσταση σε άλλες θέσεις.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ρουσόπουλος, απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων, ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

“Η Ο.Α. αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα από λανθασμένους χειρισμούς πολλών ετών, με αποκορύφωμα τα δύο προγράμματα εξυγίανσης – που στοίχισαν στους Έλληνες πολίτες 2 δισ. ευρώ και που απέτυχαν – και τις τέσσερις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης που επίσης απέτυχαν και που τελικά οδήγησαν στο αποτέλεσμα να κοστίζει η Ο.Α. στον Έλληνα πολίτη 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως. Οι διαδικασίες που μελετώνται σήμερα – είτε για την πώλησή της, είτε για την εκκαθάρισή της εν λειτουργία – είναι χρονοβόρες και άρα στο διάστημα αυτό, η Ολυμπιακή θα συνεχίσει να πετά. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπε ο πρωθυπουργός, οι εργαζόμενοι δεν θα βρεθούν στο δρόμο.

Στην περασμένη δεκαετία πέραν των προαναφερθεισών αποτυχημένων προσπαθειών, έγινε και το πείραμα του κατακερματισμού, με την ίδρυση των Ολυμπιακών Αερογραμμών που έχουν το πτητικό έργο και όλες μαζί αυτές οι προσπάθειες, από το 1981 ως το τέλος του 2003, άφησαν συσσωρευμένες ζημιές ύψους 1 δισ. ευρώ, με άλλα λόγια η υπόθεση της Ο.Α. έχει κοστίσει συνολικά στους Έλληνες πάνω από 3 δισ. ευρώ. Όλα αυτά τα χρόνια, οι κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αγνοούσαν συστηματικά τις υποχρεώσεις που είχαν έναντι της Ε.Ε. και παραβίαζαν την κοινοτική νομοθεσία, αγνοώντας τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Γι΄ αυτό το λόγο, η Επιτροπή στράφηκε κατά της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2003 ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας προς την απόφαση του Δεκεμβρίου του 2002. Η απόφαση ζητούσε την επιστροφή της οικονομικής υποστήριξης για την αποτυχημένη προσπάθεια εξυγίανσης της Ο.Α. από το 1994 ως το 2004 και των παράνομων ενισχύσεων, που είχαν χορηγηθεί στην εταιρία. Όπως είναι γνωστό, η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η προσπάθεια αναδιάρθρωσης της Ο.Α. – με το διαχωρισμό του πτητικού έργου – το Σεπτέμβριο του 2003 προκάλεσε δύο διαταγές παροχής πληροφοριών, που απέστειλε η Επιτροπή (Σεπτέμβριο 2003 και Ιανουάριο 2004). Η αδυναμία παροχής ικανοποιητικής ενημέρωσης από την Ελλάδα, οδήγησε την Επιτροπή να ανοίξει επισήμως το σχετικό φάκελο στις 16/03/04 – δηλαδή λίγες μόνο μέρες μετά από τις εκλογές.

Για την υπόθεση αυτή, αναμένουμε την απόφαση του Κολεγίου των Επιτρόπων σε δύο μέρες. Είναι φανερό ότι το σύνολο της υπόθεσης της Ο.Α. αφορά πολιτικές, πράξεις και παραλείψεις που συνέβησαν επί κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Η Ν.Δ. μόλις ανέλαβε την κυβέρνηση ξεκίνησε μια έντονη και συντονισμένη προσπάθεια διαχείρισης του αδιεξόδου που παρέλαβε. Κήρυξε άγονο το διαγωνισμό που βρήκε σε εξέλιξη και χωρίς καμιά καθυστέρηση οργάνωσε μια σοβαρή προσπάθεια αποκρατικοποίησης για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τις δραστηριότητες της εταιρίας. Για τη διαδικασία αυτή, η Επιτροπή τηρήθηκε πλήρως ενήμερη.

Η ως τώρα πρόοδος των διαδικασιών αποκρατικοποίησης υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική. ΄Ήδη από τις αρχές Αυγούστου, η Επιτροπή έχει λάβει το μνημόνιο κοινών θέσεων που υπογράφηκε με τους υποψήφιους αγοραστές των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Η αναμενόμενη απόφαση της Επιτροπής καθιστά τη θέση της Ο.Α. ιδιαίτερα δυσχερή. Η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να επιτρέψει να επιβαρυνθούν κι άλλο οι Έλληνες πολίτες, χωρίς να υπάρχει ελπίδα για την Ο.Α. ΄Ήδη έχουμε επεξεργαστεί εναλλακτικές λύσεις για την επόμενη μέρα. Πρώτο μέλημά μας είναι να μην βρεθούν στο δρόμο οι χιλιάδες εργαζόμενοι της Ο.Α. και των Ολυμπιακών Αερογραμμών – δέσμευσή μας είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων τους. Η ρητή δήλωση του πρωθυπουργού αποτελεί εγγύηση για όλους τους εργαζόμενους”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024