Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΕρώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα κονδύλια αποζημίωσης των εργαζομένων της ΟΑ
Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Μεταφορών

Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα κονδύλια αποζημίωσης των εργαζομένων της ΟΑ

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, με ερώτησή του αναφέρεται στο γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του 2009 δεν αναγράφει τίποτα για τα κονδύλια αποζημίωσης των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Ο.Α) με βάση το νόμο 3717/08…

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, με ερώτησή του αναφέρεται στο γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του<...> 2009 δεν αναγράφει τίποτα για τα κονδύλια αποζημίωσης των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Ο.Α) με βάση το νόμο 3717/08.

“Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα, την Ολυμπιακή Αεροπορία, αντί εξευτελιστικά χαμηλού τιμήματος, εμπαίζοντας ταυτόχρονα τους εργαζομένους. Με το νόμο 3717/2008 υποτίθεται ότι ρύθμισαν οι αρμόδιοι υπουργοί τα ζητήματα της καταβολής συντάξεων, εφάπαξ, αποζημιώσεων, επιδομάτων ανεργίας κ.λπ. που θα προκύψουν για τους εργαζόμενους με την πώληση της εταιρείας.

Στο συγκεκριμένο νόμο αναφέρεται με σαφήνεια ότι τα παραπάνω βάρη θα τα επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός και θα καταβληθούν μέσω του ΟΑΕΔ (Κεφάλαιο Α άρθρο 2 παραγρ.11, άρθρο 3 παραγρ.8, Κεφάλαιο Β άρθρο 3 παραγρ.8, άρθρο 4 παραγρ.4, άρθρο 5 παραγρ.8, άρθρο 6 παραγρ.4). Σύμφωνα μάλιστα με την συνοδευτική του νομοσχεδίου έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους τα ποσά, τα οποία θα κληθεί να καταβάλλει ο προϋπολογισμός, είναι τα εξής: α)385 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα ειδικής επιδότησης ανεργίας, το εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης και το πρόσθετο ποσό κοινωνικής ενίσχυσης για τους ιπτάμενους χειριστές β) 650 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας για χορήγηση συντάξεων, αναγνώριση πλασματικού χρόνου και καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.

Καθίσταται προφανές ότι ο κρατικός προϋπολογισμός πρέπει να χορηγήσει έκτακτα στον ΟΑΕΔ το 2009 παραπάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ (με την προϋπόθεση ότι δεχόμαστε το – σαφώς υποεκτιμημένο- ποσό των 650 εκ. ευρώ ως ακριβές), προκειμένου ο τελευταίος να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στους εργαζομένους της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Ο κρατικός προϋπολογισμός χορηγεί στον ΟΑΕΔ για το 2009 μόνο 375 εκατομμύρια ευρώ (7,5% περισσότερα από το 2008, που είχε χορηγήσει 282 εκατομμύρια), τα οποία επαρκούν μόνο για τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Οργανισμού. Το έκτακτο κονδύλι των 400 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, που θα απαιτηθεί το 2009 για τους εργαζόμενους της Ο.Α δεν χορηγείται.

Επειδή με βάση τα παραπάνω καθίσταται πασιφανής η εξαπάτηση των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Επειδή το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα είναι σκάνδαλο οικονομικό και κοινωνικό, που θα πλήξει ανεπανόρθωτα τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας.
Επειδή ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης έχει ανακοινώσει ότι το 2009 είναι το έτος έναρξης υλοποίησης του Νόμου.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:

1. Σκοπεύουν να αναστείλουν, έστω και την ύστατη στιγμή, την διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας;
2. Ποιος έχει κάνει την αποτίμηση της αξίας της Ο.Α και πόσο την έχουν αποτιμήσει;
3. Ποιο είναι το ύψος της δαπάνης την καταβολή της οποίας προβλέπει ο νόμος 3717/2008 για το 2009;
4. Σε ποιο λογαριασμό/ούς του κρατικού προϋπολογισμού του 2009 περιλαμβάνεται η εν λόγω δαπάνη;
5. Σε ποιο λογαριασμό/ούς του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ του 2009 περιλαμβάνεται η εν λόγω δαπάνη;
6. Με ποιο τρόπο θα καταβάλλει ο ΟΑΕΔ, σε περίπτωση τελικά πώλησης της εταιρείας, τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους της Ο.Α;”.

Ο βουλευτής έχει ζητήσει ακόμη -για τις ανάγκες της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- τα στοιχεία που διαθέτει το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά:
1. με το συνολικό ποσό που έχει δαπανηθεί για ενοικιάσεις αεροσκαφών από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές από το 2004 έως και σήμερα.
2. με το συνολικό ποσό που έχει δαπανηθεί για αποζημιώσεις και έξοδα επιβατών ως συνέπεια καθυστερήσεων ή ματαιώσεων πτήσεων των ΟΑ, αναλυόμενο σε:
α) αποζημιώσεις επιβατών για καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσεων
β) έξοδα σίτισης επιβατών για καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσεων
γ) έξοδα διαμονής επιβατών σε ξενοδοχεία για καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσεων
δ) έξοδα για προώθηση επιβατών στον προορισμό τους με άλλες εταιρείες μετά από ματαίωση πτήσεων”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024