Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΕπείγουσα η αλλαγή στους κανόνες του θαλασσίου τουρισμού στην Ελλάδα
Θαλάσσιος Τουρισμός

Επείγουσα η αλλαγή στους κανόνες του θαλασσίου τουρισμού στην Ελλάδα

Το διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών συνεδρίασε την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011 στο πλαίσιο των αλλαγών και του χάους που επικρατεί στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού…

Το διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών συνεδρίασε την Πέμπτη<...> 31 Μαρτίου 2011 στο πλαίσιο των αλλαγών και του χάους που επικρατεί στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού.

“Σε μια περίοδο που η χώρα χρειάζεται βαθιές αλλαγές, τομές, ανατροπές, οι μεταρρυθμίσεις στον τρόπο, με τον οποίο διαχειρίζονται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς τον θαλάσσιο τουρισμό φαίνονται ως το απόλυτο προαπαιτούμενο για ένα μέλλον όπου να υπάρχει διέξοδος και προοπτική που ως βασικό τμήμα της ελληνικής οικονομίας έχει ανάγκη”, αναφέρει ανακοίνωση που ακολούθησε της συνεδρίασης. “Σε τρία επίπεδα του χειρισμού του yachting (Έλεγχος, Διαχείριση, Επάνδρωση), αλλά και στο συνολικό σύστημα λειτουργιάς του Υ.Ε.Ν απαιτούνται αλλαγές με στόχο τη συνοχή των τουριστικών φορέων (Πλοιοκτητών, Πληρωμάτων, Πρακτόρων). Οι αλλαγές αυτές απαιτούν τον συνδυασμό δυο βασικών αρετών, τόλμης και σύνεσης”.

Και η Ένωση συνεχίζει: “Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πραγματικών επαγγελματικών σκαφών έχουν σαφώς την ανάγκη γενναίων φορολογικών ελαφρύνσεων, οι οποίες όμως θα πρέπει να τους βάλουν προ των ευθυνών τους απέναντι στο πολιτικό σύστημα αν αυτό τελικά τους δώσει τις ευκαιρίες που χρειάζονται δείχνοντας σοβαρότητα και επαγγελματισμό, ώστε να επωφεληθούν από μια τέτοια ρύθμιση μόνο τα πραγματικά επαγγελματικά σκάφη, αλλά και στους άμεσους συνεργάτες τους που δεν είναι άλλοι από τα ελληνικά πληρώματα.

Τα τελευταία χρόνια διαμορφώθηκε ένα κλίμα με πολλά επαγγελματικά σκάφη που μόνο ως επαγγελματικά δεν λειτουργούσαν. Γι`αυτό ευθύνεται το κράτος, που αφήνει ανεξέλεγκτους τους μηχανισμούς έλεγχου που διαθέτει όπως το Λιμενικό Σώμα, αλλά και η ΕΠΕΣΤ, που δεν έκανε τους απαραιτήτους ελέγχους στα νέα της μέλη δίνοντας το δικαίωμα σε διαφόρους να βαφτίσουν τα σκάφη τους επαγγελματικά. Το αποτέλεσμα είναι η κυβέρνηση στο σημείο που έχει φτάσει η χώρα να σαρώνει μαζικά των χώρο των επαγγελματικών σκαφών δίχως να μπορεί πραγματικά να ξεχωρίσει `τα χλωρά από τα ξερά`, δημιουργώντας παράλληλα έναν πανικό σε όλους με ένα αυξανόμενο πρόβλημα ανεργίας που στον κλάδο μας αγγίζει το 35%, και ανομίας διότι οι πλοιοκτήτες δεν ξέρουν τι τους περιμένει απο μέρα σε μέρα, σε έναν χώρο που πριν μερικά χρόνια άκμαζε.

Οι απαιτούμενες αλλαγές δεν αφορούν απλά νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά αλλαγή αντιλήψεων και πρακτικών δεκαετιών από όλες τις υγιώς σκεπτόμενες δυνάμεις του χώρου.

