Τελευταία νέα
HomeΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΑντίθετοι οι Έλληνες ναυτικοί στην άρση του cabotage στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη
Θαλάσσιος τουρισμός

Αντίθετοι οι Έλληνες ναυτικοί στην άρση του cabotage στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη

Η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών καταγγέλει την αντίθεσή της, με αφορμή της δηλώσεις της υπουργού τουρισμού για άρση του cabotage στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας, τα πολιτικά κόμματα, την ΠΝΟ, αλλά και όλους τους φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών εκφράζει την έντονη αντίθεσή της για την άρση του cabotage στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

“Η Ένωσή μας μετά λύπης πληροφορήθηκε από τα ΜΜΕ και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης για τις προθέσεις της υπουργού Τουρισμού, αν όχι υποσχέσεις στους λομπίστες του υπουργείου της, την κατάργηση του cabotage στα μόνα εναπομείναντα πλοία υπό ελληνική σημαία. Τα μέλη και το Δ.Σ της Ένωσής μας είναι εξοργισμένα και με την πρωτοβουλία του ‘νέοαυτοεκλεγμένου’ μέλους της Ένωσης μας, κ. Σ. Κατσικάδη, που δηλώνει απερίφραστα ότι συμφωνεί για το καλό μας. Είναι πλέον εμφανέστατο ότι οι μαρίνες δια στόματος του κ. Κατσικάδη και λομπίστες πράκτορες θέλουν να άρουν το cabotage, για ίδιο όφελος και όχι προς το κοινό καλό”, αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση.

“Δεν ενημέρωσαν όμως το Υπουργείο Τουρισμού για τις συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος. Δεν ενημέρωσαν και η υπουργός δεν έκανε τον κόπο να ρωτήσει και τις υπόλοιπες ενώσεις επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο θαλάσσιο τουρισμό. Ακόμα δε, δεν έκανε τον κόπο να ρωτήσει τι έγινε με την άρση του cabotage στην μεγάλη κρουαζιέρα. Μία τέτοια απόφαση θα στείλει την ελληνική σημαία στο δεξί ξάρτι, αντί να κυματίζει στην πρύμη κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού σκάφους”.

Και τονίζει: “Ποιος ιδιοκτήτης θα είναι αυτός που την επομένη της άρσης δε θα κατεβάσει την ελληνική σημαία και να ανεβάσει μία σημαία τρίτων χωρών, αναλογιζόμενος τα οικονομικά οφέλη; Δεν ενημέρωσε η Ένωση Μαρίνων και οι πράκτορες την υπουργό Τουρισμού πόσοι Έλληνες ναυτικοί θα χάσουν τη δουλειά τους. Αν όχι να σας το πούμε εμείς κα υπουργέ: 2.500 Έλληνες ναυτικοί κάθε ειδικότητας. Δεν ενημέρωσαν ότι τα υπό ελληνική σημαία επαγγελματικά πλοία, μαζί με αυτά της ακτοπλοΐας και κάτι λίγα φορτηγά, είναι οι αιματοδότες του ΝΑΤ; Δε σκέφτηκε η κα υπουργός, μία τέτοια απόφαση της δώρο στις μαρίνες και τους πράκτορες, τι θα δημιουργήσει στην Ελλάδα;

Αντί το Υπουργείο Τουρισμού και Ναυτιλίας, οι υπουργοί και ο κ. Κατσικάδης να προσπαθήσουν να φέρουν πίσω αυτό το 25% των σκαφών που το έδιώξαν από τις μαρίνες, κάνουν υπολογισμούς με το αμφιβόλου οικονομικό επίτευγμα: ‘για κάθε 1 ευρώ από τον ελλιμενισμό σκάφους σε μια μαρίνα, αντιστοιχούν δεκαπλάσιες περίπου δαπάνες (10 ευρώ)’. Τα ίδια ακριβώς νούμερα πριν δύο χρόνια ‘πούλαγαν’ στην ελληνική κοινή γνώμη και οι κρουαζιεράδες για να άρουν το cabotage και το πέτυχαν. Όσο όμως είδε το Υπουργείο Οικονομικών αυτά τα νούμερα στα κρατικά ταμεία και στις τσέπες των επαγγελματιών,  άλλο τόσο θα τα δει και από τα ξένα επαγγελματικά σκάφη.

Πριν ένα μήνα, το Υπουργείο Τουρισμού εξήγγειλε προς τις επαγγελματικές ενώσεις να στείλουν μέχρι την 11η Οκτωβρίου 2012 τις προτάσεις τους για τον θαλάσσιο τουρισμό. Φαίνεται όμως ότι διάβασαν μόνο τις προτάσεις της Ένωσης Μαρίνων και Πρακτόρων και όχι μόνο αυτό, αλλά η υπουργός ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με αυτές, που έτρέξε να κοινοποιήσει τις προθέσεις της. Μπράβο στην υπουργό Τουρισμού. Είναι πραγματική δημοκράτισσα. Τέτοια αδιαφορία για το μέλλον τόσων πολλών ανθρώπων ούτε οι ‘τροϊκανοί’.

Η Ένωσή μας δεν είναι επ’ουδενί αντίθετη με το να έλθουν στην Ελλάδα ξένα σκάφη, με ό,τι σημαία κι αν έχουν, είτε είναι επαγγελματικά είτε ιδιωτικά και να μείνουν στην Ελλάδα στις μαρίνες στα αλιευτικά καταφύγια στα αγκυροβόλια στα καρνάγια του περάματος και όπου αλλού θέλουν. Όμως κα υπουργέ, επί ίσοις όροις ελληνική και ξένη σημαία. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά. Εφόσον θέλετε να ικανοποιήσετε τόσο πολύ τις μαρίνες και τους πράκτορες, ας έλθουν τα υπό ξένη σημαία επαγγελματικά σκάφη στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας όμως τις ίδιες υποχρεώσεις και συνθήκες που έχει το ελληνικό επαγγελματικό σκάφος. Οι φιλοξενούμενοι θα πρέπει να ακολουθήσουν τις επιταγές του οικοδεσπότη, γιατί πολύ απλά, σε ποδοσφαιρική ορολογία, ‘παίζουμε στην έδρα μας'”.

Η Ένωση καταλήγει στην επιστολή της: “Αν ρωτήσετε θα σας πουν για το μεγάλο φιάσκο της κρουαζιέρας και είμαστε σίγουροι ότι θα πράξετε τα δέοντα, ώστε να μην κατηγορηθείτε για ξεπούλημα του θαλάσσιου τουρισμού στις μαρίνες και τους πράκτορες.

Μία a priori απόφασή, μόνο και μόνο από τα επιχειρήματα της μιας μικρής 10μελούς (και αν) Ένωσης για άρση του cabotage, χωρίς σχέδιο επί ίσοις όροις αντιμετώπιση ελληνικής και ξένης σημαίας επαγγελματικών σκαφών, θα βρει τον πρόεδρο των μαρίνων κ. Κατσικάδη να ‘μετρά’ τα προσδοκώμενα οφέλη του και τους Έλληνες ναυτικούς να ‘μετρούν’ τις πληγές τους”.

19/07/2024
18/07/2024
17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024