Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΣυναντήσεις Σπηλιωτόπουλου με τουριστικούς και ακαδημαϊκούς φορείς της Κίνας
Μεγάλη η δυνατότητα επισκεψιμότητας από την αγορά της Κίνας

Συναντήσεις Σπηλιωτόπουλου με τουριστικούς και ακαδημαϊκούς φορείς της Κίνας

Συναντήσεις ιδιαίτερης σημασίας για την τουριστική διείσδυση της Ελλάδας στην Κίνα πραγματοποίησε χτες ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, στα πλαίσια της επίσκεψης του στην Κίνα. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας υπουργός συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή κ. Hu Jin Jiun και μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Expo Shanghai 2010…

Συναντήσεις ιδιαίτερης σημασίας για την τουριστική διείσδυση της Ελλάδας στην Κίνα πραγματοποίησε χτες ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, στα πλαίσια της επίσκεψης του στην Κίνα. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας<...>υπουργός συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή κ. Hu Jin Jiun και μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Expo Shanghai 2010, τον Πρόεδρο της Μητροπολιτικής Επιχείρησης Τουρισμού της Σαγκάης κ. Dao Shu Ming, αλλά και τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης, καθώς και με καθηγητές και φοιτητές του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών.

Στη συνάντηση με τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή κ. Hu Jin Jiun και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Expo Shanghai 2010 αποφασίστηκε η αδελφοποίηση του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού με τον Οργανισμό Τουρισμού της Σαγκάης, αλλά και η στενότερη συνεργασία σε επίπεδο διμερούς επικοινωνίας και φιλοξενίας δημοσιογράφων. “Ήδη περιμένουμε από την Κίνα τους πρώτους δημοσιογράφους και ήδη εμείς θα έχουμε αντίστοιχα παρουσία επικοινωνιακή, αλλά και τουριστική τον Φεβρουάριο στο Φεστιβάλ Τουρισμού που γίνεται στη Σαγκάη” σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

“Ακόμη πιο σημαντική” δήλωσε χαρακτηριστικά ο Έλληνας υπουργός “θεωρώ ότι είναι απ` εδώ και έπειτα η συνεργασία μας που θα ολοκληρωθεί στην EXPO 2010, την οποία έχει αναλάβει η Σαγκάη με την βοήθεια της Ελλάδος, με την ψήφο της Ελλάδος, μια έκθεση η οποία θα έχει 75 εκατομμύρια επισκέπτες απ` όλο τον κόσμο και η Ελλάδα μετά από δική μας πρόταση θα έχει το δικό της σπίτι, το Ελληνικό Σπίτι. Ένα σπίτι που θα διαφημίζει όχι μόνο το τουριστικό προϊόν, αλλά και τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα και τις ελληνικές επιχειρήσεις. Το Ελληνικό Σπίτι στην EXPO 2010 στη Σαγκάη με 75 εκατομμύρια επισκέπτες θα είναι η σημαντικότερη διαφήμιση της χώρας μας για τα επόμενα χρόνια όχι μόνο σε ότι αφορά στο τουριστικό προϊόν, αλλά και στην προώθηση άλλων ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων, όπως είναι το ελληνικό λάδι, όπως είναι η φέτα, όπως είναι το ελληνικό κρασί, όπως ακόμη και η ναυτιλία, μια τεράστια οικονομική δύναμη που ενδιαφέρει την Κίνα. Προϊόντα, όμως, που με τη σειρά τους έρχονται και αυτά να βοηθήσουν την παρουσία της Ελλάδος, όπου η ίδια η παρουσία της Ελλάδος είναι ο τουρισμός της. `Αρα, κάθε φορά που ενισχύουμε ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα ή που ανοίγουμε αγορές για να υπάρχουν τα προϊόντα αυτά τα ελληνικά στην Κίνα ή οπουδήποτε αλλού, αυτόματα ανοίγουμε τις πύλες εισόδου όλης της Ελλάδας, άρα τις πύλες εισόδου του ελληνικού τουριστικού προϊόντος”.

