Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑντίθετο στην πολιτική αφανισμού της Ολυμπιακής το ΤΕΕ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας

Αντίθετο στην πολιτική αφανισμού της Ολυμπιακής το ΤΕΕ

Οι εξελίξεις στο θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας υπό το φως των δηλώσεων και των αποφάσεων του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη, αλλά και τις θέσεις που διατύπωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, έχουν<...>δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό, όπως τονίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – ΤΕΕ, στους εργαζομένους στην εταιρία…

Οι εξελίξεις στο θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας υπό το φως των δηλώσεων και των αποφάσεων του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη, αλλά και τις θέσεις που διατύπωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, έχουν<...>δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό, όπως τονίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – ΤΕΕ, στους εργαζομένους στην εταιρία, στον ακριτικό πληθυσμό της χώρας, στην ομογένεια, στους παράγοντες του τουρισμού, ευρύτερα στον επιχειρηματικό κόσμο και την Κοινή Γνώμη και αναμφισβήτητα στον τεχνικό κόσμο.

Αυτή τη φορά ως αφορμή προβάλλεται η προσφυγή στην Ε.Ε, εταιρίας χαμηλού κόστους κατά της Ελλάδας, για δήθεν παράνομη κρατική επιδότηση των Ο.Α., μια πρακτική που εμφανίζεται συχνά μεταξύ των ανταγωνιστριών αεροπορικών εταιριών, αλλά που αντιμετωπίζεται από τα κράτη και τους μετόχους των μεγάλων εταιριών με την δέουσα σοβαρότητα, με μοναδική εξαίρεση τον μέτοχο της Ο.Α., ο οποίος έσπευσε να αποδεχτεί μια προσφυγή ως τετελεσμένο γεγονός και να προαναγγείλει τη διάλυση του Εθνικού Αερομεταφορέα.

Και αυτό όταν η Ο.Α. αναμένει να εισπράξει 870 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει πρόσφατων αποφάσεων διαιτησίας των Ελληνικών Δικαστηρίων, αλλά και εν αναμονή πιθανής ευνοϊκής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου κατά της Κομισιόν, η οποία έχει απαιτήσει την επιστροφή από την Ο.Α. στο Ελληνικό Δημόσιο 540 εκατ. ευρώ χαρακτηρίζοντας αυτά ως παράτυπες επιδοτήσεις.

Το ΤΕΕ, το οποίο και στο παρελθόν έχει διατυπώσει με ενάργεια τις απόψεις τους για τον Εθνικό Αερομεταφορέα, επαναλαμβάνει για ακόμη μια φορά ότι η απαξίωση της Ο.Α. διαχρονικά και ιδιαίτερα κατά το τελευταίο διάστημα οφείλεται:


