Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΟλ. Αναστασοπούλου: Κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζουν μία θέση εργασίας
Πολιτική

Ολ. Αναστασοπούλου: Κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζουν μία θέση εργασίας

Η τοποθέτηση της γενικής γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου στο Posidonia Sea Tourism Forum 2023.

«Ο τουρισμός κρουαζιέρας αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης της εθνικής και τοπικής οικονομίας», επισήμανε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου στον χαιρετισμό που απηύθυνε στο Posidonia Sea Tourism Forum 2023, υπογραμμίζοντας ότι «η αξία του τουρισμού κρουαζιέρας είναι χωρίς υπερβολή τεράστια, καθώς κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζουν μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ κατά μέσο όρο κάθε επισκέπτης ξοδεύει 660 ευρώ στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής κρουαζιέρας επτά ημερών». 

«Επιπλέον, το 60% των ατόμων που έχουν απολαύσει μια κρουαζιέρα επιστρέφουν τα επόμενα χρόνια σε έναν προορισμό που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά με κρουαζιερόπλοιο και επομένως κάθε κρουαζιέρα είναι βασικά ένα ταξίδι γνωριμίας με νέους προορισμούς για κάθε επιβάτη.  Η Έκθεση της CLIA για την Παγκόσμια Αγορά Κρουαζιέρας το 2020 μάλιστα, έδειξε ότι το 85% των millennials σχεδιάζει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, ακολουθούμενο από την Gen-X (82%), την Gen-Z (79%), τους Baby Boomers (77%) και τους Traditionalists (73%). Πρόκειται λοιπόν για τον τύπο των ταξιδιωτών που θέλουμε: high spenders & repeaters», σημείωσε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου.

«Η Ελλάδα διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν έναν από τους ελκυστικότερους προορισμούς για τουρισμό με σκάφη αναψυχής και κρουαζιέρες όλων των επιπέδων στην Ευρώπη», ανέφερε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης επισημαίνοντας ότι «στο Υπουργείο Τουρισμού επικεντρώσαμε τη δράση μας σε δύο επίπεδα:

  1. στη βελτίωση των Υποδομών για τους Τουριστικούς Λιμένες-Μαρίνες
  2. στη νέα Στρατηγική Μάρκετινγκ που θέτει τον θαλάσσιο τουρισμό στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας».

«Τούτων λεχθέντων, νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι, διότι επί των ημερών μας καταφέραμε αρκετά. Συγκεκριμένα προχωρήσαμε τις διαδικασίες για 27 Τουριστικούς Λιμένες μέσα σε 12 μήνες, ενώ συνολικά εξετάστηκαν διάφορα ζητήματα προκειμένου να δοθούν λύσεις σε περισσότερους από 60 Τουριστικούς Λιμένες κατά τη διάρκεια της θητείας μας μέχρι σήμερα», δήλωσε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου.

Συνάντηση με τη Γενική Πρόξενο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, κα. Elizabeth K. Lee

Σημειώνεται ότι η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης είχε μια εποικοδομητική συνάντηση με τη Γενική Πρόξενο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, τη κα. Elizabeth K. Lee, με την οποία διερευνήθηκαν οι δυνατότητες επενδύσεων στη Β. Ελλάδα στον τομέα του τουρισμού, όπως και η στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Αμφότερες επισημάνανε την ανάγκη διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας με την υπέρβαση του κλασικού μοντέλου «θάλασσα και ήλιος» και την προώθηση αντιστοίχως του θεματικού τουρισμού όπως o συνεδριακός (MICE), o ορεινός, o γαστρονομικός, ο πολιτιστικός, ο κινηματογραφικός αλλά και ιαματικός τουρισμός μεταξύ άλλων.

Συγκεκριμένα οι κ.κ. Αναστασοπούλου και Lee συμφώνησαν στην ανάγκη μείωσης της γραφειοκρατίας, την απλοποίηση της νομοθεσίας, καθώς και στο θέμα της αλληλοεπικάλυψης των αρμοδιοτήτων, ενώ δόθηκε έμφαση στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών της χώρας μας.

