Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςJean-Claude Baumgarten: Η Ελλάδα πρέπει να διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν της
Συνέντευξη στο Travel Daily News

Jean-Claude Baumgarten: Η Ελλάδα πρέπει να διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν της

Για τις τουριστικές δυνατότητες της Ελλάδας, τις εκτιμήσεις μελλοντικών αφίξεων, αλλά και για τα χαρακτηριστικά του σημερινού ταξιδιώτη μίλησε στο Travel Daily News o πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού…

Για τις τουριστικές δυνατότητες της Ελλάδας, τις εκτιμήσεις μελλοντικών αφίξεων, αλλά και για τα χαρακτηριστικά του σημερινού ταξιδιώτη μίλησε στο Travel Daily News o πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism<...>Council – WTTC), κ. Jean-Claude Baumgarten.

“Πρόκληση για την Ελλάδα είναι σε πρώτη φάση η διαφοροποίηση του προϊόντος της, στόχος που μπορεί να επιτευχθεί με την επέκταση της τουριστικής περιόδου κατά τη διάρκεια της οποίας οι τουρίστες ταξιδεύουν στην Ελλάδα. Σε δεύτερη φάση η Ελλάδα πρέπει να προβάλλει περισσότερο το εσωτερικό της, καθώς πέρα από τις ακτογραμμές και τα νησιά της, μικρή προβολή γίνεται για τις άλλες περιοχές της χώρας. Ο στόχος είναι να επισκέπτονται την Ελλάδα όχι μόνο για ήλιο και θάλασσα, αλλά και για άλλα πράγματα” εξήγησε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος. Σχολιάζοντας δε την περσινή δήλωση του από την επίσκεψη του στη χώρα μας ότι “η Ελλάδα εκμεταλλεύεται μόλις το 15% των δυνατοτήτων της” εξήγησε: “αναφερόμουν σε οικονομικά μεγέθη και όχι σε αριθμούς τουριστικών αφίξεων”. Εξάλλου, όπως εξήγησε “μεγαλύτερης σημασίας είναι το θέμα των τουριστικών εσόδων”.

Αναφερόμενος στη συνέχεια στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, όπως εποχικότητα, εξάρτηση από tour operators και αερομεταφορείς, ύπαρξη μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, ο πρόεδρος του WTTC για ακόμη μια φορά υπογράμμισε την αξία της διαφοροποίησης για ένα τουριστικό προϊόν, όπως και τον ακόλουθο σωστό σχεδιασμό δράσεων. Όπως εξήγησε το WTTC, μέσω του Δορυφόρου Λογαριασμού, δίνει απλά τις κατευθυντήριες γραμμές δράσης για την Ελλάδα συνολικά και όχι ειδικά για κάθε περιοχή της χώρας.

Σχολιάζοντας τη δήλωση της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρίας Φάνης Πάλλη – Πετραλιά για αύξηση την επόμενη χρονιά, της τάξης του 30%, όσον αφορά στις τουριστικές αφίξεις, ο κ. Jean-Claude Baumgarten ανέφερε: “αυτό είναι εφικτό, όχι τόσο σε επίπεδο τουριστικών αφίξεων, όσο σε επίπεδο οικονομικών προσόδων”.

Όσον αφορά στα μέλη από Ελλάδα του WTTC, ο κ. Baumgarten σημείωσε ότι προς το παρόν συνεργασία υπάρχει μόνο με το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και όχι με κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο της χώρας, καθώς όπως τόνισε “είναι προτιμότερο να είναι λιγότερα τα μέλη του Συμβουλίου, αλλά αποδοτικότερα, από το να υπάρχουν πολλά μέλη. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι στα σχέδια του WTTC είναι η μελλοντική συνεργασία με ένα, δύο ή τρία μέλη από Ελλάδα, αν και σε γενικές γραμμές δεν είναι απαραίτητα τόσα μέλη σε μια χώρα”.

Τέλος, μιλώντας για τα προβλήματα της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας ο πρόεδρος του WTTC ανέφερε ως βασικότερο αυτό των υποδομών, το οποίο αναμένεται να πάρει τεράστιες διαστάσεις τα επόμενα χρόνια, χωρίς την άμεση υιοθέτηση μέτρων, καθώς οι ταξιδιωτικές ανάγκες, όπως και ο πληθυσμός, συνεχώς αυξάνονται. Σκιαγραφώντας, στη συνέχεια, το προφίλ του σημερινού ταξιδιώτη, ο κ. Baumgarten είπε: “Σήμερα όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν στις διακοπές τους κάτι το διαφορετικό, για το οποίο θα μιλούν όταν επιστρέψουν στη πατρίδα τους. Αυτό μπορεί να είναι μια πολιτιστική δραστηριότητα, μια περιπέτεια, αλλά σίγουρα κάτι πέρα από τη συνηθισμένη ταξιδιωτική εμπειρία. Υπάρχουν πολλοί ηλικιωμένοι σε μεγάλες αγορές, όπως στις ΗΠΑ, που διαθέτουν και χρόνο και χρήμα. Πεποίθηση μου είναι ότι ανάλογες, ειδικές αγορές θα κάνουν την εμφάνιση τους στο προσεχές μέλλον. Αυτές θα αποτελέσουν το μέλλον της Ελλάδας”.

“Αντί να έχετε τουριστική περίοδο διάρκειας 3 μηνών, μπορείτε να την επεκτείνετε περαιτέρω και να αυξήσετε τα οφέλη σας” μας είπε. “Η Ελλάδα, άλλωστε” συνέχισε, “έχει πολύ σημαντική θέση στη διεθνή αγορά. Η Ρωσία, που είναι μια πολύ σημαντική αγορά, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική πηγή τουριστών για την Ελλάδα, ενώ πιθανό είναι πολλοί τουρίστες να προσεγγίσουν την Ελλάδα και από την Κίνα στα επόμενα χρόνια. Το όλο θέμα λοιπόν έγκειται στο κατά πόσο η Ελλάδα θα κάνει τους σωστούς χειρισμούς marketing και κατά πόσο θα επενδύσει στον τομέα της προβολής-διαφήμισης. Παράλληλα, εκκρεμεί και το θέμα της έκδοσης βίζα. Έφτασε πλέον η ώρα αρκετές χώρες της Ε.Ε. να πάρουν αποφάσεις. Στις χώρες εντός Σένγκεν ισχύουν διαφορετικές τιμολογιακές πολιτικές για την έκδοση βίζας, ενώ διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στο χρόνο έκδοσης μιας βίζας, στοιχεία που οδηγούν στη δημιουργία περαιτέρω προβλημάτων”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024