  • Στην απουσία πολιτικής βούλησης και μακρόχρονης αναβλητικότητας για την οριστική αντιμετώπιση του θέματος, καθώς και τις καθοριστικές επιλογές που απεδείχθησαν προς όφελος των ανταγωνιστών της Ο.Α. στην Ευρώπη και στην Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται για το εθνικό συμφέρον.
  • Στην απουσία οιουδήποτε βιώσιμου επιχειρηματικού σχεδίου μακράς διάρκειας.
  • Στις μισθώσεις ξένων αεροσκαφών άγνωστης προέλευσης και επισφαλούς πτητικής ικανότητας, σε υπέρογκες τιμές που επιβάρυναν περαιτέρω την εταιρεία και αυτό ως αποτέλεσμα ανυπαρξίας, έστω, μεσοπρόθεσμου επιχειρησιακού σχεδίου λειτουργίας, μέσω του οποίου θα ήταν εφικτός ο προσδιορισμός και η καταγραφή των εταιρικών αναγκών σε αεροσκάφη, με στόχο την απρόσκοπτη και οικονομική εκτέλεση του πτητικού έργου της.
  • Στην πώληση Αεροσκαφών της Ο.Α. και ταυτόχρονα τη διακοπή (μη ανανέωση) μακροχρόνιων συμβάσεων ενοικίασης αεροσκαφών με αποτέλεσμα τη διακοπή δρομολογίων λόγω ελλείψεις αεροσκαφών, που σήμανε ουσιαστικά την παραχώρηση μεριδίου της αγοράς στους ανταγωνιστές της και αυτό ως αποτέλεσμα «απουσίας» σχεδίου διοίκησης.
  • Στην εκχώρηση σε ξένη εταιρία Πληροφορικής του Συστήματος Κρατήσεων Θέσεων της Ο.Α. σε υψηλότατο κόστος και με αμφίβολα αποτελέσματα, με ταυτόχρονη απαξίωση της μακρόχρονης εξειδικευμένης εταιρικής εμπειρίας με σαφώς χαμηλότερο κόστος, αυτό ως αποτέλεσμα αδράνειας του μετόχου και των διοικήσεων να μεριμνήσουν έγκαιρα (από το 2004 και μετά), για την αξιολόγηση εναλλακτικών σχεδίων ανάπτυξης αντίστοιχων ηλεκτρονικών εφαρμογών, με την αξιοποίηση ενδοεταιρικών πόρων με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία.
  • Στην πώληση της κερδοφόρας Εταιρίας Καυσίμων της Ο.Α. (ΟFC) που συνιστά μονοπώλιο στον Δ.Α.Α., αποτέλεσμα ανυπαρξίας σχεδίου συνολικής αξιοποίησης των θυγατρικών εταιριών του Ομίλου Ο.Α.
  • Στην απουσία σχεδίου ανάπτυξης της Τεχνικής Βάσης της Ο.Α. που διαθέτει συσσωρευμένη τεχνογνωσία και η οποία δεν είναι δυνατόν να αναπληρωθεί από τον ιδιωτικό τομέα.

Κατά το ΤΕΕ:


  • Η συμβολή της Ο.Α. στην εθνική οικονομία, τη σύνδεση με τον απόδημο ελληνισμό και την ανάπτυξη της περιφέρειας, υπήρξε καθοριστική και παραμένει τέτοια. Από την ίδρυση της, πριν πενήντα χρόνια, και διαχρονικά θεωρήθηκε ως σύμβολο προόδου της χώρας, παράθυρο στον κόσμο, αλλά και «είσοδος» στη χώρα.
  • Η σταδιακή ανάπτυξή της σε εταιρία των 5 ηπείρων συνέβαλε στην ανάπτυξη της χώρας, κυρίως του τουρισμού. Ταυτόχρονα η ανάπτυξη του εσωτερικού δικτύου της, είχε ως συνέπεια να βγάλει από την απομόνωση όλες τις περιοχές, ιδίως τα νησιά.
  • Η συνδρομή της Ο.Α. στην αεροδιακομιδή ασθενών από τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας σε νοσοκομεία του κέντρου ήταν, είναι και παραμένει ένα κοινωνικό έργο τεράστιας σημασίας.
  • Η συμβολή της Ο.Α. στην διακίνηση ανδρών των ενόπλων δυνάμεων σε κρίσιμες, μάλιστα, περιόδους, όπως κατά την κρίση του Κυπριακού, αλλά και η συμμετοχή της σε διεθνείς κρίσεις, όπως η απομάκρυνση Ελλήνων και ξένων πολιτών κατά την εκκένωση του Λιβάνου, αποτελούν κορυφαίες στιγμές του εθνικού της ρόλου.
  • Η χρηματοδότηση, εξ ιδίων πόρων, της κατασκευής και ανακαίνισης κτιρίων και αεροδρομίων στο κέντρο και την περιφέρεια, καθώς και της μεταστέγασης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί ενέργεια χωρίς προηγούμενο στα διεθνή αεροπορικά χρονικά, καθώς όλες οι αεροπορικές εταιρίες στεγάζονται και εξυπηρετούνται σε κτίρια τα οποία έχουν κατασκευαστεί με κρατικές και μόνο δαπάνες.
  • Η ύπαρξη και η οικονομική συντήρηση των περισσότερων αεροδρομίων της χώρας οφείλεται στη λειτουργία της Ο.Α. Χωρίς τις πτήσεις της Ο.Α. είναι μάλλον βέβαιο ότι πολλά από τα αεροδρόμια της περιφέρειας θα απαξιωθούν και στο τέλος θα πάψουν να λειτουργούν. Περιοχές της χώρας, ιδίως νησιά, θα βρεθούν πάλι δεκαετίες πίσω.

