Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣωστή ενημέρωση και όχι υπερβολικό κόστος για τους επιβάτες ζητά η Ρόδη Κράτσα
Ευρωβουλευτής Ν.Δ.

Σωστή ενημέρωση και όχι υπερβολικό κόστος για τους επιβάτες ζητά η Ρόδη Κράτσα

Διευκρινήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα και το κόστος εφαρμογής των νέων μέτρων από χτες, Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2006, σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως και για την κατάλληλη προετοιμασία των αρμόδιων φορέων και επιβατών, ζήτησε χτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή…

Διευκρινήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα και το κόστος εφαρμογής των νέων μέτρων από χτες, Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2006, σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως και για την κατάλληλη προετοιμασία<...>των αρμόδιων φορέων και επιβατών, ζήτησε χτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ευρωβουλευτής της Ν.Δ., κυρία Ρόδη Κράτσα.

Σημειώνεται ότι τα νέα μέτρα αφορούν, κατά κύριο λόγο, τον περιορισμό της κατοχής υγρών ουσιών (π.χ. νερό, σιρόπια, σούπες, κρέμες, αρώματα, σπρέι, λοτιόν, οδοντόπαστες, σαμπουάν κ.α.) από τους επιβάτες πέραν των σημείων ελέγχου, είτε πάνω τους είτε στη χειραποσκευή τους και ισχύουν για όλες τις πτήσεις αναχώρησης από τα αεροδρόμια της Ε.Ε. ανεξάρτητα από τον προορισμό τους ή από την εθνικότητα του αερομεταφορέα.

Η Εληνίδα ευρωβουλευτής αναφερόμενη στα μέτρα αυτά έκανε λόγο για πρώτο κύμα νέων ευρωπαϊκών ρυθμίσεων, αφού στους επόμενους έξι μήνες θα μειωθεί και το μέγεθος των επιτρεπόμενων χειραποσκευών στο αεροσκάφος σε 56cm x 45cm x 25cm. Αναφερόμενη στη συνέχεια στην ανάγκη σωστής προετοιμασίας και εφαρμογής των μέτρων από τα κράτη-μέλη, τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρίες, έθεσε το ερώτημα αν υπήρξε ικανοποιητικός χρόνος προσαρμογής στις επιταγές και συνθήκες του νέου κανονισμού, αλλά και στους τρόπους άρτιας ενημέρωσης των επιβατών για την αποφυγή προβλημάτων, καθυστερήσεων και ταλαιπωριών.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ομιλία της όμως η ευρωβουλευτής και στο θέμα του κόστους εφαρμογής αυτών των επιπρόσθετων μέτρων, επικαλούμενη τα αποτελέσματα τελευταίων μελετών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τα οποία, εκείνος που χρηματοδοτεί κατά βάσει την ασφάλεια είναι σε τελευταία ανάλυση ο επιβάτης, μέσω των κρατικών φόρων ασφάλειας, των τελών αεροπορικής ασφάλειας της εταιρίας στα εισιτήρια ή/και τα αερολιμενικά τέλη που καταβάλλει. Ενδεικτικά, αναφέρει ότι πριν την έναρξη ισχύος των ευρωπαϊκών κανονισμών για την ενίσχυση της αεροπορικής ασφάλειας, οι συνολικές δαπάνες σε 18 κράτη ανέρχονταν από 2,5 έως 3,6 δισ. ευρώ!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει στην απάντησή της ότι τα θεσπιζόμενα μέτρα θα αναθεωρούνται κάθε 6 μήνες υπό το φως των τεχνικών εξελίξεων, των λειτουργικών επιπλοκών στα αεροδρόμια και του αντικτύπου επί των επιβατών. Για την αποφυγή καθυστερήσεων έχει ορίσει μέτρα που θα βοηθήσουν το προσωπικό ελέγχου να επιτελεί γρήγορα και αποτελεσματικά την αποστολή του και δεν αναμένει να έχουν τα αεροδρόμια μείζονα προβλήματα προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις και όρους που προβλέπει ο κανονισμός. Την κύρια δε ευθύνη της ενημέρωσης του κοινού την επιβαρύνονται οι εθνικές αρχές των κρατών – μελών.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024