Ειδικότερα, η Γενική Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη τόνισε τη σημασία προώθησης της Β. Ελλάδας και ιδιαίτερα των εναλλακτικών προορισμών πέραν της Χαλκιδικής, ενώ επισήμανε τις προοπτικές του κινηματογραφικού τουρισμού στη περιοχή αναφερόμενη στο έργο για το στούντιο κινηματογραφικών παραγωγών στη Θέρμη.

Επίσης, η κα. Elizabeth K. Lee υπογράμμισε την προώθηση του τουρισμού μέσω events, όπως το Europride, το οποίο έχει εξαιρετικές προοπτικές, όπως σημείωσε, ενώ αναφέρθηκε στις ενέργειές της για:

  1. τη στήριξη των μουσουλμάνων γυναικών στη Β. Ελλάδα (π.χ. Πομάκων)
  2. τη δημιουργία του Women’s Technological Network (σημειώνεται ότι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί) με στόχο το mentoring αλλά και την καθοδήγηση των γυναικών επιχειρηματιών σε όλα τα στάδια της δημιουργίας και ανάπτυξης της επιχείρησής τους.

Αντιστοίχως, η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης αναφέρθηκε στις προοπτικές και τη δυναμική που παρουσιάζουν στη χώρα μας τόσο οι ψηφιακοί νομάδες (digital nomads), όσο και ο ιατρικός τουρισμός.

Συγκεκριμένα, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου τόνισε ότι  «σύμφωνα με τη μελέτη για την «Ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού στη χώρα μας» που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής (ΙΚΠΙ) με την υποστήριξη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η χώρα μας θα μπορούσε να προσελκύσει κάθε χρόνο περισσότερους από 100.000 ασθενείς ταξιδιώτες, με έσοδα άνω των 400 εκατ. ευρώ ετησίως».

Επιπλέον, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης σημείωσε ότι «σε μια εποχή που η εργασία αλλάζει μορφή και τα κράτη ανταγωνίζονται για να κερδίσουν όσους παρέχουν υπηρεσίες εξ αποστάσεως, η χώρα μας μπορεί να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες για πολλούς λόγους, όπως η καλή ποιότητα ζωής που προσφέρει, οι εξαιρετικές κλιματικές συνθήκες, το φτηνό κόστος ζωής, οι αυξημένες δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της, η διοικητική επάρκεια του κρατικού μηχανισμού, αλλά και το ανταγωνιστικό φορολογικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτούς τους εργαζομένους από το 2021».

«Να σημειωθεί ότι η πατρίδα μας θα είχε όφελος της τάξεως του 1,6 δισ. ευρώ, εάν προσείλκυε για μόλις έξι μήνες 100.000 ψηφιακούς νομάδες που έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο. Το ποσό αυτό ή έστω μέρος του, όπως προκύπτει από μελέτη του φορέα MIT Enterprise Forum, ισοδυναμεί με εισπράξεις 2,5 εκατομμυρίων τουριστικών αφίξεων για μία εβδομάδα διαμονής», υπογράμμισε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου.

Συνάντηση με στελέχη της MedCruise

Επιπροσθέτως, η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης συναντήθηκε με την κα. Figen Ayan, πρόεδρο της MedCruise και τον κ. Guerrero Nicky, γενικό γραμματέα αντιστοίχως, από τους οποίους ενημερώθηκε για τη δομή, τον τρόπο λειτουργίας και τις δράσεις της Ένωσης, καθώς και την επικείμενη Γενική Συνέλευση της MedCruise, η οποία, φέτος, θα γίνει στην Κέρκυρα. Σημειώνεται ότι στη συνάντηση παρευρέθηκε και ο κ. Άρης Μπατσούλης, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών και Ανάπτυξης – PFSO του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, καθώς και επίτιμος πρόεδρος της MedCruise.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν η ανάγκη δημιουργίας συνεργειών τόσο μεταξύ λιμένων, όσο αεροπορικών εταιρειών με λιμένες, ενώ το θέμα της συνδεσιμότητας επισημάνθηκε και από τις δύο πλευρές ως ιδιαίτερης σημασίας για τη δημιουργία και προώθηση νέων δρομολογίων κρουαζιέρας.