«Είναι γνωστό ότι η Κίνα αποτελεί σημαντικό στόχο για την επέκταση της επισκεψιμότητας στην Ελλάδα και την περαιτέρω διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά της. Και βέβαια μετά την επιτυχή παρουσία του ΕΟΤ στο Πεκίνο, θεωρούμε ότι πρέπει να επεκταθούμε και να επεκταθούμε σημαντικά στην ανερχόμενη οικονομική δύναμη, στο ανερχόμενο οικονομικό κέντρο που είναι η Σαγκάη. Σε αυτό το πλαίσιο δρομολογούμε την ίδρυση Ελληνικού Γραφείου Τουρισμού. Η Σαγκάη για μας έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία στρατηγική, κομβική θα έλεγα, προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη παρουσία για το ελλαδικό τουριστικό προϊόν και να καταφέρουμε μέσω Σαγκάης να μπούμε όσο το δυνατόν περισσότερο και πιο αποφασιστικά στην κινέζικη αγορά, στην ποιοτική, κυρίως, αγορά, δηλαδή των Κινέζων που έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά και το πολιτιστικό στοιχείο να τους ενδιαφέρει η Ελλάδα και να μπορούν με άνεση να την επισκεφθούν». Δήλωσε μετά το πέρας της συνάντησης του με τον Πρόεδρο της Μητροπολιτικής Επιχείρησης Τουρισμού της Σαγκάης κ. Dao Shu Ming, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος.

Τέλος, επισκεπτόμενος το Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University), έπειτα από συνάντηση με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου, τους καθηγητές και φοιτητές του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών, ο κ. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε: «Μόνο συγκίνηση μπορεί να νιώθει κάποιος όταν βρίσκεται σε ένα τόσο μεγάλο Πανεπιστήμιο, όπως αυτό της Σαγκάης, και βλέπει την ελληνική σημαία. Και βέβαια είναι διπλή η συγκίνηση όταν βλέπει κανείς παιδιά 19 ετών, από την Κίνα, να λένε ότι αγαπούν την Ελλάδα, ότι θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα, ότι θέλουν να εργαστούν για την Ελλάδα. Εκεί κανείς αντιλαμβάνεται ότι η ελληνική πολιτεία πρέπει να κάνει πολλά πράγματα, να δώσει πολύ μεγάλη προσοχή σε αυτές τις προσπάθειες, να τις ενισχύσει, γιατί πράγματι όσο υπάρχουν Κινέζοι που αγαπούν την Ελλάδα τόσο περισσότερο αναπτύσσεται η οικονομική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, τόσο περισσότερο χρειαζόμαστε ανθρώπους που θα είναι οι δικοί μας πρεσβευτές σε όλο τον κόσμο. Τόνισα ότι μπορούμε να προχωρήσουμε και στη θεσμοθέτηση μιας υποτροφίας την οποία θα ονομάσουμε «Υποτροφία Ξένιου Δία», της φιλοξενίας, που θα είναι για όποιον σπουδαστή του ελληνικού τμήματος με καλές επιδόσεις ξεχωρίσει και θέλει να συνεχίσει για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα με αντικείμενο τον τουρισμό. Θα είναι το πρώτο μεταπτυχιακό στην Ελλάδα για τον τουρισμό».

