Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό

Εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό

«…ο τουρισμός είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς με τόσο κεντρική και σημαντική συμβολή στην ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας. Ο τουρισμός ευνοεί και ενισχύει μια σειρά από κλάδους, από το εμπόριο ως τις κατασκευές και την μεταποίηση». Αυτό ανέφερε στην ομιλία της η υπουργός τουριστικής ανάπτυξης κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά…

«…ο τουρισμός είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς με τόσο κεντρική και σημαντική συμβολή στην ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας. Ο τουρισμός ευνοεί και ενισχύει μια σειρά από κλάδους, από το εμπόριο ως τις κατασκευές και την μεταποίηση». Αυτό ανέφερε<...> στην ομιλία της η υπουργός τουριστικής ανάπτυξης κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά στην εκδήλωση για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 7ης Prodexpo.

Επίσης σύμφωνα με την κυρία υπουργό ο τουρισμός είναι ο τομέας της οικονομίας που μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα στην επίτευξη της σύγκλισης στο βιοτικό επίπεδο με τις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ωστόσο για να μπορέσει η Ελλάδα να γίνει μία από τις πέντε πρώτες χώρες στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη απαιτείται ατσάλινη πολιτική θέληση για την ολόπλευρη υποστήριξη του τουρισμού, την οποία μόνο αυτή η κυβέρνηση έχει επιδείξει, διαρκής παρακολούθηση και μελέτη των διεθνών εξελίξεων στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία καθώς και αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και εκσυγχρονισμός της διεθνούς προβολής της χώρας και του τουριστικού προϊόντος, που μπορεί να προσφέρει.

Όσο αφορά στον προϋπολογισμό του τομέα Τουρισμού από τις τρεις αναθεωρήσεις του ΕΠΑΝ έχει επέλθει αύξηση κατά 22%, που φθάνει πλέον τα 720 εκατομμύρια ευρώ ενώ η απορρόφηση των δράσεων έχει εκτιναχθεί, από το 7,9% που ήταν το Μάρτιο του 2004, στο 52,1% σήμερα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου, έχουν εγκριθεί – μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου – 460 αιτήματα για επιχορήγηση προϋπολογισμού 917 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό της επιδότησης ανέρχεται σε 400 εκατομμύρια ευρώ
Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του διαγωνισμού ως το τέλος Οκτωβρίου για την Ξενία Τσαγκαράδας και την Ξενία Θάσου.

Μέσα στους επόμενους μήνες, επίσης, ξεκινά η διαδικασία διαγωνισμού για μια σειρά από ακίνητα, όπως: Μαρίνα Φαλήρου, Καζίνο Κέρκυρας, Γκολφ Αφάντου Ρόδου, Κτήμα Αλυκών Αναβύσσου, Ξενία Σκιάθου και Ξενία Βυτίνας.

Εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό

Παράλληλα η κυρία Πετραλιά αναφέρθηκε στην εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό. Ειδικότερα ανέφερε: «Πρώτον: Εκσυγχρονίζουμε και αξιοποιούμε στο έπακρο το επιτυχημένο μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας. Εργαζόμαστε συστηματικά για την αναβάθμιση των κορεσμένων τουριστικά περιοχών, την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών. Δεύτερον: Συμπληρώνουμε, ενδυναμώνουμε και ολοκληρώνουμε το μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας με μια σειρά από επενδύσεις σε όλες τις άλλες μορφές τουρισμού. Στοχεύουμε έτσι στην οικοδόμηση μιας σύγχρονης τουριστικής βιομηχανίας που προσφέρει τις πιο σύγχρονες και ελκυστικές υπηρεσίες όλους τους μήνες του χρόνου. Τρίτον: Λαμβάνουμε μέρος στην παγκόσμια «αναμέτρηση της εικόνας» με όρους υπεροχής. Η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας δεν μπορεί ποτέ να αποδώσει τα μέγιστα όταν δεν υπάρχει μια δυναμική, επαγγελματική και συστηματική προβολή της Ελλάδας και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στις αγορές – στόχους».

Και συνέχισε: «Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προσθέσω ότι μια σειρά από νέες επενδύσεις έρχονται να ενισχύσουν την τουριστική οικονομία με όχημα το 4ο ΚΠΣ. Ο σχεδιασμός μας για το 4ο κοινοτικό πλαίσιο 2007-2012 σε ό,τι αφορά τον τουρισμό έρχεται να υπηρετήσει τον στόχο της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών. Η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού και η αναβάθμιση των σημερινών υποδομών έχουν ένα κοινό γνώρισμα:

Την εμμονή στην διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το στοίχημα του μέλλοντος για τον ελληνικό τουρισμό θα το κερδίσουμε ή θα το χάσουμε στην ποιότητα.

Έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα ενός τόπου με 3.000 νησιά, πολλά βουνά, χιλιάδες καταπληκτικά χωριά και περίπου 5.000 χρόνια ιστορίας. Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα είναι πραγματικά ακλόνητο καθώς συμπληρώνεται από εξαιρετικές σε παγκόσμιο επίπεδο κλιματολογικές συνθήκες.

Ωστόσο, η ανάπτυξης της οικονομίας των διακοπών και του ελεύθερου χρόνου και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας εξαρτάται από το επίπεδο της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η ποιότητα βρίσκεται στο κέντρο του στρατηγικού σχεδιασμού μας για την ανάπτυξη και τις νέες επενδύσεις στον τουρισμό.

Γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είχε πολλές θεσμικές ελλείψεις, κυρίως εξαιτίας της πολυετούς αδιαφορίας των προηγούμενων κυβερνήσεων. Γνωρίζουμε ακόμα ότι μια νέα στρατηγική για την ανάπτυξη του τουρισμού καθώς και ένα νέο επενδυτικό κύμα σε όλες τις μορφές του τουρισμού δεν μπορούν να στηριχθούν χωρίς ένα νέο, καινοτόμο και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο. Η θεσμική αναβάθμιση της τουριστικής οικονομίας είναι εξίσου βασική και αναγκαία προϋπόθεση με την εύρεση των επενδυτικών πόρων και την έγκριση των πλέον ρεαλιστικών, αλλά και φιλόδοξων επενδυτικών σχεδίων. Στο πλαίσιο αυτό:

Είναι κεντρικός στόχος μας η επιτάχυνση των διαδικασιών για την κατάρτιση Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, αλλά και ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό.
Για να ανοίξουμε διάπλατα το δρόμο σε νέες και μεγάλες επενδυτικές πρωτοβουλίες πρέπει να βάζουμε τάξη στο χάρτη.

Ταυτόχρονα, αλλάζουμε και απλοποιούμε το καθεστώς αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων – ενώ καταπολεμούμε τη γραφειοκρατία με μια σειρά από αποφάσεις, που απλοποιούν διαδικασίες.

Και φυσικά, φροντίζουμε για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου. Μεταξύ άλλων – ψηφίσαμε το Νόμο για τις Ιαματικές Πηγές. Με το Νόμο αυτό, εκτός από την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την κατασκευή μεγάλων μονάδων, επιλύονται και μια σειρά άλλων προβλημάτων των τουριστικών φορέων που εκκρεμούσαν πολλά χρόνια.

Οι προσπάθειές μας δεν σταματούν εδώ. Στο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης πιστεύουμε ότι ο στόχος για την ολόπλευρη ισχυροποίηση του ελληνικού τουρισμού απαιτεί διαρκή κινητικότητα και εξωστρέφεια.
Έχουμε εγκαθιδρύσει άριστες σχέσεις συνεργασίας με τους παράγοντες των ώριμων αγορών της Αγγλίας, των Η.Π.Α., της Γερμανίας.

Σε αυτές τις αγορές άλλωστε επικεντρώνουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα προβολής της Ελλάδας και του ελληνικού τουρισμού, που έγινε ποτέ.

Ταυτόχρονα, όμως, επιταχύνουμε το άνοιγμα σε μια σειρά από δυναμικές νέες αγορές, όπως είναι η Κίνα, η Ινδία και η Ρωσία.

Πρόκειται για αγορές, που τώρα και τα επόμενα χρόνια «αναδύονται» οικονομικά και τουριστικά και πρόκειται να αποτελέσουν τις κύριες πηγές από τις οποίες θα προέλθει το μεγάλο τουριστικό κύμα του άμεσου μέλλοντος.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την Κίνα, εμπεδώνουμε και ενισχύουμε τους δεσμούς συνεργασίας, που σφυρηλατήσαμε με αφορμή την Ολυμπιάδα της Αθήνας. Έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από συμφωνίες και πρωτοβουλίες προβολής της Ελλάδας στην Κίνα, οι οποίες θα κορυφωθούν το 2008 με την Ολυμπιάδα του Πεκίνου. Επενδύουμε στις άριστες σχέσεις των δύο κρατών και στην αμοιβαία εκτίμηση των δύο λαών.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024