Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΈναρξη ισχύος νέου καθεστώτος για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ από σήμερα, 1η Φεβρουαρίου 2022
Αερομεταφορές

Έναρξη ισχύος νέου καθεστώτος για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ από σήμερα, 1η Φεβρουαρίου 2022

Με την έναρξη ισχύος του νέου καθεστώτος για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ και υπό το φως των ισχυρών δεδομένων που έχουν πλέον δημοσιοποιηθεί, η ACI Europe και η IATA προτρέπουν τις χώρες που συνεχίζουν να αποκλίνουν από το κοινό πλαίσιο της ΕΕ να ευθυγραμμιστούν γρήγορα με αυτό.

Το ACI Europe (Airports Council International) και η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προέτρεψαν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να άρουν όλους τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς για πλήρως εμβολιασμένα / αναρρωμένα άτομα που είναι κάτοχοι έγκυρου πιστοποιητικού COVID-19 – όπως συνιστάται από το νέο καθεστώς για ταξίδια εντός της ΕΕ που τίθεται άμεσα σε εφαρμογή.

Αυτό το νέο καθεστώς, που θεσπίστηκε με σύσταση του Συμβουλίου της ΕΕ και εγκρίθηκε στις 25 Ιανουαρίου, βασίζεται στην κατάσταση της υγείας των ταξιδιωτών και όχι στην επιδημιολογική κατάσταση της χώρας ή της περιοχής καταγωγής τους.

Ανεξάρτητη έρευνα που διεξήχθη στη Φινλανδία και την Ιταλία παρέχει πληροφορίες για την ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πολιτικής για την άρση των περιορισμών. Η έρευνα που δημοσιοποιήθηκε χθες επιβεβαιώνει την εγκυρότητα της προσέγγισης με επίκεντρο τον ταξιδιώτη, υπογραμμίζοντας την αναποτελεσματικότητα των πρόσφατων ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από ευρωπαϊκές χώρες στον μετριασμό των κινδύνων για τη δημόσια υγεία και την κοινωνία, που θέτει ο COVID-19.

Νέα ανάλυση από την Oxera και την Edge Health αποκαλύπτει ότι οι απαιτήσεις για τεστ πριν από την αναχώρηση είναι πιθανό να είναι αναποτελεσματικές για να σταματήσουν ή ακόμα και να περιορίσουν την εξάπλωση της μετάλλαξης “Όμικρον”. Η ανάλυση των περιορισμών με τεστ που επιβλήθηκαν από την Ιταλία και τη Φινλανδία στις 16 Δεκεμβρίου και 28 Δεκεμβρίου 2021 αντίστοιχα σε όλους τους εισερχόμενους ταξιδιώτες δεν έκανε διακριτή διαφορά στη μετάδοση των κρουσμάτων “Όμικρον” στις χώρες αυτές. Αντίθετα, ο αντίκτυπος αυτών των περιορισμών και ιδίως οι περιορισμοί στην ελεύθερη κυκλοφορία των ανθρώπων οδήγησαν σε σημαντικές και περιττές οικονομικές δυσκολίες – όχι μόνο για τους τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού και το εργατικό δυναμικό τους, αλλά για ολόκληρη την ευρωπαϊκή οικονομία.

Κυρίως, η έκθεση δείχνει επίσης ότι:

  • Η περαιτέρω διατήρηση των απαιτήσεων για τεστ πριν από την αναχώρηση για εμβολιασμένους/αναρρωμένους ταξιδιώτες δεν θα έχει καμία επίδραση στη μελλοντική εξάπλωση της μετάλλαξης “Όμικρον” στην Ιταλία και τη Φινλανδία.
  • Η επιβολή αυτών των περιορισμών νωρίτερα –δηλαδή την ίδια ημέρα που η μετάλλαξη “Όμικρον” αναγνωρίστηκε ως ζήτημα από τον ΠΟΥ– δε θα είχε σταματήσει την εξάπλωσή της ούτε θα την περιόριζε σημαντικά στην Ιταλία και τη Φινλανδία. Αυτό είναι εγγενές στο γεγονός ότι οι μεταλλάξεις κυκλοφορούν πολύ νωρίτερα από το χρόνο κατά τον οποίο εντοπίζονται και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τόσο ο ΠΟΥ όσο και το ECDC θεωρούν γενικά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς αναποτελεσματικούς.