Ειδικότερα, η κα. Figen Ayan τόνισε την επιθυμία της Ένωσης για προσέλκυση νέων λιμένων, ενώ η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου επισήμανε ότι «η Ελλάδα διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν έναν από τους ελκυστικότερους προορισμούς για τουρισμό με σκάφη αναψυχής και κρουαζιέρες όλων των επιπέδων στην Ευρώπη και γι’ αυτό η Γενική Γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης έχει επιδιώξει συναντήσεις με διάφορους φορείς, μεταξύ των οποίων φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς διαχείρισης τουριστικών λιμένων, όπως και ιδιωτικές εταιρίες, αλλά και επενδυτές εγχώριους και διεθνείς, προκειμένου να διερευνηθούν και να υποστηριχθούν νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες με επίκεντρο την ανάπτυξη των υφιστάμενων αλλά και νέων τουριστικών λιμένων όλων των μεγεθών».

Συνάντηση με στελέχη των MSC και CLIA

Επίσης, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης μαζί με συνεργάτες της συναντήθηκε με τoν κ. Pierfrancesco Vago, Executive Chairman, Cruise Division της MSC Group & Global Chairman της Cruise Lines International Association (CLIA), καθώς και τον κ. Kerry Anastassiadis, Senior Advisor for Institutional and Maritime Affairs της MSC Cruises.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε η δραστηριότητα των CLIA και MSC και οι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαν να συμβάλουν στην προαγωγή του ελληνικού τουρισμού μέσα από την συνολική βελτίωση των υπηρεσιών και της εμπειρίας που έχουν οι επισκέπτες της κρουαζιέρας.

Ειδικότερα η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου επισήμανε την πολύ ενδιαφέρουσα οπτική της MSC για έναν τόσο νευραλγικό κλάδο για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς και τη κοινή οπτική ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την προοπτική περεταίρω ανάπτυξης συνολικά του ναυτικού τουρισμού υπό το πρίσμα και των νέων προκλήσεων της επικαιρότητας. Επιπλέον, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης ανέφερε ότι θα διερευνηθούν όλες οι πιθανές συνέργειες λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, τις προοπτικές καθώς και την επιθυμία του Υπουργείου η κρουαζιέρα να αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης και σε λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές της χώρας.

Αντιστοίχως, ο κ. Pierfrancesco Vago υπογράμμισε την τεράστια δυναμική και τα ενθαρρυντικά στοιχεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2023, τα οποία έχουν ήδη γίνει ορατά από την ισχυρή βάση που δομήθηκε το 2022. Επίσης, αναφέρθηκε στην επικέντρωση της MSC στην τουριστική ανάπτυξη η οποία σε συνδυασμό με τα ξεκάθαρα πλεονεκτήματα της Ελλάδος που παρέχει ο συγκεκριμένος κλάδος της κρουαζιέρας μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην συνέχιση αυτής της ανοδικής πορείας.

Eπίσκεψη στα περίπτερα των ΟΛΠ και ΟΛΘ

Επιπλέον, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου επισκέφθηκε τα περίπτερα τόσο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), όσο και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), καθώς και της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), ενώ παρευρέθηκε στην ξενάγηση του ΟΛΘ στα υπό ανακαίνιση κτίρια, μαζί με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης της Β. Ελλάδας.

Συνάντηση με ΠΥΤ Κεντρικής Μακεδονίας

Τέλος, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης συναντήθηκε με την προϊσταμένη ΠΥΤ Κεντρικής Μακεδονίας, κα. Περσεφόνη Τρίχα, με την οποία συζήτησαν διάφορους τρόπους διευκόλυνσης του σπουδαίου έργου που επιτελείται στην περιοχή με τη διασφάλιση της νομιμότητας, καθώς και τη ενίσχυσης του αισθήματος ασφαλείας των ταξιδιωτών προάγοντας την ποιότητα των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024