Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείς“Η επόμενη μέρα” για τον κυπριακό τουρισμό
Ομιλία του προέδρου του ΣΤΕΚ Α. Βαβλίτη στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου

“Η επόμενη μέρα” για τον κυπριακό τουρισμό

“Φέτος πιστεύω σημασία πρέπει να δοθεί όχι στο χθες ή το σήμερα αλλά στην `επόμενη μέρα`, δηλαδή στον μελλοντικό τουρισμό της Κύπρου που θα προκύψει μετά την λήξη της πρωτόγνωρης […]

“Φέτος πιστεύω σημασία πρέπει να δοθεί όχι στο χθες ή το σήμερα αλλά στην `επόμενη μέρα`, δηλαδή στον μελλοντικό τουρισμό της Κύπρου που<...> θα προκύψει μετά την λήξη της πρωτόγνωρης κρίσης που διέρχεται η παγκόσμια οικονομία”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΤΕΚ κ. Α. Βαβλίτης, κατά τη φετινή Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου.

“Όλες μας οι σκέψεις και όλες μας οι δυνάμεις θα πρέπει να εστιαστούν πρώτα στο τι πρωτοβουλίες από τώρα αναλαμβάνονται και από ποίους χωρίς ν’αναμένουμε το τέλος της κρίσης για να προβληματισθούμε έπειτα για το τι γίνεται `την επόμενη μέρα`, πως χειριζόμαστε την μετά την κρίση περίοδο, ποία πρακτικά μέτρα πρέπει να προωθηθούν, ποιες στοχευμένες δράσεις πρέπει έγκαιρα να αναληφθούν και να υλοποιηθούν.

(…) Σήμερα, υπάρχει υπερπληθώρα κλινών στην κυπριακή αγορά, το προϊόν μας είναι παλιομοδίτικο, αρκετές κλίνες μας γηρασμένες, υπάρχει ολιγοπώλιο Ο.Τ., ο ανταγωνισμός από υφιστάμενους και αναδυόμενους προορισμούς είναι αδυσώπητος και γενικά η υποδομή μας εκεί που δεν είναι ανύπαρκτη κάθε άλλο παρά θεωρείται πρώτης ποιότητας ή καταλληλότητας. Καταβάλλουμε λοιπόν σήμερα το τίμημα για τους πρόχειρους και σπασμωδικούς χειρισμούς για μια βιομηχανία που εσφαλμένα εκλήφθηκε αυτό-αναπτυσσόμενη και μονίμως κερδοφόρα. Τούτη η ψευδαίσθηση είναι ίσως το ελαφρυντικό των λαθών και παραλείψεων από τους τότε ιθύνοντες του τουρισμού μας. Θέλω ν’αναφέρω ότι ούτε και η Βουλή είναι άμοιρη ευθυνών γιατί δύο φορές (τέλη δεκαετίας ’80 αρχές ‘90) ψήφισε τη νομιμοποίηση παράνομων και κακής ποιότητας καταλυμάτων που οι τράπεζες απερίσκεπτα χρηματοδότησαν την ανέγερσή τους. Ως αποτέλεσμα, πλήγηκε σταδιακά και επιζήμια η προσελκυστική εικόνα της χώρας μας ως διεθνής ποιοτικός τουριστικός προορισμός. Aδικα λοιπόν απορούμε τώρα για την οπισθοδρόμηση του τουρισμού μας.

(…) Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παρούσα κρίση έχει φρενάρει την αύξηση που σταθερά παρουσίαζαν οι τουριστικές αφίξεις στο κόσμο τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό που μόλις φτάνει το 2%. Η Κύπρος, παρουσίασε αύξηση μόνο 0,5%, ενώ τα εισοδήματα της χώρας μας μειώθηκαν κατά 3,5%. (…) Κλυδωνισμοί από την κρίση ήδη άρχισαν να γίνονται αισθητοί στην κυπριακή οικονομία γενικότερα και στην τουριστική βιομηχανία ειδικότερα και αρχίζει να δημιουργείται μια `τουριστική ανορεξία` από όλες ουσιαστικά τις κύριες τουριστικές δεξαμενές, με τη μείωση των προκρατήσεων για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο να ξεπερνά το 15%. Και τούτο σημαίνει για κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες ότι πιθανόν να καθίσταται αμφίβολη η επιβίωσή τους.

