Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΧρ. Παπουτσής: Η επιλογή της κυβέρνησης (για την ΟΑ) θα έχει κόστος για τον ελληνικό λαό
Σύμβαση πώλησης της Ολυμπιακής στη MIG

Χρ. Παπουτσής: Η επιλογή της κυβέρνησης (για την ΟΑ) θα έχει κόστος για τον ελληνικό λαό

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, κ. Χρήστος Παπουτσής εκφώνησε χθες ομιλία στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη σύμβαση πώλησης της Ολυμπιακής στη MIG. “Η Κυβέρνηση συνεχίζει και […]

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, κ. Χρήστος Παπουτσής εκφώνησε χθες ομιλία στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη σύμβαση πώλησης της<...> Ολυμπιακής στη MIG. “Η Κυβέρνηση συνεχίζει και την τρίτη μέρα της συζήτησης αυτού του νομοσχεδίου σχετικά με τη σύμβαση να επιχειρεί να κάνει το άσπρο, μαύρο. Και σε κάθε περίπτωση επιχειρεί να βαφτίσει την ανικανότητα και τη διαχειριστική ανεπάρκεια της Κυβέρνησης σε εκσυγχρονιστική προσπάθεια και ευρωπαϊκή προσαρμογή”, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Παπουτσής.

“Ερώτημα προς την Κυβέρνηση: Για ποιο λόγο αλήθεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδιαφέρθηκε για την τύχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας; Για ποιο λόγο προσέφυγε προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο; Για ποιο λόγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανεμείχθη στην όλη εξέλιξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας; Επειδή ήταν κρατική εταιρεία; Αυτό είναι το ερώτημα. Ακούμε συνέχεια αυτήν την περίφημη φιλοσοφία ότι έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί, διότι αυτή είναι η ευρωπαϊκή προσέγγιση.

Δεν είναι αυτή η προσέγγιση. Η προσέγγιση είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανεμείχθη και ζήτησε διευκρινίσεις από την Ελλάδα λόγω του ότι υπήρχε κρατική υποστήριξη. Και επειδή τυχαίνει να έχω χειριστεί αυτήν την υπόθεση της Ολυμπιακής από την άλλη πλευρά του λόφου, ως Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την πρώτη φορά κατά την οποία προσέφυγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφορούσε την ομόφωνη απόφαση της Βουλής, όλων των κομμάτων, την απόφαση της Βουλής του 1995, η οποία αποφάσισε την υποστήριξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Στη συνέχεια, επί μια δεκαετία, η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. έκανε μία τεράστια προσπάθεια για να πετάει η Ολυμπιακή στους αιθέρες και κυρίως για να διατηρείται ο χαρακτήρας της και ο ρόλος της, όσον αφορά την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

Όσο η Νέα Δημοκρατία, όσο η Κυβέρνηση σήμερα επιμένει να αναφέρεται σε εκείνη την περίοδο, τόσο περισσότερο δεν θα πείθετε και θα μας αναγκάζετε να σας απαντάμε ότι η μόνη σας λογική, το μόνο κίνητρο που έχετε σ’ αυτήν την υπόθεση είναι η ιδεοληψία σας σχετικά με την έννοια της απελευθέρωσης, της φιλελευθεροποίησης και γενικότερα της πλήρους ελευθερίας και ασυδοσίας στην αγορά.

Δεύτερο σχόλιο. Αναφέρομαι στους συναδέλφους κυρίως του ΚΚΕ, οι οποίοι επιμένουν συνεχώς να αναφέρονται στις `δυνάμεις του ευρωμονόδρομου`, όπως αναφέρεται γενικότερα, στη Συνθήκη του Μάαστριχτ και σε διάφορες άλλες τέτοιες προσεγγίσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να σας υπενθυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ έδωσε και δίνει τη μάχη για μια Ευρώπη που προϋποθέτει πολιτική ένωση, για την κοινωνική συνοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, για τη διασφάλιση της έννοιας του δημοσίου συμφέροντος, για μια Ευρώπη η οποία ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη.

