Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοί7ο Συνέδριο ΣΕΤΕ: Ελληνικός τουρισμός με προοπτική
Oι προκλήσεις για την τουριστική πολιτική.

7ο Συνέδριο ΣΕΤΕ: Ελληνικός τουρισμός με προοπτική

«Oι προκλήσεις για την τουριστική πολιτική. Κυβερνητική αποτελεσματικότητα και ο νέος ρόλος για τον ιδιωτικό τομέα» ήταν το θέμα του 7ου Συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) «Τουρισμός και Ανάπτυξη», οι εργασίες του οποίου πραγματοποιήθηκαν στις 6 και 7 Οκτωβρίου, στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Spa, παρουσία 400 περίπου συμμετεχόντων,

«Oι προκλήσεις για την τουριστική πολιτική. Κυβερνητική αποτελεσματικότητα και ο νέος ρόλος για τον ιδιωτικό τομέα» ήταν το θέμα του 7ου Συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) «Τουρισμός και Ανάπτυξη», οι εργασίες του οποίου πραγματοποιήθηκαν στις 6 και 7 Οκτωβρίου<...>, στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Spa, παρουσία 400 περίπου συμμετεχόντων, επιχειρηματιών, εκπροσώπων ΜΜΕ και πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

Το βασικότερο από τα μηνύματα του συνεδρίου ήταν ότι οι τουριστικοί προορισμοί που θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον είναι αυτοί οι οποίοι θα υποστηρίξουν το όραμά τους για την ανάπτυξη με ισχυρές ενέργειες μάρκετινγκ παράλληλα με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Η προστασία του περιβάλλοντος θεωρείται ως αυτονόητη προτεραιότητα και αποτελεί πλέον θέμα επιβίωσης.

Ο εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Geoffrey Lipman, στην ομιλία του κατά την πρώτη μέρα των εργασιών του συνεδρίου ανέφερε ότι η Ελλάδα στη μελλοντική της προοπτική, αν θέλει να οδηγεί / παρακολουθεί τις εξελίξεις / αλλαγές στο παγκόσμιο τουρισμό θα πρέπει να ακολουθήσει επιλεκτική ανάπτυξη, αξιοποιώντας –με όρους τουριστικού μάρκετινγκ- την πολιτιστική της κληρονομιά μέσα σε κατά απόλυτης προτεραιότητας πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος.

Ο κ. Lipman τόνισε επίσης ότι οι αλλαγές στο παγκόσμιο τουρισμό θα είναι συνεχείς, ακολουθώντας τις αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση, οι κλιματικές αλλαγές και οι δημογραφικές εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό, η τουριστική οικονομία πρέπει να αναπτυχθεί με «έξυπνο τρόπο»: μεγάλη έμφαση στις ηθικές αρχές, κοινωνικές και επιχειρηματικές, με αντιπροσωπευτική συμμετοχή των κοινωνιών στις αλλαγές και φυσικά με ιδιαίτερη ευαισθησία για το περιβάλλον.

Ανάμεσα στα πολλά μηνύματα του συνεδρίου αξίζει να σημειωθούν τα εξής: η ευελιξία και οι πολλές δυνατότητες επιλογής είναι η ισχυρότερη τάση στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ενώ το value for money, η περιβαλλοντική ευαισθησία και η διαφοροποίηση – εξειδίκευση χαρακτηρίζουν τις επιλογές τους, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. G. Ihlau, διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της TUI. Ειδικότερα για την Ελλάδα, ο κ. Ihlau ανέφερε, ότι η χώρα μας καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 67%, στις προτιμήσεις των καταναλωτών σύμφωνα με την έρευνα European Travel Attitudes και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός για την TUI. Ο κ. Ihlau πρότεινε ως θέματα προτεραιότητας για την τουριστική πολιτική μας την ποιοτική βελτίωση στα αεροδρόμια, στην προσφορά ιατρικών υπηρεσιών, καθώς και στην εκπαίδευση του προσωπικού.

Η αντιπρόεδρος του Visit Britain, Lady Cobham, αναλύοντας τη λειτουργία του Οργανισμού, ανέφερε ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία την ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θεωρώντας τη συμμαχία μεταξύ των επιχειρήσεων σχεδόν δεδομένη. Η πρωτοπορία του Visit Britain έγκειται κυρίως στην ψηφιακή του υπεροχή, στην ένταση, συνέπεια και συνέχεια των ενεργειών μάρκετινγκ, καθώς και στην παρακολούθηση, ανάλυση των αγορών.