Πως θα κυμανθεί η φετινή τουριστική χρονιά θα εξαρτηθεί κυρίως από τρεις παράγοντες:
1ο, την ένταση και τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης,
2ο, πως θα διαχειριστούμε όλοι μαζί από εδώ και πέρα την κρίση και
3ο, πως θ’ανταποκριθούν τα τραπεζικά ιδρύματα στην έκκλησή μας για στήριξη της βιομηχανίας, διότι, όπως όλοι γνωρίζουμε, όσο περισσότερο σφιγμένοι από ρευστότητα είμαστε, τόσο λιγότερο ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί γινόμαστε.

(…) Τι γίνεται λοιπόν την `επόμενη μέρα`, τη μετά την κρίση εποχή; Έχουμε ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο σε λίγο καιρό εκπνέει και το οποίο, κατά γενική ομολογία, δεν έχει αποφέρει τ’αναμενόμενα. Χωρίς άλλη χρονοτριβή, εισηγούμαστε την εκπόνηση νέου, μεσοπρόθεσμης διάρκειας πέντε χρόνων στο οποίο να τεθούν πιο ρεαλιστικοί και εφικτοί στόχοι. Ευθαρσώς και υπεύθυνα δηλώνεται πως, εάν πρώτα δε διαμορφωθούν συγκεκριμένοι και σαφώς διαφοροποιημένοι από τους υπάρχοντες μηχανισμοί υλοποίησης του νέου σχεδίου, με συγκεκριμένα και απαράβατα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής των αναλυτικών ενεργειών που θα αποφασισθούν, ο Σύνδεσμός μας δε θα επιθυμούσε να συμμετάσχει σε οποιεσδήποτε συσκέψεις γίνουν σχετικά με την κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου. Γιατί θεωρούμε βέβαιο πως χωρίς αποτελεσματικούς μηχανισμούς υλοποίησης με παραγκωνισμό της πολυνομίας και της πολυαρχίας που μαστίζουν τη χώρα μας, οποιοδήποτε μέτρο για εφαρμογή των στόχων του νέου σχεδίου θά`ναι προκαταδικασμένο ν`αποτύχει. Αποκτήσαμε πικρά πείρα από το υφιστάμενο στρατηγικό σχέδιο για το οποίο αναλώθηκαν ώρες ατέρμονων συζητήσεων, αναθεωρήσεων και επικαιροποιήσεων χωρίς τα προσδοκώμενα ουσιαστικά αποτελέσματα.

Είναι λοιπόν καιρός να σταματήσουμε να κυνηγούμε αριθμούς χωρίς ιεράρχηση προτεραιοτήτων και χωρίς τη χρονική τους κλιμάκωση. Η συλλογική προσπάθεια είναι η μόνη λύση ώστε τελικά να πετύχουμε να βελτιώσουμε το προϊόν μας. Έτσι, δε θα χρειάζεται να `εξαγοράζουμε` τουρίστες να έρθουν στη χώρα μας και ούτε θα προσελκύουμε τουρίστες να φιλοξενούνται με επιχορήγηση τιμών σε βάρος της τσέπης μας και της οικονομίας μας.

Δεν αναζητούμε τη επίλυση του τουριστικού μας αδιεξόδου είτε με πολυδάπανα έργα είτε με απραγματοποιήσημες ενέργειες αλλά με μέτρα που θα συμβάλουν τα μέγιστα στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της επικερδότητας του τουρισμού μας. Επιτρέψετέ μου ν’αναφερθώ σε συντομία σε ορισμένα από αυτά, τα οποία κάτω από τις σημερινές κρίσιμες συνθήκες που διερχόμαστε είναι μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευθούμε τον χρόνο για να προδιαγραφούν τα μέτρα λεπτομερώς ώστε η εκτέλεση τους να επιταχυνθεί και έτσι έγκαιρα αυτά να υλοποιηθούν:

