Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΗ ασφάλεια των πτήσεων της ΟΑ υπό αμφισβήτηση
Δήλωση του Ν. Σηφουνάκη σχετικά με τα ενοικιαζόμενα από την ΟΑ αεροσκάφη

Η ασφάλεια των πτήσεων της ΟΑ υπό αμφισβήτηση

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν σε ενοικιαζόμενα από την Ολυμπιακή αεροσκάφη και την ασφάλεια των πτήσεων, έκανε την…

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν σε<...> ενοικιαζόμενα από την Ολυμπιακή αεροσκάφη και την ασφάλεια των πτήσεων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Έχουμε θέσει από καιρό το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με ενοικιαζόμενα από την Ολυμπιακή αεροσκάφη, που είναι αποτέλεσμα της συστηματικής αποδιοργάνωσης και διάλυσης του εθνικού αερομεταφορέα.

Έχουμε στη διάθεσή μας αλλεπάλληλα επίσημα έγγραφα – σήματα της EASA (της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ασφάλεια των Πτήσεων) που έχουν αποσταλεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές (Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελληνικής Υ.Π.Α.), αλλά και στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, μέσω της διαδικασίας SAFA, που είναι ο διαχειριστής της βάσης δεδομένων για αεροσκάφη και αεροπορικές εταιρείες.

Συνοπτικά, αυτά τα σήματα με την ένδειξη «Alarm» ειδοποιούν τις αρμόδιες αρχές, εντός και εκτός Ελλάδας, ότι αεροσκάφος με κωδικούς πτήσεις της Ολυμπιακής, παρουσιάζει προβλήματα ως προς την ασφάλεια πτήσεων και πρέπει να ελεγχθεί.

Όπως προκύπτει από αυτά τα έγγραφα – ντοκουμέντα, πρόκειται για νοικιασμένο αεροσκάφος, το οποίο χρησιμοποιεί η Ολυμπιακή για πτήσεις και εσωτερικού και εξωτερικού και με το οποίο διακινήθηκαν ή και διακινούνται καθημερινά δεκάδες επιβάτες, με προορισμούς εντός ή εκτός Ελλάδας.

Μόνο σε διάστημα 15 ημερών και, συγκεκριμένα από τις 16 Μαρτίου μέχρι και την 1η Απριλίου, η EASA, μέσω του συστήματος SAFA, έχει αποστείλει περί τα 30 επείγοντα σήματα, με την ένδειξη «Alarm Information», προς τις αρμόδιες αρχές (Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας) εντός και εκτός Ελλάδας, σε όλα δηλαδή τα αεροδρόμια από και προς τα οποία εκτελούσε πτήσεις το συγκεκριμένο αεροσκάφος.

Με άλλα λόγια, δηλαδή, το αεροσκάφος αυτό ήταν και είναι υπό στενή και διαρκή παρακολούθηση από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Πτήσεων, η οποία με διαρκή σήματά της παρότρυνε την Υ.Π.Α, αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να προχωρούν σε ελέγχους στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, στο οποίο είχαν εντοπιστεί ελλείψεις ή προβλήματα αναφορικά με την ασφάλεια των πτήσεων, και είχαν αξιολογηθεί ως τέτοια από την EASA.

Προβληματίζει έντονα και αποτελεί ταυτόχρονα μείζον θέμα, ότι το αεροσκάφος αυτό, παρόλο τον συναγερμό που υπήρχε από την EASA, συνέχιζε να πραγματοποιεί πτήσεις και, μάλιστα, με κωδικούς της Ολυμπιακής, που διεθνώς έχει αναγνωριστεί το υψηλό επίπεδο ασφαλείας των πτήσεών της. Πρόκειται για αεροσκάφος τύπου Α-320 και με κωδικό εγγραφής όπως προκύπτει από τα επίσημα έγγραφα – SXBVL, που ανήκει σε Ελληνική ιδιωτική εταιρεία, τη οποία αναφέρουν όλα τα σήματα.

Επίσης, προβληματισμό στην όλη υπόθεση προκαλεί και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία – από την οποία η Ολυμπιακή ενοικιάζει το αεροσκάφος – βρίσκεται στην 8η θέση στη λίστα, που έχει συντάξει η European Aviation Safety Agency και αφορά ελλείψεις που πιθανόν να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ασφάλεια πτήσεων.

Όπως δε προκύπτει πάντα από τα έγγραφα – σήματα, ο συναγερμός για το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει σημάνει από τις 31/7/2008.

Προβληματίζει σοβαρά το γεγονός, ότι όλο αυτό το διάστημα και τουλάχιστον με τα χαρτιά που διαθέτουμε για τα σήματα της EASA, η Ολυμπιακή συνέχισε να κάνει συμβάσεις ενοικίασης του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Παρά το ότι, από τα μέσα Μαρτίου, τα σήματα έφταναν το ένα μετά το άλλο, η σύμβαση ανανεωνόταν κανονικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μετά από 10 απανωτά σήματα της EASA, το διάστημα 16 έως 25 Μαρτίου, η σύμβαση και πάλι ανανεώθηκε για 4 μέρες (σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι ολιγοήμερες οι συμβάσεις). Όμως, και παρ’ όλο τον νέο καταιγισμό σημάτων, όπως και πάλι προκύπτει, η σύμβαση ανανεώθηκε και πάλι μέχρι τις πρώτες μέρες του Απριλίου.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, φαίνεται, με βάση πληροφορίες που υπάρχουν, ότι παρουσίασε σοβαρό πρόβλημα στον κινητήρα την Πέμπτη 2 Απριλίου και καθηλώθηκε για λίγες μέρες στο έδαφος. Επίσης, συγκεκριμένο αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε ή και χρησιμοποιείται για VIP πτήσεις, δηλαδή για υπηρεσιακού χαρακτήρα μετακινήσεις μελών της κυβέρνησης, όταν δεν είναι δυνατόν να μετακινηθούν με το Empraer,και ζητούν ειδική πτήση από την Ολυμπιακή, οπότε το όλο θέμα έχει και πρόσθετες διαστάσεις.

Ζητούμε άμεσες και σαφείς εξηγήσεις για το όλο θέμα, πρωτίστως από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.

Ζητούμε από την αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που ήταν αποδέκτης των σημάτων, άμεσα και χωρίς καθυστέρηση, να αποσαφηνίσει αν έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι στο αεροσκάφος, σε ποιο σημείο βρίσκονται, πότε θα ολοκληρωθούν και αν το αεροσκάφος μπορεί να πετά με πλήρη ασφάλεια και με τις προδιαγραφές υψηλής ασφαλείας.

Επίσης, ζητούμε από την ΥΠΑ να διευκρινίσει αν μπορεί να πιστοποιήσει η ίδια την αποκατάσταση των προβλημάτων που έχουν επισημανθεί, και αν μπορεί να διαβεβαιώσει την EASA, ότι τακτοποιήθηκαν τα προβλήματα με το συγκεκριμένο αεροσκάφος.

Ζητούμε από την Διοίκηση της Ολυμπιακής, να αποσαφηνίσει αμέσως τι ελέγχους έκανε η ίδια σε ένα αεροσκάφος που μετέφερε επιβάτες για λογαριασμό της. Μέχρι πότε έχει μισθώσει το συγκεκριμένο αεροσκάφος και αν προτίθεται να ανανεώσει την μίσθωσή του”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024