Το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε 1.804 καταγγελίες το 2024, αποζημιώνοντας καταναλωτές 139.182,80 ευρώ στον τομέα τουρισμού και μεταφορών.
To οχτάμηνο του 2024, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1.804 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών ενώ τα μέλη του αποζημιώθηκαν με 139.182,80 ευρώ από τις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.
Τουριστικές Υπηρεσίες
Μέσα στο οχτάμηνο του 2024, οι καταγγελίες που αφορούν τουριστικές υπηρεσίες ανήλθαν σε 90, αποτελώντας το 4,99% του συνόλου. Οι αποζημιώσεις που σχετίζονται με αυτές ανήλθαν σε 1.830,02 ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της παρέμβασης του κέντρου για την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.
Αεροπορικές και Ακτοπλοϊκές Μεταφορές
Για τις αεροπορικές μεταφορές, οι καταγγελίες ανήλθαν σε 24 (1,33% του συνόλου), ενώ για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές καταγράφηκαν 4 (0,22%). Παρά την περιορισμένη έκταση αυτών των παραπόνων, η ανάγκη για αποτελεσματική διαχείριση και επίλυση ζητημάτων είναι κρίσιμη για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη βιομηχανία, ενισχύοντας την αναγκαιότητα δράσης από φορείς όπως το ΚΕ.Π.ΚΑ.
Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2024, δεχτήκαμε 226 καταγγελίες, 1.512 παράπονα, 66 ερωτήματα καταναλωτών. Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το κέντρο παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Η ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ τονίζει ότι “Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του κέντρου πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.”
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.