1. Σύσταση `Think Tank`, ενός δηλαδή `εκκολαπτηρίου ιδεών`, με επίλεκτη ιδιωτική συμμετοχή των κύριων τουριστικών εταίρων και του ΚΟΤ υπό την προεδρία του Υπουργού Τουρισμού, του Προέδρου της Δημοκρατίας κωλυομένου. Αυτό το ανώτατο επιτελικό σώμα να επωμισθεί τη συλλογική ευθύνη του καθορισμού και της προώθησης του τουριστικού προϊόντος του μέλλοντος. Είναι πράγματι αδιανόητο η δυνητικά ικανή να καταστεί ίσως η μεγαλύτερη προσοδοφόρος βιομηχανία της χώρας να στηρίζεται αποκλειστικά σ’έναν ημικρατικό οργανισμό, ο οποίος αποδεδειγμένα διακατέχεται από δημοσιοϋπαλληλική και γραφειοκρατική νοοτροπία. Επί πλέον, ορισμένες φορές διοικείται από ένα Συμβούλιο που μπορεί ν’αποτελείται από αξιόλογα μεν άτομα, τα οποία όμως στερούνται τεχνικών γνώσεων και πολύχρονων εμπειριών για το τουριστικό γίγνεσθαι αυτού του τόπου. Επιπρόσθετα σας αναφέρω ότι την τελευταία εξαετία, έχουν αλλάξει τέσσερις Υπουργοί Τουρισμού και Προέδροι του ΚΟΤ με φυσική συνέπεια κάθε ενάμισι χρόνο, κατά μέσον όρο, να διαφοροποιούνται και οι σχετικές πολιτικές και τακτικές. Είναι δηλαδή σα ν`αρχίζουμε κάθε φορά μάθημα εκμάθησης των τουριστικών πραγμάτων σχεδόν από το μηδέν. Δεν υπερβάλλω. Με την πάγια θέση του ΣΤΕΚ για ίδρυση Think Tank το πρόβλημα αυτό επιλύεται σε μεγάλο βαθμό.

2. Αναβάθμιση των υφισταμένων ξενοδοχειακών μονάδων 3*, 4* και 5* με την παροχή χωροταξικών/πολεοδομικών κινήτρων. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η πλειοψηφία των ξενοδοχείων όταν ανεγέρθηκαν τη δεκαετία του 1980/1990 με Χ αριθμό δωματίων και Ψ τιμές, οι επιχειρήσεις ήταν κερδοφόρες. Σήμερα, με τον ίδιο αριθμό δωματίων αλλά με υπερβάλλουσα αύξηση των λειτουργικών εξόδων και περίπου τις ίδιες τιμές πώλησης σε σταθερές τιμές, όχι μόνο δεν πραγματοποιείται κέρδος, αλλά δεν υπάρχει πια περιθώριο ούτε για στοιχειώδεις ανακαινίσεις των γηρασμένων πια ξενοδοχείων μας. Οπότε ο μόνος τρόπος επιβίωσης των μονάδων είναι να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα εμπλουτισμού και αναβάθμισης του κυπριακού προϊόντος διαμονής.

3. Aμεση εφαρμογή του Σχεδίου Απόσυρσης Κλινών, το οποίο εγκρίθηκε δις από το Υπουργικό Συμβούλιο το Φεβρουάριο του 2006 καθώς και τον Νοέμβριο του 2007. Αυτό θα συμβάλει μεγάλως στη σταθεροποίηση καθώς και τη συγκράτηση των τιμών σε ανεκτά επίπεδα προς διασφάλιση έτσι της βιωσιμότητας των ξενοδοχειακών μονάδων ποιότητας που θα παραμείνουν σε λειτουργία.

4. Aμεση εφαρμογή του νέου Θεσμικού Πλαισίου αναφορικά με το προϊόν διαμονής, που έχει συμφωνηθεί εδώ και καιρό και ακόμη εκκρεμεί ενώπιον του ΚΟΤ ή άλλου κυβερνητικού τμήματος και το οποίο πολύ θα βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό της πεπαλαιωμένης ξενοδοχειακής νομοθεσίας.

5. Εφαρμογή, χωρίς άλλη χρονοτριβή, της `πολιτικής ανοικτών αιθέρων` για αεροπορικές συνδέσεις με τρίτες χώρες, προς ενθάρρυνση αερομεταφορέων τρίτων χωρών να δραστηριοποιηθούν για πτήσεις στο νησί. Με στόχο την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους να δημιουργηθεί ειδικό τερματικό αεροδρομίου ώστε να παρέχεται χαμηλό κόστος εξυπηρέτησης και άλλες διευκολύνσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εν λόγω εταιρειών. Εξυπακούεται ότι ο Εθνικός Αερομεταφορέας, καθώς και η Eurocypria θα πρέπει απαραίτητα να τύχουν ισότιμης μεταχείρισης, αλλά και ποικιλότροπης ενίσχυσης και στήριξης για να διασφαλιστεί έτσι η μεγαλύτερη δυνατή θετική συνεισφορά τους στα τουριστικά πράγματα του τόπου.