Θεωρούμε ότι η ύπαρξη αυτών των δυνάμεων αποτελεί μια στέρεα προϋπόθεση, ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές μέσα από δημόσιο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Πυλώνες των αλλαγών πρέπει να είναι:

1. Η στήριξη των πλοιοκτητών που εκμεταλλεύονται πραγματικά επαγγελματικά σκάφη.
2. Η στήριξη και αύξηση των ελληνικών πληρωμάτων σε σκάφη με ελληνική σημαία.
3. Κίνητρα στις μαρίνες για να στηρίξουν τα επαγγελματικά σκάφη.
4. Η υποστήριξη των τουριστικών πρακτόρων σε παγκόσμια κλίμακα.
5. Η στήριξη της ελληνικής σημαίας στα σκάφη αναψυχής με γενναία μέτρα για να μην πάθει ό,τι και η μεγάλη κρουαζιέρα που δεν υπάρχει ίχνος ελληνικότητας (είτε πλοιοκτησίας είτε σημαίας).

Τα παραπάνω θα επιτευχθούν με τη διασφάλιση των παρακάτω:

1. Στήριξη στους πραγματικούς επαγγελματίες πλοιοκτήτες μέσω γενναίων φοροαπαλλαγών και νέων επιδοτήσεων για πρόσληψη ελληνικών πληρωμάτων.
2. Αλλαγή των οργανικών συνθέσεων με περισσότερα ελληνικά πληρώματα και επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών όπως συμβαίνει με την μεγάλη κρουαζιέρα.
3. Συνέχιση της απαγόρευσης να επιβιβάζουν ή να αποβιβάζουν επιβάτες σε ελληνικά λιμάνια των σκαφών με σημαίες τρίτων χωρών, ώστε να αναγκάζονται οι ξένοι πράκτορες να χρησιμοποιούν ελληνικής σημαίας σκάφη και παράλληλα προστασία των ελληνικών πληρωμάτων από το να αναγκαστούν να δουλέψουν ως αλλοδαποί μέσα στην Ελλάδα σε κάποιες ανύπαρκτες εταιρείες offshore απίθανων σημαιών χωρίς καμία ασφάλεια και νομοθετική κάλυψη.
4. Φορολογικά bonus στις Μαρίνες για των ελλιμενισμό ελληνικών επαγγελματικών σκαφών.
5. Διαφημιστική υποστήριξη των επαγγελματικών σκαφών και των Ελλήνων πρακτόρων σε παγκόσμια κλίμακα και Φορολογικά bonus όταν ναυλώνουν σκάφη με ελληνική σημαία.

Η συζήτηση για τις μεταρρυθμίσεις απαιτείται να λάβει υπόψη της το διεθνές γίγνεσθαι, και αρχικό βήμα θα ήταν μια σύσκεψη με όλους τους εμπλεκομένους φορείς καθώτι ξέρουν καλύτερα απο οποιονδήποτε άλλο άσχετο τον θαλάσσιο τουρισμό”.

Η Ένωση υποστηρίζει ότι η αλλαγή στους κανόνες του θαλασσίου τουρισμού στη χώρα μας είναι επείγουσα, σημαντική και καθοριστική για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα και αφορά την αντιμετώπιση των τεράστιων κοινωνικών αλλαγών, αφορά στην οικονομία και το ρόλο της χώρας μας στη παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

“Απολύτως συνειδητά καλούμε όλους αυτούς που σήμερα τυπικά είναι οι κεφαλές του θαλασσίου τουρισμού να συνεργαστούμε σαν μια ομάδα ώστε να ξαναφέρουμε τους επαγγελματίες του θαλασσίου τουρισμού της Ελλάδας, πλοιοκτήτες και πληρώματα εκεί που τους αξίζει δηλαδή στην πρώτη θέση”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024