Σπηλιωτόπουλος: Μεγάλη η δυνατότητα επισκεψιμότητας από την αγορά της Κίνας

Μιλώντας στους εκπροσώπους των κινέζικων Μ.Μ.Ε., ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης τόνισε πως ο σκοπός της επίσκεψης του στην Κίνα είναι τριπλός: “Πρώτα έχει να κάνει με το γεγονός ότι μετά από διαπραγματεύσεις και μετά από κόπους που έκαναν οι δύο κυβερνήσεις, καταφέραμε να έχουμε σε λίγες μέρες από σήμερα την πρώτη απευθείας πτήση μεταξύ Πεκίνου και Αθήνας. Μια απευθείας πτήση της «AIR CHINA», η οποία θα βοηθήσει στην περαιτέρω τουριστική σύσφιξη των δύο χωρών. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι εγώ και οι συνεργάτες μου θέλαμε να είμαστε στη Σαγκάη γιατί είναι μια μεγάλη ανερχόμενη οικονομική δύναμη και θέλαμε να διαπιστώσουμε από κοντά κατά πόσο υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσουμε σε περαιτέρω τουριστική συνεργασία, πράγμα το οποίο βλέπουμε ότι έτσι είναι και μάλλον θα προχωρήσουμε και στο προσεχές χρονικό διάστημα στη δημιουργία ξεχωριστού γραφείου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και στη Σαγκάη. Και ο τρίτος λόγος ασφαλώς έχει να κάνει με την ανάγκη και με βάση την προετοιμασία της Σαγκάης για τη μεγάλη έκθεση Expo για το 2010, να προχωρήσουμε, από σήμερα έως και τότε, σε παράλληλες δραστηριότητες έτσι ώστε να ενισχύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο και την τουριστική αλλά και την οικονομική συνεργασία μεταξύ Αθηνών- Σαγκάης αλλά και κατ` επέκταση μεταξύ Ελλάδας- Κίνας”.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανέφερε πως η χώρα μας έχει πολύ μεγάλη δυνατότητα προσέλκυσης και επισκεψιμότητας από την αγορά της Κίνας”. Και εξήγησε: “Ήδη, μετά τις μεταρρυθμίσεις, όλο και περισσότεροι Κινέζοι είναι εκείνοι, οι οποίοι επιλέγουν το ταξίδι. Το μεγαλύτερο κομμάτι από αυτούς επιλέγει την Κίνα και κάνει εσωτερικό τουρισμό. Ένα άλλο, μικρότερο κομμάτι, επιλέγει να παραμείνει στην Ασία προκειμένου να κάνει τουρισμό και ένα πολύ μικρό ποσοστό είναι εκείνο που ταξιδεύει στη Δύση. Εμάς μας ενδιαφέρει το επόμενο διάστημα να καταφέρουμε, με σωστή επικοινωνία, να αυξήσουμε το ποσοστό αυτών που ταξιδεύουν στη Δύση και επομένως, αυτών που επιλέγουν ως πρώτο προορισμό την Ελλάδα. Και αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε πρώτον με σωστή στρατηγική στόχευση η οποία έχει να κάνει με τη καλή παρουσία της Ελλάδας στην Κίνα, τόσο στο Πεκίνο όσο και στη Σαγκάη, δεύτερον με την πολιτιστική και ιστορική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, τρίτον με το να εκμεταλλευτούμε τη γέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων – η Ελλάδα ήταν αυτή που έκανε καλούς και ασφαλείς Ολυμπιακούς Αγώνες και τώρα η Ελλάδα είναι αυτή που θα δώσει την εμπειρία της στην Κίνα η οποία θα κάνει επίσης καλούς και ασφαλείς Ολυμπιακούς Αγώνες – τέταρτον με σωστή παρουσία της Ελλάδας σε διεθνείς εκθέσεις και κυρίως στις εκθέσεις της Κίνας – είπαμε ήδη ότι η χώρα μας θα έχει μεγάλη παρουσία με το Ελληνικό Σπίτι στην Έκθεση Expo 2010 – πέμπτον με προγράμματα φιλοξενίας «opinion leaders», δημοσιογράφων, «tour operators», ακαδημαϊκών, ανθρώπων που εν πάσει περιπτώσει μπορούν να βοηθήσουν στο χτίσιμο της σωστής εικόνας για τις δύο χώρες και τέλος, με σωστή διαφήμιση που θα δείχνει στους πολίτες της Κίνας ότι η χώρα μας έχει εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα για εξειδικευμένες ανάγκες”.