6. Χαιρετίζουμε την απόφαση του υπουργού Συγκοινωνιών για καθιέρωση τακτικής σύνδεσης των αεροδρομίων με τις πόλεις που αποδεικνύεται ήδη πολύ επιτυχής. Ευελπιστούμε όμως ότι η διευθέτηση αυτή θα επεκταθεί και θα διευρυνθεί για τη διακίνηση των τουριστών με μέσα δημόσιας συγκοινωνίας σε όλο το νησί. Ο ΣΤΕΚ έχι προς τούτο προτείνει την εισαγωγή ειδικών λεωφορείων κατά το πρότυπο ‘hop on–hop off’ όπως υπάρχουν σε αρκετές τουριστικές χώρες και τα οποία καλύπτουν τη διαδρομή μεταξύ αεροδρομίων, πόλεων και άλλων τουριστικών περιοχών.

7. Η παρούσα κρίση επιβάλλει σήμερα παρά ποτέ την ενθάρρυνση ξένων επενδυτών να διενεργήσουν νέες εμπλουτιστικές επενδύσεις, κατά προτίμηση βέβαια σε συνεργασία με Κύπριους επιχειρηματίες, ώστε να προσφέρουν οικονομικά οφέλη στο νησί και να έχουν συμφέρον προώθησης του τουριστικού μας προϊόντος.

Οι πρόσφατες ευκαιρίες που έχουν δημοσιοποιηθεί για σχετικό ενδιαφέρον Ρώσων επενδυτών για δημιουργία θεματικού πάρκου τεράστιας εμβέλειας καθώς και επενδυτών από το Κατάρ θα πρέπει να προωθηθούν τάχιστα από την Κυβέρνηση εφόσον μόνο θετικές επιπτώσεις μπορεί να επιφέρουν στην κυπριακή οικονομία. Οι τελευταίοι μάλιστα έχουν ενδιαφερθεί να ανεγείρουν `Condo Hotel` και συνεπώς είναι απαραίτητη η επίσπευση των διαδικασιών για υιοθέτηση του εν λόγω πετυχημένου διεθνούς θεσμού και στην Κύπρο. Τούτο αποτελεί πάγιο αίτημα του Συνδέσμου μας. Έτσι, θα επιτρέπεται η παροχή τμηματικών τίτλων ιδιοκτησίας με σκοπό την πώληση δωματίων ή σουιτών στο χώρο του ξενοδοχείου, νοουμένου ότι τούτο παραμένει υπό ενιαία διαχείριση.

8. Πάταξη της παραξενοδοχίας. Αυτό το πολύ διαταρακτικό φαινόμενο όχι μόνο επηρεάζει αρνητικά την έννομη ξενοδοχειακή βιομηχανία της χώρας, αλλά στερεί σημαντικά έσοδα από το κράτος. Η συνεχής ανεξέλεγκτη και αλματώδης αύξηση των τουριστικών επαύλεων και άλλων κατηγοριών παραθεριστικών κατοικιών, οι οποίες σε πλείστες περιπτώσεις χαρακτηρίζονται από χαμηλά ποιοτικά επίπεδα, ακαλαισθησία και όχι μόνο, αποτελεί υπονόμευση της φορολογούμενης και ελεγχόμενης ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Ο ΣΤΕΚ έχει μελετήσει το θέμα και έχει εισηγηθεί στους αρμόδιους τρόπους για ανακοπή της άναρχης ανάπτυξης παράνομων τουριστικών κατοικιών, όπως έχει ήδη γίνει στην Ισπανία και τη Γαλλία.

9. Αύξηση των συντελεστών δόμησης σε τουριστικές ζώνες στις παραλίες. Οι χαμηλοί συντελεστές που υπάρχουν σήμερα, ενθαρρύνουν την ανέγερση μεμονωμένων κατοικιών σε μεγάλα τεμάχια. Με την αύξηση των συντελεστών ανάλογα της περιοχής και ύψος μέχρι 4 ορόφων με κάλυψη 20%, αντί να γεμίζουν οι παραλιακές περιοχές συνήθως με πανομοιότυπα κουτιά ιδιωτικών κατοικιών, θα επιτυγχάνονταν το αραίωμα των οικοδομών στην παραλία με την αύξηση των ανοικτών χώρων πρασίνου, των άνετων χώρων στάθμευσης και τη δημιουργία έτσι μεγάλων οπτικών πεδίων.

