Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΑποκατάσταση του οδικού άξονα Πηλίου ύψους 40,7 εκατ. ευρώ
Υπουργείο Μεταφορών & Δικτύων

Αποκατάσταση του οδικού άξονα Πηλίου ύψους 40,7 εκατ. ευρώ

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε την περασμένη Παρασκευή σε ερώτηση του βουλευτή Μαγνησίας του ΛΑΟΣ, κ. Παύλου Μαρκάκη, η οποία αφορούσε στα χρόνια προβλήματα στο οδικό κύκλωμα Πηλίου. Ο κ. Μαγκριώτης έδωσε…

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε την περασμένη Παρασκευή σε ερώτηση του βουλευτή<...> Μαγνησίας του ΛΑΟΣ, κ. Παύλου Μαρκάκη, η οποία αφορούσε στα χρόνια προβλήματα στο οδικό κύκλωμα Πηλίου. Ο κ. Μαγκριώτης έδωσε την παρακάτω απάντηση:

“Αγαπητέ συνάδελφε, θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι η συντήρηση του οδικού κυκλώματος Πηλίου δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αλλά της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας & Σποράδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας & Σποράδων, από τις 2 Μαρτίου 2011 μέχρι και σήμερα εκδηλώνονται έντονα και μεγάλης έκτασης γεωλογικά φαινόμενα, τόσο στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου, όσο και στο οδικό κύκλωμα της Εθνικής Οδού.

Συγκεκριμένα, συμβαίνουν καθιζήσεις και κατολισθήσεις των πρανών σε περισσότερες από τριάντα θέσεις στην Ε.Ο.

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας & Σποράδων παρενέβη άμεσα από την ημέρα που εκδηλώθηκαν οι πρώτες ζημιές στην Ε.Ο., τόσο με τα μηχανήματα που διαθέτει η Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων, όσο και με δύο έργα τα οποία ανατέθηκαν και εκτελούνται με την διαδικασία της κατεπείγουσας ανάγκης.

Τα έργα αυτά είναι:
1. “Αποκάτασταση καθιζήσεων στο οδικό δίκτυο Ζαγοράς-Καράβωμα-Μουρεσίου”, συμβατικής δαπάνης 79.540 ευρώ (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ) και
2. “Αποκατάσταση κατολισθήσεων στο 48ο χλμ. της Εθνικής οδού Βόλου-Νεοχωρίου-Ζαγοράς-Ξουρίχτι (Α΄ Φάση)” συμβατικής δαπάνης 117.500 ευρώ (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Επιπλέον, όσον αφορά την οριστική αποκατάσταση των βλαβών της Ε.Ο. η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας & Σποράδων μας ενημέρωσε ότι έχει συνταχθεί από το ΙΓΜΕ, το 2004, για λογαριασμό του Δήμου Μουρεσίου, τεχνική έκθεση, στην οποία γίνεται καταγραφή προβλημάτων, εκτιμήσεων για τα αίτια και υποδείξεων λύσεων εναλλακτικών για κάθε θέση της υπόψη Ε.Ο.

Οι διαπιστώσεις με βάση και την μελέτη του ΙΓΜΕ έδειξαν ότι σε τουλάχιστον 36 θέσεις υπάρχει πρόβλημα αποκατάστασης, όχι απλής συντήρησης, αλλά επανακατασκευή της οδού με έργα αντιστήριξης.

Στη συνέχεια, ανατέθηκε από την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας η εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης, η οποία ιεραρχεί ως προς την σοβαρότητα τις βλάβες της Ε.Ο., προτείνει τις αναγκαίες μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν για την οριστική αποκατάσταση και προϋπολογίζει την απαιτούμενη δαπάνη των μελετών και των αναγκαίων έργων.

Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 2010. Με βάση τη μέχρι τώρα έρευνα και έλεγχο μέχρι την ολοκλήρωση της, η αποκατάσταση για τις σημειακές θέσεις των προβλημάτων εκτιμάται σε 18,7 εκατ. ευρώ και για το σύνολο της αποκατάστασης του άξονα σε 40,7 εκατ. ευρώ.

Με την παράδοση της αναγνωριστικής μελέτης, θα προωθηθεί άμεσα με ιεράρχηση η σύνταξη των μελετών και η εκτέλεση των έργων και θα γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες για την εύρεση των αναγκαίων πόρων. Με την ολοκλήρωση των εν λόγω έργων, θα επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα στην οδό και θα απαιτείται πλέον μόνο η αναγκαία συντήρησή της.

Παράλληλα θα πρέπει να μελετηθούν, να εκτελεστούν και να οργανωθεί η λειτουργία των δικτύων απορροής των ομβρίων και άρδευσης καθώς και η αποκατάσταση κατολισθήσεων στην ευρύτερη περιοχή.

