Μια νέα υπηρεσία πληροφοριών για την προσβασιμότητα στην τουριστική βιομηχανία δημιουργήθηκε πρόσφατα από τους εταίρους του OSSATE (One-Stop-Shop for Accessible Tourism in Europe), με επικεφαλής την εταιρία EWORX Α.Ε., Συντονίστρια του Διεθνούς Εργαστηρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου για τον Προσπελάσιμο Τουρισμό (European Network for Accessible Tourism – ENAT)…
Μια νέα υπηρεσία πληροφοριών για την προσβασιμότητα στην τουριστική βιομηχανία δημιουργήθηκε πρόσφατα από τους εταίρους του OSSATE (One-Stop-Shop for Accessible Tourism in Europe), με επικεφαλής την εταιρία<...>EWORX Α.Ε., Συντονίστρια του Διεθνούς Εργαστηρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου για τον Προσπελάσιμο Τουρισμό (European Network for Accessible Tourism – ENAT).
Η υπηρεσία, που ονομάζεται Europe for All, προσφέρει μια καινοτόμο διαδικτυακή λύση για την παρουσίαση ποιοτικών πληροφοριών αναφορικά με τη προσβασιμότητα τουριστικών προορισμών, ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και τόπων διαμονής, και θα είναι διαθέσιμη στο Διαδίκτυο το 2007 στη διεύθυνση www.europeforall.com. Εστιάζει στις απαιτήσεις των μεγαλύτερων σε ηλικία τουριστών και σε άλλες ομάδες ατόμων που χρειάζονται καλές πληροφορίες αναφορικά με τη φυσική προσβασιμότητα των προορισμών. Αυτή η αγορά υπολογίζεται σε 130 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη μόνο, το ένα τέταρτο περίπου του συνολικού ευρωπαϊκού πληθυσμού. Ηλικιωμένοι και άνθρωποι που πάσχουν από αλλεργίες ή άλλες παθήσεις ή έχουν κινητικά προβλήματα και ειδικές ανάγκες, μαζί με τις οικογένειές τους, δεν μένουν στο σπίτι. Ταξιδεύουν!
Οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες αποτελούν το μεγαλύτερο σε ανάπτυξη τμήμα της τουριστικής αγοράς της Ευρώπης. Η πλειοψηφία των ατόμων της τρίτης ηλικίας έχει συγκεκριμένες ανάγκες πρόσβασης και απαιτεί ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Προκειμένου οι τουριστικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αναπτυσσόμενη αγορά των τουριστών της τρίτης ηλικίας αλλά και εκείνων με κινητικά προβλήματα και ειδικές ανάγκες, πρέπει να προσφέρουν εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τις υποδομές τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Βασικά κριτήρια επιλογής της ομάδας αυτής δυνητικών πελατών είναι η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας και οι ασφαλείς και ακριβείς πληροφορίες που θα τους οδηγήσουν στις καλύτερες επιλογές για τις ανάγκες τους.
Λειτουργία της νέας υπηρεσίας `Europe for All`
Οι ιδιοκτήτες και οι διευθυντές των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων κάνουν μια «αυτοαξιολόγηση» των εγκαταστάσεών τους, χρησιμοποιώντας την ειδικά σχεδιασμένη για αυτό το σκοπό Αίτηση Εγγραφής του `Europe for All`, που έχει αναπτυχθεί και ελεγχθεί από κορυφαίους Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες στην προσβασιμότητα και στο τουριστικό marketing. Οι πληροφορίες αποθηκεύονται στη βάση δεδομένων του προγράμματος “Europe for all”, και μπορούν να συμπληρώνονται ή να ενημερώνονται από τον ιδιοκτήτη/διευθυντή της ξενοδοχειακής μονάδας. Οι καταγραφόμενες πληροφορίες μπορούν να περιλαμβάνουν και φωτογραφίες από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Τουρίστες από την Ευρώπη και παγκοσμίως, επισκεπτόμενοι το διαδικτυακό τόπο `Europe for all` θα είναι σε θέση να αντιστοιχήσουν τις προσωπικές τους ανάγκες και προτιμήσεις με τις αξιόπιστες και σαφείς πληροφορίες για την ποιότητα και την προσβασιμότητα της ξενοδοχειακής μονάδας και να τις συνδυάσουν με συμπληρωματικές δραστηριότητες και υπηρεσίες στον τουριστικό προορισμό τους. Από το ξενοδοχείο που θα επιλέγει ο πελάτης θα μπορεί να παραπέμπεται σε υπηρεσίες κρατήσεων για τη παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών αλλά ο κεντρικός
στόχος του `Europe for all` παραμένει η καταγραφή και προβολή προσβάσιμων και ποιοτικών τουριστικών προορισμών.
Τα πρακτορεία ταξιδίων και τα γραφεία τουριστικών πληροφοριών θα έχουν επίσης πρόσβαση στην υπηρεσία `Europe for all` κάνοντας απευθείας αναζητήσεις εκ μέρους των μεμονωμένων πελατών τους και των ομάδων ταξιδιωτών.