Η Συνθήκη του Μάαστριχτ είναι μία Συνθήκη την οποία ούτε διαπραγματεύθηκε το ΠΑΣΟΚ ούτε την υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ. Η Συνθήκη του Μάαστριχτ -για να σας το υπενθυμίσω και να φρεσκάρω τη μνήμη σας- φέρει την υπογραφή «Κωνσταντίνος Μητσοτάκης», δηλαδή του πρωθυπουργού των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και των συνοδοιπόρων. Για να μην το ξεχνάμε αυτό. Και καλά θα κάνετε να μη το χρησιμοποιείτε και στις υπόλοιπες αναφορές σας όσον αφορά την πολιτική του ΠΑΣOΚ.

Η πολιτική μας είναι συγκεκριμένη, είναι σαφής, είναι δεδομένη, αναφέρεται σε ένα διαφορετικό πολιτικό προσανατολισμό για τη χώρα, έναν πολιτικό προσανατολισμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε και στην Ευρώπη μαζί με όλες τις άλλες προοδευτικές δυνάμεις και κυρίως με όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της ευρωπαϊκής κοινωνίας και των εργαζομένων.

Και το ίδιο ισχύει -επειδή έγιναν και ορισμένες αναφορές για την περίφημη υπόθεση του καμποτάζ, δηλαδή του προστατευτισμού όσον αφορά την ακτοπλοΐα- και γι’ αυτό. Είναι ο περίφημος Κανονισμός της ακτοπλοΐας, με τον οποίο ενσωματώθηκε με το νόμο 2932 στην εθνική νομοθεσία. Είναι Κανονισμός ο οποίος φέρει την υπογραφή ξανά της Κυβέρνησης του κυρίου Μητσοτάκη, δηλαδή του Πρωθυπουργού της Νέας Δημοκρατίας και των συνοδοιπόρων και πιο συγκεκριμένα, την υπογραφή του συναδέλφου Υπουργού κυρίου Παυλίδη, για να μην ξεχνιόμαστε.

Εκείνο το οποίο έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήταν ότι με όρους δημοσίου συμφέροντος έφερε πιο κοντά την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο για έναν και μοναδικό λόγο. Γιατί υπήρχαν μπροστά μας οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Και απεδείχθη η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα αυτής της κίνησης και αυτής της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας, γιατί μπορέσαμε να λειτουργήσουμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες επωφελώς για την οικονομία μας, για την τοπική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Πάμε τώρα στα επόμενα άρθρα και τα ερωτήματα τα οποία αναφέρονται στα άρθρα και στα οποία η Κυβέρνηση συνεχίζει να μην απαντά ή μάλλον απάντησε. Απάντησε ο κύριος Υφυπουργός αργά χθες το βράδυ μετά τις επίμονες προσπάθειες πολλών συναδέλφων όλες αυτές τις ημέρες.

Ρωτούσαμε συνεχώς, σε τι αναφέρεται ο περιορισμός του 65% του τζίρου της Ολυμπιακής Αεροπορίας ως υποχρέωση; Απάντησε, λοιπόν, ο κύριος Υφυπουργός ότι αφορά χιλιομετρικές αποστάσεις. Ερώτημα: Τι θα μειωθεί λοιπόν, από το πτητικό έργο; Ποια δρομολόγια είναι αυτά τα οποία θα κοπούν;

Το ρωτώ, γιατί υπενθυμίζω ότι η Βουλή δεν έχει υπ` όψιν της το σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης της Ολυμπιακής Αεροπορίας και συζητάει μία σύμβαση για την ιδιωτικοποίησή της, χωρίς να γνωρίζει ποιος θα είναι ο ρόλος της.