Το ΤΕΕ επισημαίνει, επίσης, ότι: “Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές όχι μόνο εμφανίσθηκαν εσφαλμένα στην Ε.Ε. ως διάδοχο σχήμα της προηγούμενης εταιρίας, αλλά και δίχως σοβαρή υπερασπιστική γραμμή για την βιωσιμότητα τους. Οι τεράστιες κτιριακές και άλλες υποδομές που χρηματοδοτήθηκαν από την Ο.Α. στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν αξιοποιήθηκαν προς όφελος της αναπτυξιακής πορείας της εταιρίας, σύμφωνα και με τις ευνοϊκές εμπορικές τάσεις που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, παρά τις προτάσεις στελεχών της. Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές που δημιουργήθηκαν πριν από τέσσερα χρόνια χωρίς παθητικό, παρουσιάζουν σήμερα οικονομικά ελλείμματα και εικόνα απαξίωσης, εξαιτίας επιζήμιων επιλογών και χειρισμών του μετόχου ή αδιαφορίας στη λήψη των αναγκαίων και εύλογων αποφάσεων. Ακόμη και σήμερα, οι εκπρόσωποι του «μετόχου» εμφανίζονται δίχως κανένα σχέδιο, ομιλούν με τρόπο αυθαίρετο για μια νέα μικρή και ευέλικτη εταιρία, που δήθεν θα φέρει τους 6 κύκλους στα φτερά της και παρεμφερές όνομα, δηλώσεις επιπόλαιες και αβάσιμες, όπως πολύ καλά γνωρίζουν”.

Αν η Ο.Α. οδηγηθεί σε διάλυση αυτό, κατά το ΤΕΕ, δεν θα είναι το αποτέλεσμα της αδυναμίας της να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καιρών αλλά της:


  • Ανυπαρξίας πολιτικής βούλησης και έλλειψης στρατηγικής με στόχο την ουσιαστική υπέρβαση των προβλημάτων που αντιμετώπιζε επί σειρά ετών η εταιρία.
  • Συστηματικής (αθέλητης ή εσκεμμένης) προβολής των απόψεων των ανταγωνιστών της, τόσο στο εσωτερικό, όσο στο εξωτερικό, ως άλλοθι για την παραίτηση από δικαστικά, νομικά και πολιτικά μέσα που διαθέτει η χώρα και άρνησης να δώσει τον αγώνα για την Ο.Α.
  • Αβίαστης εγκατάλειψης του πλέον προβεβλημένου διεθνώς και κατοχυρωμένου Brand Name της Ελλάδας, που είναι το όνομα της «Ολυμπιακής» και των έξη «κύκλων» που είναι συνυφασμένοι με την ασφάλεια των πτήσεων, τον ελληνικό τουρισμό, την ιστορία και τη σημαία της χώρας.

Με βάση όλα αυτά το ΤΕΕ καταδικάζει τις αβασάνιστες και βλαπτικές αποφάσεις και δηλώσεις που οδηγούν σε αφανισμό τον εθνικό αερομεταφορέα και καλεί την κυβέρνηση, έστω και τώρα, να ενσκήψει στα πραγματικά προβλήματα και να δώσει τη βιώσιμη λύση που ζητά τόσο ο ελληνικός λαός, όσο και οι εργαζόμενοι σ’ αυτόν.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024