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θα προχωρήσει, παρότι δεν εμπίπτει άμεσα στις αρμοδιότητές του, στις αναγκαίες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου σε περίπτωση που προκύψουν περαιτέρω προβλήματα. Αυτό είχαμε πράξει, σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο Βόθωνα Κασσάνδρας, μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από κατολισθήσεις στην κεντρική οδό. Στην περίπτωση αυτή η παρέμβασή μας υπήρξε άμεση γιατί από τις κατολισθήσεις προκλήθηκε κυκλοφοριακός αποκλεισμός της χερσονήσου στο σημείο αυτό.

Η περίπτωση του Πηλίου είναι άλλη έκτασης. Το πρόβλημα είναι διαχρονικό και εκτεταμένο καθώς αφορά πολλές περιοχές και πολλά σημεία: συνολικά 36 σημεία σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΓΜΕ.

Παρότι η αρμοδιότητα για αυτά είναι της πρώην Νομαρχίας και τώρα της Περιφέρειας, το Υπουργείο θα σταθεί αρωγός. Περιμένουμε τις μελέτες”.

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός αναφέρθηκε σε δυο σημαντικά έργα που κατασκευάζει στο Νομό Μαγνησίας το Υπουργείο Υποδομών:
– Τον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου και
– Τον Περιφερειακό Βόλου

“Όσον αφορά την κατασκευή του Α/Κ Βελεστίνου, με τον οποίο βελτιώνεται σημαντικά η κυκλοφοριακή σύνδεση του Βελεστίνου με το Βόλο και τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, η σύμβαση του έργου, ποσού 2,5 εκατ. ευρώ, υπογράφηκε στις 12 Απριλίου 2010, αλλά οι εργασίες δεν είχαν ξεκινήσει, επειδή δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις του Στρατοπέδου Παπαϊωάννου, σε τμήμα του οποίου αναπτύσσεται ο κόμβος.

Ύστερα από συμφωνία των Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εθνικής Aμυνας, με την οποία αναγνωρίστηκε η αναγκαιότητα κατασκευής τόσο του Κόμβου Βελεστίνου όσο και των αντιπλημμυρικών έργων του Στρατοπέδου και της ευρύτερης περιοχής, το Υπουργείο Εθνικής Aμυνας συναινεί στη παραχώρηση της απαραίτητης έκτασης του στρατοπέδου, για την άμεση έναρξη της κατασκευής του κόμβου.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχωρεί παράλληλα στην ολοκλήρωση της μελέτης για την αντιπλημμυρική προστασία του Στρατοπέδου και της ευρύτερης περιοχής και θα μεριμνήσει για την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη κατασκευή του αντιπλημμυρικού έργου προϋπολογιζόμενης δαπάνης 14,5 εκατ. ευρώ περίπου.

Το έργο αυτό έχει μεγάλη περιβαλλοντική σημασία, δεδομένου ότι φυσικός αποδέκτης των αποστραγγίσεων του Στρατοπέδου (στις οποίες υπάρχει κίνδυνος να περιλαμβάνονται και απόβλητα από την επισκευή των αρμάτων) είναι η λίμνη της Κάρλας”.

Όσον αφορά στο έργο του Περιφερειακού δρόμου Βόλου, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: “Δυστυχώς στην περίπτωση αυτού του έργου, σημειώθηκε η αρνητική συγκυρία αφενός μεν της οριστικής έκπτωσης του αναδόχου της εργολαβίας `Ολοκλήρωση έργων Παράκαμψης Βόλου από Α.Κ. Λάρισας έως Γορίτσα` τον Ιούλιο του 2009 και αφετέρου της διάλυσης της εργολαβίας `Αρτηρία Παράκαμψης Βόλου, τμήμα Γορίτσα-Αγριά`, το Νοέμβριο του 2010, ύστερα από προφανή αδυναμία του αναδόχου να συνεχίσει την κατασκευή του έργου.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί και να υπάρξει το συντομότερο διέξοδος του Περιφερειακού Βόλου στην Ε.Ο. Βόλου-Αγριάς, συντάσσονται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου, οι μελέτες των υπολειπομένων εργασιών από τον ανισόπεδο κόμβο Λάρισας έως και την διέξοδό του στη Ε.Ο. Βόλου-Αγριάς. Η ολοκλήρωση των μελετών και η δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εντός του 2011. Οι υπολειπόμενες εργασίες θα συμπεριληφθούν σε δύο εργολαβίες `σκούπα` ως ακολούθως:
– το τμήμα από Α.Κ. Λάρισας έως Γορίτσα, με προϋπολογισμό περίπου 7 εκατ. ευρώ, για το οποίο εξετάζεται η δυνατότητα ένταξής του σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ,
– το τμήμα από Γορίτσα έως Αγριά, με προϋπολογισμό 11 εκατ. ευρώ περίπου, το οποίο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Η Περιφερειακή οδός Βόλου θα συμπληρωθεί με το δρόμο Αγριά-Αφέτες το οποίο θα δημοπρατήσουμε μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες που ήδη εκπονούνται”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024