Ο περιφερειακός διευθυντής του Maison de la France (MDLF), κ. M. Peyre, παρουσίασε τη δομή, λειτουργία και στρατηγική του Οργανισμού ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με την προώθηση της Γαλλίας ως τουριστικού προορισμού στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό της οργάνωσης του γαλλικού τουρισμού είναι ότι η διαχείριση της ζήτησης και της προσφοράς γίνεται από διαφορετικούς οργανισμούς, το MDLF για τη ζήτηση και το ODIT για την προσφορά. Αξιοσημείωτο είναι ότι ως μέλη στο ODIT συμμετέχουν τα συναρμόδια με τον τουρισμό υπουργεία.

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, δήλωσε: “Είναι αλήθεια ότι το τοπίο του τουρισμού αλλάζει. Εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, η διεθνής οικονομική κρίση που πλήττει τις Ηνωμένες πολιτείες και την Ευρώπη, επιβάλλει να είμαστε προετοιμασμένοι να αναλάβουμε μαζί πρωτοβουλίες για την αντιμετώπισή της.

Το 2008 ήταν για τον ελληνικό τουρισμό μια καλή χρονιά. Μια χρονιά η οποία απέδειξε ότι η χώρα μας έχει αντιστάσεις απέναντι στην δύσκολη οικονομική συγκυρία. Είμαι ικανοποιημένος γιατί οι εκτιμήσεις τις οποίες κάναμε στην αρχή της θερινής περιόδου δικαιώθηκαν. Είχαμε μιλήσει για συγκρατημένη αισιοδοξία και επιβεβαιωθήκαμε. Δεν θριαμβολογούμε, αλλά έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ικανοποιημένοι. Το έχω ξαναπεί και το ξαναλέω. Παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία, ο Ελληνικός τουρισμός συγκράτησε τις δυνάμεις του. Ας μην ξεχνάμε ότι το 2007 ήταν έτος-ρεκόρ για την τουριστική κίνηση και το γεγονός ότι παρέμεινε και φέτος στα ίδια επίπεδα αποτελεί αναμφισβήτητα επιτυχία.

Το τοπίο του τουρισμού χρειάζεται συλλογική δουλειά. Από τους φορείς, την Πολιτεία, τα συναρμόδια υπουργεία. Πόσο μάλλον που το 2009 θα είναι μια ακόμα δύσκολη χρονιά. Το τοπίο του τουρισμού χρειάζεται να αντιμετωπιστεί μέσα από μια ενιαία εθνική κυβερνητική στρατηγική η οποία θα στοχεύει στην ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες.

Για το λόγο αυτό, ήδη, από πέρυσι, διεισδύουμε με αποφασιστικότητα στις νέες αναδυόμενες αγορές της ανατολική Ευρώπης. Παράλληλα, αναλαμβάνουμε δράσεις για ενίσχυση της παρουσίας μας στις παραδοσιακές αγορές που πρωταρχικά πλήττονται από την οικονομική κρίση. Και το κυριότερο, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για στενή συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο δρόμος αυτός δεν είναι εύκολος. Το ξέρετε καλά. Χρειάζεται επιμονή και συνέπεια. Χρειάζεται την αέναη συνεργασία όλων μας.

Για να πάμε τον ελληνικό τουρισμό ακόμα πιο μπροστά, χρειάζεται να ενδυναμώσουμε ακόμα περισσότερο την μεταξύ μας σχέση. Ιδιαίτερα τώρα που το ΣΕΤΕ, μαζί με την ΠΟΞ, αποτελούν το θεσμικό κομμάτι του ελληνικού τουρισμού. Βάζουμε τον πήχη ψηλά στην μεταξύ μας συνεργασία. Και πιστεύω ότι έχουμε πετύχει. Ο τουρισμός δεν μπορεί να αναπτυχθεί μόνο με τις δικές μας κατευθύνσεις. Χρειάζεται πάνω από όλα και τις δικές σας καινοτόμες πρωτοβουλίες. Γιατί, εν τέλει, ο τουρισμός μας εθνική υπόθεση. Είναι το μέλλον της Ελλάδας”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024