Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑντιδράσεις για την παράταση του μονοπωλίου του Handling
Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Αντιδράσεις για την παράταση του μονοπωλίου του Handling

«Διεθνείς αντιδράσεις που εκθέτουν και δυσφημούν τη χώρα μας μαζί με τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του τουριστικού κόσμου έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών (ΥΜΕ) να παρατείνει για 2 ακόμα χρόνια το από το 1956 μονοπώλιο στο handling της ΟΑ σε 33 αεροδρόμια της χώρα…

«Διεθνείς αντιδράσεις που εκθέτουν και δυσφημούν τη χώρα μας μαζί με τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του τουριστικού κόσμου έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση<...>του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών (ΥΜΕ) να παρατείνει για 2 ακόμα χρόνια το από το 1956 μονοπώλιο στο handling της ΟΑ σε 33 αεροδρόμια της χώρα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΣΕΤΕ. Παράλληλα η ανακοίνωση συνεχίζει: «Η International Air Carrier Association (IACA) με πρόσφατη επιστολή της προς το ΥΜΕ και με κοινοποίηση στην Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης και την Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνει τις αρνητικές συνέπειες της συνέχισης του μονοπωλίου υποστηρίζοντας παράλληλα ότι η απελευθέρωση του handling θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών. Η IACA επισημαίνει επίσης ότι παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν λάβει από τον Διοικητή της ΥΠΑ τον Αύγουστο του 2006, η απελευθέρωση δεν προχώρησε με αποτέλεσμα να θίγονται άμεσα οι αεροπορικές εταιρείες – μέλη της».

Ο ΣΕΤΕ έχει ήδη επισημάνει με ανακοίνωσή του από τις αρχές Οκτωβρίου ότι η παράταση του μονοπωλίου της επίγειας εξυπηρέτησης επιφέρει σοβαρό πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα και μείωση της ζήτησης για τον ελληνικό τουρισμό. Με την εξέλιξη αυτή, το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας αντί να γίνει τιμολογιακά ελκυστικότερο, άρα και συνολικά ανταγωνιστικότερο, παραμένει ακριβό.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι στα 5 αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα) που υπάρχουν περισσότερες της μιας εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, οι τιμές είναι σημαντικά (έως 25% – 30%) φθηνότερες από ότι στα υπόλοιπα αεροδρόμια, ενώ παράλληλα έχει επιτευχθεί σημαντική βελτίωση της ποιότητας. Με δεδομένο τον έντονο τιμολογιακό ανταγωνισμό μεταξύ των tour operators, κάθε αύξηση του κόστους του τουριστικού πακέτου λειτουργεί υπέρ των ανταγωνιστών μας. Έτσι, η ζημιά θα είναι πολύ μεγαλύτερη για την εθνική οικονομία, τόσο σε έσοδα, όσο και σε θέσεις απασχόλησης κύρια στην Περιφέρεια, αφού είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί αρνητικά η ζήτηση για τον ελληνικό τουρισμό.

Τέλος, επισημαίνει για μια ακόμα φορά ότι για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού είναι αναγκαίος ο συντονισμός της κυβερνητικής δράσης συνολικά. Στο πλαίσιο αυτό, ζητεί να εξεταστούν μέτρα για την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών από την παράταση του μονοπωλίου.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024