10. Κάτω από τις αντίξοες συνθήκες για τις επιδόσεις του τουρισμού μας πρέπει να αναγνωριστεί η μεγάλη σημασία της εντατικοποίησης, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, των διαφημιστικών εκστρατειών, καθώς και των άλλων ενεργειών προβολής και δημοσίων σχέσεων. Είναι γεγονός ότι το σημερινό τουριστικό μάρκετινγκ δεν ανταποκρίνεται στις μεγάλες αξιώσεις του οξύτατου διεθνούς ανταγωνισμού και των ραγδαίων αλλαγών που πραγματοποιούνται στο διεθνές τουριστικό προσκήνιο αλλά ούτε στη νέα στρατηγική κατεύθυνση της απάμβλυνσης της εποχικότητας και προσέλκυσης τουριστών με ειδικά ενδιαφέροντα. Για να είναι το μάρκετινγκ στοχευμένο και πετυχημένο θεωρείται απαραίτητη η αξιοποίηση της έμπειρης γνώσης του ιδιωτικού τομέα {όπως καλά γνωρίζετε, η εμπειρία δεν μεταβιβάζεται ούτε διδάσκεται}. Πάγια θέση του ΣΤΕΚ είναι η δημιουργία ευέλικτης μικτής εταιρείας που να επιλαμβάνεται του τομέα του τουριστικού μάρκετινγκ, και εκείνου των Δημόσιων Σχέσεων και των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων.

11. Το επιτυχημένο μάρκετινγκ κρίνεται κυρίως από τις καινοτόμες και ευφάνταστες ιδέες. Μια τέτοια ιδέα θα ήταν η προβολή της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας της τουριστικής Κύπρου και μάλιστα χωρίς κανένα κόστος, με τη μετονομασία των αεροδρομίων σε `Larnaca Zenon` και `Paphos Aphrodite`. Αυτή την παλαιά πρόταση του ΣΤΕΚ επικρότησαν γραπτώς πολλοί πολιτικοί και άλλοι παράγοντες της χώρας μας.

12. `Η ομοιογένεια και ο μιμητισμός είναι εχθροί της δημιουργίας`. Γι’ αυτό και ο εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση είναι απαραίτητα συστατικά επιτυχίας ενός τουριστικού προορισμού. Τούτο επιτυγχάνεται με τη δημιουργία εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ειδικών ενδιαφερόντων. Τα είδη αυτά του τουρισμού που λήγουν σε …ικός (αθλητικός, ιατρικός, συνεδριακός, θρησκευτικός, περιπατικός, κ.ά.), στόχο πρέπει να έχουν τον εμπλουτισμό του προϊόντος για τη σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Είναι λυπηρό που, παρά την πληθώρα φυσικού και πολιτιστικού πλούτου στη χώρας μας, ελάχιστα είναι τα εμπλουτιστικά έργα που υπάρχουν παρά το ότι υπήρξαν αξιόλογες προτάσεις που τελικά δεν υλοποιήθηκαν.

Να μου επιτραπεί εδώ να κάνω την εξής επισήμανση: γίνονται χρονοβόρες συζητήσεις για πολυδάπανα και δύσκολα υλοποιήσιμα έργα όπως είναι τα γκολφ, οι μαρίνες ή τα καζίνο με φυσικό αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές. {Γνωρίζουμε τις θέσεις σας κ. Πρόεδρε όσον αφορά το καζίνο, αλλά τονίζω δημόσια και υπεύθυνα ότι εάν οι μελέτες αποδείξουν ότι η λειτουργία καζίνο θα προκαλέσει οποιεσδήποτε κοινωνικές επιπτώσεις, ο ΣΤΕΚ θα ταχθεί κάθετα εναντία στη δημιουργία τους}. Χωρίς να θεωρούμε ότι τα προαναφερθέντα έργα δεν είναι σημαντικά, υπάρχουν όμως πολλές άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού που μπορούν γρήγορα ν’ αναπτυχθούν στην προικισμένη σε περιβάλλον και παράδοση χώρα μας. Έργα τα οποία δεν είναι κατ’ανάγκη πολυδάπανα. Πρέπει λοιπόν να επενδύσουμε στην έρευνα και στην καινοτομία όσον αφορά στις τουριστικές τάσεις για την επόμενη δεκαετία, διότι όπου υπάρχει έρευνα και καινοτομία υπάρχει και γρήγορη πρόοδος.

