Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕθνικό Σχέδιο προβολής προτείνει ο υπουργός Ανάπτυξης

Εθνικό Σχέδιο προβολής προτείνει ο υπουργός Ανάπτυξης

Τη δημιουργία Εθνικού Σχεδίου Προβολής της χώρας επιχειρεί ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Aκης Τσοχατζόπουλος, σύμφωνα με την εκπομπή Business & Travel. Ταυτόχρονα και σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η ηγεσία […]

Τη δημιουργία Εθνικού Σχεδίου Προβολής της χώρας επιχειρεί ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Aκης Τσοχατζόπουλος, σύμφωνα με<...> την εκπομπή Business & Travel. Ταυτόχρονα και σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει μέσω της εταιρίας μάρκετινγκ και προβολής που θα αποτελεί τη μετεξέλιξη του ΕΟΤ – όπως επισημάνθηκε σε πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης – την κατάρτιση μακροχρόνιου σχεδιασμού δράσης που θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις επιταγές του αναφερόμενου Εθνικού Σχεδίου Προβολής.

Ειδικότερα, το εν λόγω Σχέδιο θα περιλαμβάνει τα εξής σημεία:


  • Προβολή και διαφήμιση: σε εθνικό επίπεδο, ανά τουριστική περιοχή, ανά είδος θεματικού τουρισμού, νέων προϊόντων και περιοχών, αναλόγως τον πληθυσμιακό στόχο (target group), ανά χώρα, αναλόγως των μέσων που θα χρησιμοποιηθούν
  • Εναλλακτικές δράσεις και σεμινάρια για περιπτώσεις που θα συμβούν «μη υπολογίσιμα γεγονότα» (Crisis Management)
  • Εξεύρεση των αναγκαίων και οικονομικών πόρων, σχέδιο δράσης ανά έτος κτλ

Ακολούθως και σύμφωνα με πληροφορίες της εκπομπής του G.B.C., το υπουργείο σκοπεύει να προχωρήσει στην ίδρυση 13 περιφερειακών εταιριών μάρκετινγκ που θα επιμερίζονται στις αντίστοιχες περιφέρειες και θα συντονίζονται από την κεντρική. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται στο Σχέδιο, οι εταιρίες προβολής και διαφήμισης περιφερειών, θα διαμορφωθούν από τη συνεργασία τοπικών φορέων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα καθώς και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Επίσης, σε κεντρικό πλέον επίπεδο, ο ΕΟΤ με τη συμμετοχή και άλλων εθνικών κλαδικών τουριστικών φορέων θα εξασφαλίσουν καλύτερη απόδοση για προβολή κάθε είδους τουρισμού, κάθε περιοχής αλλά και στο σύνολο.

Βέβαια, όπως υπογραμμίζεται, και σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να υπάρξουν περιορισμοί και προτεραιότητες. Αναλυτικά, δεν είναι δυνατό κάθε περιοχή ή κάθε είδος τουρισμού να θεωρείται ένα προϊόν προς διαφήμιση. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, να διαφημίζεται ένας προορισμός ως συνεδριακός, επειδή απλώς έτυχε να διαθέτει ένα συνεδριακό κέντρο.

Σύμφωνα με το υπό διαμόρφωση Σχέδιο, οι προτεραιότητες θα τοποθετηθούν με βάση τη μακροχρόνια, τη μεσοπρόθεσμη και τη βραχυχρόνια τουριστική πολιτική της χώρας.

Ακόμη, σε ό,τι αφορά την κεντρική εταιρία που θα συντονίζει τις πρωτοβουλίες των 13 περιφερειακών εταιρειών μάρκετινγκ και προβολής και θα σχεδιάζει την κύρια προβολή της χώρας, υπογραμμίζεται στο Εθνικό Σχέδιο Προβολής ότι σ’ αυτή θα συμμετέχουν μετοχικά – μεταξύ άλλων – τόσο το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο όσο και οι τουριστικοί και ταξιδιωτικοί πράκτορες της χώρας. Αναφέρεται, μάλιστα, χαρακτηριστικά ότι η συγκεκριμένη ανώνυμη εταιρία θα είναι πενταετούς διάρκειάς, ενώ – όπως τονίζεται – με τη συμμετοχή σ’ αυτή των φορέων προβολής της κάθε περιφέρειας επιτυγχάνεται η αλληλοενημέρωση και ο έλεγχος, έτσι ώστε ως κεντρικός φορέας να μην αποτελέσει φορέα προβολής ορισμένων μόνο προϊόντων ή περιοχών.

Παράλληλα, με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων θα επιτευχθεί μεγαλύτερη χρηματοοικονομική βάση στο φορέα. Επίσης, από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αυτός φορέας δεν μπορεί παρά να διέπεται από τους κανόνες του Δημοσίου, αφού – σύμφωνα με τις υπάρχουσες διατάξεις – ανώνυμες εταιρίες ή οργανισμοί που προικοδοτούνται με δημόσιο χρήμα πρέπει να ακολουθούν το δημόσιο λογιστικό και τη δημόσια διαχείριση. Ως εκ τούτου, είναι αμφίβολη η ταχύτητα με την οποία θα μπορεί να δραστηριοποιείται αυτή η κεντρική ανώνυμη εταιρία.

Προτείνεται, τέλος, ότι σε αυτή την εταιρία ο ΕΟΤ θα έχει το μεγαλύτερο μετοχικό μερίδιο, αφού ούτως ή άλλως διαθέτει τη μεγαλύτερη ετήσια χρηματοδότηση. Σε τούτο, όπως συμπλήρωσε – μιλώντας στο Business & Travel – ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κ. Ιωάννης Πατέλλης, είναι απαραίτητη η συγχρηματοδότηση των όποιων δραστηριοτήτων αφορούν στην προβολή του δημοσίου με όλους τους ενδιαφερόμενους ιδιωτικούς φορείς.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024