Ρωτώ λοιπόν: Εσείς που γνωρίζετε -διότι προφανώς δεν μπορώ να φανταστώ ότι είναι τόσο ανεύθυνη η Κυβέρνηση να πουλάει την Ολυμπιακή χωρίς να γνωρίζει ποια δρομολόγια θα υπάρχουν- ποια είναι αυτά που θα κοπούν; Θα κοπούν τα μεγάλα, οι μεγάλες χρυσοφόρες γραμμές του εξωτερικού ή οι εσωτερικές γραμμές οι οποίες αφορούν τις άγονες γραμμές κυρίως, δηλαδή τις επιδοτούμενες;

Η αλήθεια, λοιπόν, είναι αυτή και εγώ περιμένω απάντηση από την Κυβέρνηση. Περιμένω να μας πει η Κυβέρνηση ποιο είναι ακριβώς το σχέδιο, τι θα αφήσετε. Σας ρωτάμε όλοι οι συνάδελφοι όλων των πτερύγων της Βουλής. Ποιος είναι ο χώρος του 35% που απελευθερώνεται;

Και χθες το βράδυ δημιουργήθηκε τεράστια ένταση στη Βουλή, γιατί ο κύριος Υφυπουργός θεώρησε ύβρη το ερώτημα το οποίο έθεσα εκ μέρους της Αντιπολίτευσης και αφορούσε το ποια ακριβώς είναι η άλλη εταιρεία. Έχετε υποχρέωση, κύριοι της Κυβέρνησης, να μας πείτε.

Ρωτώ λοιπόν: Ποια είναι η απάντηση της Κυβέρνησης; Έχετε υποχρέωση να ενημερώσετε το Σώμα για το ποια είναι η εταιρική σύνθεση των εταιρειών οι οποίες δραστηριοποιούνται στο εσωτερικό και εξωτερικό της χώρας και συμμετέχουν στις αερομεταφορές.

Ποια είναι η μετοχική σύνθεση λοιπόν; Θέλουμε να γνωρίζουμε. Θέλουμε να γνωρίζουμε ποια είναι η μετοχική σύνθεση της MIG, η οποία αναλαμβάνει σήμερα με την σύμβασή σας την Ολυμπιακή Αεροπορία. Επίσης, δεν απαντάτε στο ερώτημα στο οποίο επιμένει ο κ. Λαφαζάνης δύο μέρες τώρα, δηλαδή στο αν είναι συμβατή η σύνθεση με την επιταγή του κοινοτικού Κανονισμού.

Δεύτερον, δεν απαντάτε στο ποια είναι η μετοχική σύνθεση της συγκεκριμένης εταιρείας. Δεν θέλετε να μας πείτε ούτε το όνομά της, τη στιγμή που πετάνε τα αεροπλάνα.

Τρίτον, ποια είναι η μετοχική σύνθεση και της άλλης εταιρείας, της Aegean. Έχετε υποχρέωση να ενημερώσετε το Σώμα επ’ αυτού και να αφήσετε τα υπόλοιπα.

Και επιπλέον, θα πρέπει να απαντήσετε στο εξής ερώτημα: Έχετε, ναι ή όχι την οποιαδήποτε σχέση, την οποιαδήποτε φιλική, πολιτική, συγγενική σχέση ως Νέα Δημοκρατία -και το τονίζω, δεν είπα ούτε Κοινοβουλευτική Ομάδα, ούτε Κυβέρνηση- ως πολιτική παράταξη; Είναι σε γνώση σας; Θα αρκεστούμε, θα ικανοποιηθούμε με ένα `όχι`. Θα ικανοποιηθούμε ακόμα και με το `δεν γνωρίζουμε`. Θα ικανοποιηθούμε με κάποια απάντηση.

Όμως, θα αρνηθούμε να δεχθούμε τη λασπολογία, την ύβρη και τον τρόπο με τον οποίο απαντάει η Κυβέρνηση και απάντησε και χθες το βράδυ. Δεν το επιτρέπουμε! Είναι έξω από τα κοινοβουλευτικά ήθη, όπως έξω από τα κοινοβουλευτικά ήθη είναι και η συμπεριφορά του Προεδρεύοντος χθες το βράδυ κ. Σούρλα για τον οποίο ήδη από το πρωί έχω κάνει παράσταση στον Πρόεδρο για τη συμπεριφορά του. Η συμπεριφορά του ήταν συμπεριφορά απαράδεκτη προς τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, όπως απαράδεκτη ήταν και η συμπεριφορά του κυρίου Υφυπουργού, ο οποίος ξανά σήμερα το πρωί από τη θέση του στη Βουλή και δίπλα στον παριστάμενο Υπουργό επιχειρεί να χρησιμοποιήσει τον όρο `λάσπη`.

