Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕυρωπαϊκές ενώσεις μεταφορών/τουρισμού ζητούν σταθερό και συνεκτικό πλαίσιο για επανεκκίνηση των ταξιδιών
Ευρωπαϊκή Ένωση

Ευρωπαϊκές ενώσεις μεταφορών/τουρισμού ζητούν σταθερό και συνεκτικό πλαίσιο για επανεκκίνηση των ταξιδιών

Ενώσεις μεταφορών και τουρισμού επαναλαμβάνουν την έκκλησή τους προς τα κράτη-μέλη της ΕΕ να ευθυγραμμίσουν τους ταξιδιωτικούς τους κανόνες για να αποφύγουν το συνονθύλευμα.

Ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων), ως μέλος της ECTAA και, ως εκπρόσωπός της στην Ελλάδα, ευθυγραμμίζεται με την έκκληση των ευρωπαϊκών ενώσεων μεταφορών και τουρισμού για ένα σταθερό και συνεκτικό ευρωπαϊκό πλαίσιο, που θα επιτρέψει στους επιβάτες να ξαναρχίσουν τα ταξίδια και να προετοιμαστούν με ασφάλεια για την Άνοιξη.

Η έκκληση των ευρωπαϊκών φορέων αναφέρει:

“Τις τελευταίες εβδομάδες, η Ευρώπη έχει δει μια αύξηση των κρουσμάτων COVID και την εξάπλωση της πρόσφατης και εξαιρετικά μεταδοτικής παραλλαγής, της Όμικρον. Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2021[1] ότι το ψηφιακό πιστοποιητικό της ΕΕ για τον COVID (DCC) θα ισχύει για εννέα μήνες χωρίς αναμνηστικό εμβόλιο, αρκετές χώρες της ΕΕ – συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Δανίας και της Μάλτας – αποφάσισαν να συντομεύσουν την ισχύ των δελτίων εμβολιασμού για εθνική χρήση σε επτά ή τρεις μήνες. Ορισμένες χώρες έχουν επίσης εισαγάγει πρόσθετες απαιτήσεις διενέργειας τεστ που ισχύουν για τους εμβολιασμένους / νοσήσαντες ταξιδιώτες της ΕΕ, αντίθετα με τις τρέχουσες συστάσεις του Συμβουλίου[2].
 
Οι ενώσεις μεταφορών και τουρισμού ανησυχούν πολύ για αυτό το αναδυόμενο νέο συνονθύλευμα κανόνων σε όλη την Ευρώπη. Ο κλάδος υποστηρίζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με την οποία μια εναρμονισμένη περίοδος ισχύος για το DCC “αποτελεί αναγκαιότητα για ασφαλή ελεύθερη κυκλοφορία και συντονισμό σε επίπεδο ΕΕ”. Αν και η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη της ΕΕ να εφαρμόζουν την ίδια περίοδο ισχύος DCC για τα ταξίδια εντός της ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο, οι αναδυόμενες διαφορές είναι ανησυχητικές. Ομοίως, τα κράτη μέλη θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις συστάσεις του Συμβουλίου, όπως αυτές συμφωνούνται και επικαιροποιούνται κατά καιρούς, έτσι ώστε να είναι δυνατή η υπό ίσους όρους μετακίνηση μεταξύ κρατών μελών σε όλη την ΕΕ ανά πάσα στιγμή.

Η πανδημία COVID-19 έχει οδηγήσει στη μεγαλύτερη παγκόσμια ύφεση από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο[3]. Τα στοιχεία δείχνουν οικονομική υπο-απόδοση της ΕΕ από το 2019 έως σήμερα σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, με τις προβλέψεις να επιβεβαιώνουν ότι η ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το 2023. Οι χώρες της Νότιας Ευρώπης έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα και χωρίς αμφιβολία, οι τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού έχουν πληγεί περισσότερο από άλλους.

Παρ’όλο που η πανδημία μαίνεται τα τελευταία δύο χρόνια, αρκετά κράτη-μέλη της ΕΕ συνεχίζουν να ενεργούν μονομερώς, υιοθετώντας διαφορετική περίοδο ισχύος DCC, καθώς και διαφορετικούς κανόνες σχετικά με τα παιδιά και τους νέους κάτω των 18 ετών. Αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις οικογένειες που θέλουν να ταξιδέψουν για τις χειμερινές διακοπές και αργότερα αυτή την άνοιξη.

Αυτή η ασυνέπεια στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε ολόκληρη την ΕΕ λειτουργεί άμεσα ως τροχοπέδη για μεμονωμένους επιβάτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να προγραμματίσουν μελλοντικά ταξίδια και κρατήσεις διακοπών. Ο κλάδος των μεταφορών και του τουρισμού εξακολουθεί να βλέπει ποσοστά κρατήσεων τουλάχιστον 30% κάτω από τα επίπεδα του 2021.

Επιπλέον, η πιο πρόσφατη οδηγία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) για τη μείωση της συνεχιζόμενης μετάδοσης έχει επικεντρωθεί στην ενίσχυση των μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένης της αποφυγής μεγάλων δημόσιων ή ιδιωτικών συγκεντρώσεων, εκτεταμένης χρήσης μασκών προσώπου, μειωμένων επαφών μεταξύ ομάδων ατόμων σε κοινωνικά ή εργασιακά περιβάλλοντα, τηλεργασίας και μειωμένης ανάμειξης μεταξύ των νοικοκυριών – δεν περιλαμβάνει ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) υπογραμμίζει επίσης την αποτυχία των ταξιδιωτικών περιορισμών για τον περιορισμό της διεθνούς εξάπλωσης του Όμικρον και επισημαίνει την ‘αναποτελεσματικότητα τέτοιων μέτρων με την πάροδο του χρόνου’ [4].

Η εμφάνιση μη συντονισμένων ταξιδιωτικών περιορισμών σε ολόκληρη την ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τον στόχο του DCC – να υποστηρίξει την ασφαλή και ελεύθερη κυκλοφορία σε ολόκληρη την ΕΕ. Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να σταματήσουν να αποκλίνουν από αυτή τη συνεπή προσέγγιση και να εξασφαλίσουν μια σαφή και εναρμονισμένη διαδικασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού έχουν ήδη υποφέρει πολύ από τα αποτελέσματα της πανδημίας, με οικονομικές συνέπειες που αναμένεται να συνεχιστούν για τα επόμενα χρόνια. Τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζεται συντονισμός μεταξύ των εθνικών κυβερνήσεων για την παροχή σαφών, ασφαλών και συνεπών κανόνων, για τη στήριξη της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών, για τη ‘σωτηρία’ της καλοκαιρινής περιόδου και για τη διασφάλιση της οικονομικής ανάκαμψης”.

[1] https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_6837
[2] Provision 17aa of Council Recommendation (EU) 2020/1475 on free movement
[3] European Economic Forecast. Autumn 2021 (11 November 2021)
[4] https://www.who.int/news/item/19-01-2022-statement-on-the-tenth-meeting-of-the-international-health-regulations-(2005)-emergency-committee-regarding-the-coronavirus-disease-(covid-19)-pandemic#:~:text=Lift%20or%20ease%20international%20traffic%20bans%20as%20they%20do%20not%20provide%20added%20value%20and%20continue%20to%20contribute%20to%20the%20economic%20and%20social%20stress%20experienced%20by%20States%20Parties.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024