“Ένα εξειδικευμένο τουριστικό προϊόν που έχει η Ελλάδα” εξήγησε ο κ. Σπηλιωτόπουλος “είναι το πολιτισμικό προϊόν“. “Έτσι”, πρόσθεσε “μπορούμε να πούμε στους πολίτες της Κίνας ότι εάν επιθυμούν να γνωρίσουν το δυτικό πολιτισμό τότε, εκ των πραγμάτων, πρέπει να επισκεφθούν την Ελλάδα, να δουν τον Παρθενώνα, εκεί που γεννήθηκε η Αθηναϊκή Δημοκρατία, εκεί όπου γεννήθηκαν τα γράμματα, οι τέχνες, εκεί που γεννήθηκε, με άλλα λόγια, η Παιδεία. Ένα άλλο εξειδικευμένο τουριστικό προϊόν είναι, για παράδειγμα, οι ρομαντικοί προορισμοί. Πέρυσι ήταν μια χρονιά που πάρα πολλά ζευγάρια από την Κίνα αποφάσισαν να παντρευτούν ρομαντικά και επέλεξαν τη Σαντορίνη, που θεωρείται το πιο ρομαντικό μέρος του κόσμου, για να κάνουν εκεί το γάμο τους”.

“Ένα άλλο παράδειγμα”, συνέχισε “είναι ο χαρακτηρισμός της Ελλάδος, από ένα δικό σας, κινεζικό περιοδικό, ως η χώρα με τις ομορφότερες ακρογιαλιές και ακτές. Κάποιος άλλος θα επέλεγε την Ελλάδα για να γνωρίσει τις γεύσεις της. Είναι γνωστό ότι η Κίνα έχει μεγάλη παράδοση στη γαστρονομία και είναι πολύ πιθανό εκείνοι που αγαπούν το γαστρονομικό πολιτισμό να θέλουν το μεσογειακό γαστρονομικό πολιτισμό, τη μεσογειακή διατροφή. Με άλλα λόγια, εμείς δεν προτείνουμε αόριστα την Ελλάδα, εμείς λέμε: «πείτε μας τις ανάγκες σας για να σας απαντήσουμε με εξειδικευμένα προϊόντα, σε εξειδικευμένες περιοχές της Ελλάδος. Η κάθε περιοχή και το κάθε προϊόν μπορεί να απαντήσει στις δικές σας ατομικές ανάγκες». Γι` αυτό και δεν λέμε «ελάτε στην Ελλάδα», όπως λέγαμε παλιά, αλλά λέμε «ελάτε να ζήσετε την εμπειρία που εσείς θέλετε στην Ελλάδα». Πείτε μας ποια είναι αυτή η εμπειρία και η Ελλάδα θα σας την προσφέρει. Και φυσικά, μπορούμε να κάνουμε τον οποιονδήποτε συνδυασμό από όλα αυτά. Για παράδειγμα, μπορεί να ξεκινήσει κάποιος Κινέζος επισκέπτης το πρωί του στο Σούνιο, στο Ναό του Αρχαίου Απόλλωνα, να πάει το μεσημέρι να δει τον Παρθενώνα, να βγει το απόγευμα για «shopping» στην Πλάκα και το Μοναστηράκι και να καταλήξει το βράδυ σε ένα πολύ ωραίο ρομαντικό εστιατόριο με θέα την Ακρόπολη και στο καζίνο για να δοκιμάσει την τύχη του. Γι` αυτό που είμαστε πολλές φορές υπερήφανοι είναι ότι τουλάχιστον το δικό μας προϊόν είναι πιο «sophisticated» και «intellectual» χωρίς να χάνει από άλλα στοιχεία”.

“Η Ελλάδα”, συμπλήρωσε “ως γνωστόν, είναι η χώρα που δεν κοιμάται ποτέ, οπότε προσφέρεται για διασκέδαση, για να νιώσει κανείς τον ρυθμό της μουσικής σε σύγχρονα «club-restaurants», για να φάει κανείς σε καλά εστιατόρια που έχουν κερδίσει βραβεία «Michellin», για να δοκιμάσει την τύχη του σε ένα καζίνο. Σας δίνουμε όλες τις επιλογές. Ζούμε στη χώρα που γέννησε την ελευθερία, γι` αυτό και επιμένουμε να δίνουμε όλες τις επιλογές στους επισκέπτες μας. Και όλα αυτά στη φυσική τους έκφραση. Δεν υπάρχει τίποτε τεχνητό. Οι θάλασσες είναι γαλάζιες με τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πιστοποιεί την καθαρότητα. Τα ξενοδοχεία μας, όσο υπερπολυτελή και να είναι συμβαδίζουν με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική που σέβεται το περιβάλλον”.