Επειδή, λοιπόν, θέλετε να επιμένετε σ’αυτό, σας θέτω ευθέως -και το θέτω σε σας, κύριε Υπουργέ, που ελέγχεστε, εσείς που εισηγείστε το νομοσχέδιο- το εξής ερώτημα: Γνωρίζετε ως αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών την εταιρική σύνθεση των εταιρειών οι οποίες συμμετέχουν στις ελληνικές αεροπορικές συγκοινωνίες; Θέλουμε να τις ανακοινώσετε στο Σώμα. Θέλω να τις γνωρίζουμε.

Επίσης, θέλω να ξεκαθαρίσω και μία άλλη ερώτηση στην οποία θέλουμε σαφή απάντηση και για την οποία δεν πήραμε ποτέ απάντηση μέχρι τώρα: Τι αγοράζει ο κ. Βγενόπουλος και η MIG με τα 60.000.000 στα οποία αναφέρεστε στη Σύμβαση όσον αφορά την ΠΑΝΘΕΟΝ, η οποία διαθέτει μετοχικό κεφάλαιο 60.000.000; Τι αγοράζει; Πόσο δίνει, δηλαδή;

Σας κάναμε χθες τους υπολογισμούς. Μηδέν. Ποια είναι η πολιτική τοποθέτηση της Κυβέρνησης επί αυτού του συλλογισμού; Κάνουμε λάθος; Πείτε μας ποιο είναι το λάθος. Απαντήστε στο Σώμα.

Και τέλος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να είμαι απολύτως σαφής με τα όποια ερωτήματα παραμένουν εκκρεμή, κυρίως όσον αφορά τη χρηματοδότηση της εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων, τα οποία δεν είναι πουθενά εγγεγραμμένα στον Προϋπολογισμό και με όλα τα ερωτήματα τα οποία τίθενται, αλλά και με ένα επιπλέον ερώτημα: Πότε υπάρχει η συμφωνία; Αναγράφεται πουθενά στη Σύμβαση και δεν το έχουμε δει; Υπάρχει κάποια άλλη συμφωνία; Πότε θα καταβληθούν από τη MIG τα χρήματα για την αγορά της Ολυμπιακής; Πότε; Υπάρχει δέσμευση χρονική; Γιατί εγώ ξέρω ότι τις επόμενες μέρες θα διαχειρίζεται το 49% της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τον Οκτώβριο το 100%. Ρωτώ, λοιπόν: Ποια είναι η συμφωνία; Θα περάσει το καλοκαίρι με την τουριστική περίοδο και μετά θα πάρει η Κυβέρνηση τα χρήματα. Πότε θα γίνει αυτό; Θέλω να ξέρουμε ακριβώς.

Και κλείνω με μία δήλωση, κύριε Πρόεδρε. Η επιλογή η οποία γίνεται σήμερα από την Κυβέρνηση είναι μία επιλογή που έχει κόστος για τον ελληνικό λαό και μάλιστα, κόστος μεγάλο για τα επόμενα χρόνια. Είναι ένα κόστος που θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο εάν -ο μη γένοιτο και ειλικρινά το απεύχομαι- επιβεβαιωθούν τα φαινόμενα που είδαμε και στην ακτοπλοΐα να γίνονται και εδώ, ιδιαίτερα με τα νησιά μας και τα μικρά αεροδρόμια, με τις λεγόμενες `άγονες γραμμές`. Να μην καταστούν δηλαδή και αυτές πολύ γόνιμες για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται και παραμείνουν άγονες για τα νησιά και τις τοπικές συγκοινωνίες.

Όμως, σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ένα άλλο κόστος, το κόστος της επαναπροσαρμογής, το κόστος της επαναδιαπραγμάτευσης, το κόστος για τη συμμετοχή του δημοσίου και τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στις ολυμπιακές αερογραμμές.

Ε, αυτό το κόστος εμείς θα το αναλάβουμε. Και θα το αναλάβουμε με παρρησία, με ευθύνη, όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος κ. Παπανδρέου έχει δηλώσει επανειλημμένως”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024