13. Αξιοποίηση στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό της χρονικής ευκαιρίας που δημιουργείται και λόγω της κρίσης για αύξηση των διανυκτερεύσεων των κατοίκων Κύπρου στα ξενοδοχεία μας. Θα ήταν παράλειψη εδώ να μην συγχαρούμε τον ΚΟΤ για την επιτυχή διαμόρφωση και προώθηση, σε στενή συνεργασία με τους Κύπριους ξενοδόχους, του Σχεδίου `Κύπρος, μικρές αποδράσεις, μεγάλες εμπειρίες`.

14. Η υιοθέτηση, κατά το πρότυπο του επιτυχημένου σχεδίου της Ελλάδας, της παραχώρησης οικονομικής ενίσχυσης στις τουριστικές επιχειρήσεις για ενθάρρυνση της απασχόλησης αντί της επιβράβευσης της ανεργίας με την παραχώρηση σχετικού επιδόματος. Τούτο θα συνέβαλλε στην ενθάρρυνση των ξενοδοχειακών και άλλων τουριστικών επιχειρήσεων να παρατείνουν τη λειτουργία τους κατά τη χειμερινή περίοδο που συνάδει άλλωστε με την προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Θα ήταν βέβαια παράλειψη να μην χαιρετίσουμε την πρόσφατη έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο του Σχεδίου παροχής ενισχύσεων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που συμμετέχουν με εργοδοτουμένους τους στο έργο «κατάρτιση εργαζομένων σε ξενοδοχειακές μονάδες που κατά τη χειμερινή περίοδο προβαίνουν σε αναστολή εργασιών». Τούτο θα βοηθήσει τα μέγιστα στη βελτίωση των επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων των εργαζομένων και κατ’ επέκταση στην αύξηση της χαμηλής σχετικά παραγωγικότητας που διαπιστώνεται τα τελευταία χρόνια στην ανθρωποκεντρική αυτή βιομηχανία.

15. Πιο χειροπιαστή στήριξη των Περιφερειακών Εταιρειών Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής όχι μόνο για να μην σβήσουν πριν ακόμα καλά-καλά ξεκινήσουν αλλά για να μπορέσουν να διαδραματίσουν σημαντικό και καθοριστικό ρόλο στα τουριστικά δρώμενα των περιφερειών.

(…) Για μια προσοδοφόρο `επόμενη μέρα` του κυπριακού τουρισμού η επικέντρωση πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο στην ποιότητα. Ποιότητα ολική σε όλο το φάσμα της τουριστικής μας βιομηχανίας:- Από την υποδομή, τον εξοπλισμό, την προσφορά υπηρεσιών και καινούριων προϊόντων, το στοχευμένο μάρκετινγκ αλλά και την κατάλληλη εκπαίδευση του ανθρώπινου μας δυναμικού. Μόνο έτσι θα προσελκύσουμε ψηλού επιπέδου τουρίστες. (Και ποιοτικός τουρίστας δεν θεωρείται ο τουρίστας ψηλής εισοδηματικής τάξης, που είναι βέβαια επιθυμητός για τη συναλλαγματική ενίσχυση της κυπριακής οικονομίας, αλλά ο τουρίστας που προσελκύεται προς τον `προορισμό Κύπρος` χωρίς να βλάπτει το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον της χώρας μας).

Επί τούτου οφείλουμε να πιστώσουμε τόσο το Υπουργείο Τουρισμού όσο και τον ΚΟΤ για τις πιο εντατικές και ικανές προσπάθειες αλλά και για τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό που επέδειξε κατά τα τελευταία λίγα χρόνια. Ασφαλώς, ασκούμε καλόπιστη και εποικοδομητική κριτική και θα συνεχίσουμε όταν πρέπει γιατί άλλωστε ο ΣΤΕΚ είναι α-πολίτικος Σύνδεσμος με μοναδικό στόχο τη βελτίωση των κακώς εχόντων. Θεωρούμε λοιπόν ότι γενικά οι διάφορες δράσεις που λαμβάνονται από τους αρμόδιους για τον τουρισμό είναι ως επί το πλείστον αποσπασματικές ενώ παρατηρούνται συναφώς μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Όμως, ο τουρισμός μας χρειάζεται εκλογίκευση και ριζικές τομές καθώς και ταχύτητα στην υλοποίηση των αποφάσεων ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί με αξιώσεις στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Αυτό είναι που αναμένουμε από τους ιθύνοντες για να έχουμε μία ρόδινη `επόμενη μέρα`. Ας μη χάνουμε λοιπόν πολύτιμο χρόνο και ας στρωθούμε όλοι στη δουλειά για την `επόμενη μέρα`”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024