Μιλώντας για τον αριθμό τουριστών από την Κίνα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, επεσήμανε πως “μέχρι και πέρσι δεν ήταν ικανοποιητικός, αφού ήταν σχεδόν μόνο 52.000, εκ των οποίων 12.000 ήταν από τη Σαγκάη – γιατί τόσες ήταν οι άδειες που εγκρίθηκαν για την είσοδό τους στην Ελλάδα. Αυτοί οι αριθμοί πρέπει να αλλάξουν προς το καλύτερο” τόνισε και συμπλήρωσε: “Πρώτον, να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών από την Κίνα προς την Ελλάδα και από τη Σαγκάη να μην είναι μόνο το ένα πέμπτο της επισκεψιμότητας, αλλά να φτάσουμε τουλάχιστον το 30%. Διότι, γύρω από τη Σαγκάη αναπτύσσονται δυναμικά στρώματα της κοινωνίας που έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το δυτικό πολιτισμό και να ταξιδεύουν. `Αρα, το δυναμικό κοινό, η «creative class», που αναπτύσσεται γύρω από τη Σαγκάη είναι πρωταρχικός μας στόχος. Δεύτερον, στον τομέα της εξειδίκευσης, το θέμα βρίσκεται στο πως εξειδικεύουμε το τουριστικό προϊόν αλλά και πως το πουλάμε κατ` επέκταση στην αγορά της Κίνας. Και εκεί χρειάζομαι τη βοήθεια τη δική σας, των εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο που μας πέρασε 50 ζευγάρια από την Κίνα, επέλεξαν τη Σαντορίνη όπως σας είπα, για να κάνουν εκεί τον γάμο τους. Ήταν 50 από τους 52.000. `Αρα, όσο περισσότεροι ξέρουν ότι στην Ελλάδα μπορούν να κάνουν έναν ειδυλλιακό γάμο στο συγκεκριμένο νησί, με τη συγκεκριμένη οργάνωση που μπορούμε να προσφέρουμε ειδικά για γαμήλιες τελετές και δεξιώσεις, τόσο περισσότερο θα αυξηθεί η ζήτηση, άρα θα ανεβάσουμε αυτό το τόσο εξειδικευμένο προϊόν. Και βέβαια, η εξειδίκευση έχει να κάνει με την προσφορά και με την ζήτηση”.

“Σήμερα” συμπλήρωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος “επισκέφθηκα το Πανεπιστήμιο της Σαγκάης. Διαπίστωσα ότι αριθμεί 17 παιδιά στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών. Όσο οι τάξεις αυτές μεγαλώνουν, σε ετήσια βάση, τόσο περισσότερο μπορείς να βρεις τα στελέχη εκείνα τα οποία θα γίνουν οι αυριανοί ξεναγοί ή μεταφραστές ή θα βοηθήσουν ώστε να παρουσιαστεί το προϊόν μας στην κινεζική γλώσσα στο διαδίκτυο. Όσο μεγαλώνει η ζήτηση, τόσο περισσότεροι Έλληνες θα μαθαίνουν κινέζικα και τόσοι περισσότεροι Κινέζοι θα θέλουν να μάθουν ελληνικά. Και μέσα από αυτές τις διαδικασίες, οι επιχειρήσεις παίρνουν στελέχη. Γιατί, όπως σωστά το θέσατε, χρειάζεται και μια ψηφιακή παρουσία της χώρας μας, έτσι ώστε ο Κινέζος που ψάχνει στο «internet» να μπορεί εύκολα να βρει πληροφορίες για την Ελλάδα, να καταλάβει τι προσφέρουμε και να επιλέξει από εκεί το πακέτο των διακοπών του”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024