Το γεγονός ότι και οι δύο χώρες αίρουν τώρα τις απαιτήσεις για τεστ πριν από την αναχώρηση είναι πολύ ευπρόσδεκτο.
Ωστόσο, οι ανησυχίες παραμένουν ότι:

  • Και οι δύο χώρες θα μπορούσαν να είχαν άρει τα μέτρα πολύ νωρίτερα ή να αποφύγουν να τα επιβάλουν εξαρχής – πρέπει αυτό να ληφθεί ως μάθημα  για την αποφυγή επαναλαμβανόμενων οικονομικών ζημιών, χωρίς συνακόλουθο όφελος για τη δημόσια υγεία.
  • Ενώ η Φινλανδία έχει άρει τους περιορισμούς για όλους τους εισερχόμενους εμβολιασμένους/αναρρωμένους ταξιδιώτες, η Ιταλία το έχει κάνει μόνο για εισερχόμενους ταξιδιώτες από την ΕΕ/ΕΟΧ. Αυτό πρέπει τώρα να επεκταθεί σε όλους τους εισερχόμενους ταξιδιώτες, καθώς δεν υπάρχει κανένα όφελος για την ασφάλεια της υγείας από την περαιτέρω καθυστέρηση αυτού του βήματος.

Με την έναρξη ισχύος του νέου καθεστώτος για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ και υπό το φως των ισχυρών δεδομένων που έχουν πλέον δημοσιοποιηθεί, η ACI Europe και η IATA προτρέπουν τις χώρες που συνεχίζουν να αποκλίνουν από το κοινό πλαίσιο της ΕΕ να ευθυγραμμιστούν γρήγορα με αυτό. Συγκεκριμένα, καλούν τις κυβερνήσεις της Αυστρίας, της Κύπρου, της Τσεχικής Δημοκρατίας, της Λιθουανίας και της Μάλτας να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα επειγόντως και να εγκαταλείψουν περιττούς και επιζήμιους περιορισμούς.

Επιπλέον, δεν υπάρχουν επιτακτικοί λόγοι για τους οποίους οι εμβολιασμένοι / αναρρωμένοι ταξιδιώτες θα πρέπει να υπόκεινται σε διαφορετικό καθεστώς είτε ταξιδεύουν εντός της ΕΕ/ΕΟΧ είτε προέρχονται από άλλες χώρες. Είναι πλέον επείγον να ευθυγραμμίσει το Συμβούλιο της ΕΕ την απαρχαιωμένη σύστασή του για ταξίδια στην ΕΕ (από τρίτες χώρες) με το νέο καθεστώς για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ που τίθεται σε ισχύ σήμερα”, αναφέρουν από κοινού ACI Europe και IATA.

“Το νέο καθεστώς για ταξίδια εντός ΕΕ/ΕΟΧ είναι σωστό να επικεντρώνεται σε μια ‘προσέγγιση που βασίζεται σε άτομα’ και να αναγνωρίζει ότι τόσο οι εμβολιασμένοι όσο και οι αναρρωμένοι ταξιδιώτες δεν πρέπει να υπόκεινται σε κανένα περιορισμό. Αλλά η ύπαρξη κοινών καθεστώτων της ΕΕ δεν εμπόδισε μέχρι στιγμής τα κράτη να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Τώρα έχουμε περαιτέρω αποδείξεις –οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν όντως σημαντική επίδραση– δεν αφορούν όμως στη δημόσια υγεία, αλλά την οικονομική σταθερότητα και τα μέσα διαβίωσης. Με λίγα λόγια: προκαλούν περισσότερο κακό παρά καλό”, δήλωσε ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe.

“Η έρευνα διασαφηνίζει ότι η αναπόφευκτη καθυστέρηση στον εντοπισμό νέων μεταλλάξεων σημαίνει ότι η μετάδοση λαμβάνει χώρα ήδη ενώ υπάρχουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Είναι η κλασική περίπτωση κλεισίματος της πόρτας του στάβλου, αφού το άλογο έχει φύγει. Επομένως, η διατήρηση των τεστ για τους εμβολιασμένους επιβάτες φαίνεται εντελώς αναποτελεσματική από άποψη υγείας, αλλά βλάπτει την εμπιστοσύνη των επιβατών και τις εθνικές οικονομίες. Αυτή η τελευταία έρευνα θα πρέπει να δώσει στις κυβερνήσεις εμπιστοσύνη στην πλήρη εφαρμογή της σύστασης της ΕΕ, επιτρέποντας στην Ευρώπη να κινηθεί ξανά”, είπε ο Conrad Clifford, αναπλ. γενικός διευθυντής της IATA.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024