Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ πτώση της κίνησης στην Κέρκυρα αποδεικνύει μη βελτίωση υπηρεσιών – υποδομών
Γ ΚΠΣ και τουρισμός

Η πτώση της κίνησης στην Κέρκυρα αποδεικνύει μη βελτίωση υπηρεσιών – υποδομών

Στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών, της Βουλής, συμμετείχε η Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ, κα , κατά τη διάρκεια της οποίας ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων παρουσίασε την […]

Στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών, της Βουλής, συμμετείχε η Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ, κα , κατά τη διάρκεια της οποίας<...> ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων παρουσίασε την υλοποίηση του Γ` ΚΠΣ και τον προγραμματισμό για το ΕΣΠΑ. Η βουλευτής, ύστερα από την εισήγηση του κ. Βόσδου, ξεκίνησε την τοποθέτησή της, αναφέροντας πως στο πλαίσιο του Γ ΚΠΣ, ως Γενικός Στρατηγικός Στόχος της Περιφέρειας Ι.Ν. είχε προσδιοριστεί η ενίσχυση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων, με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και στη συνοχή του νησιωτικού χώρου, αναφέροντας επίσης τους 6 άξονες προτεραιοτήτων που είχαν τεθεί. Σχολιάζοντας την εισήγηση του κ. Βόσδου, η κα Γκερέκου σημείωσε ότι “ακούγοντας την εισήγηση του Γ.Γ. της Π.Ι.Ν. και σύμφωνα με τα νούμερα που ανέφερε, θα πίστευε κανείς ότι βρισκόμαστε σε μια πραγματικότητα ευημερίας, που πραγματικά δεν ισχύει”.

Η κα Γκερέκου έκανε εκτενή αναφορά στον αγροτικό τομέα της Κέρκυρας, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι “η δεύτερη πηγή εισοδήματος των Κερκυραίων, βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστια προβλήματα. Απαξίωση, καταστροφή και εγκατάλειψη του Ελαιώνα, κακής ποιότητας προϊόν, υψηλό κόστος παραγωγής, ενώ οι επιδοτήσεις βρίσκονται υπό διαρκή απειλή, εξαιτίας των λαθών στο ελαιοκομικό μητρώο, με αποτέλεσμα η απώλεια από τις επιδοτήσεις να πλησιάζει ή και να ξεπερνάει τα 2 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, τα υπόλοιπα προϊόντα, όπως π.χ. το Κουμ Κουατ, επαφίενται στην αυτοθυσία και τον αυτοσχεδιασμό των παραγωγών”. Αναφέρθηκε επίσης στην αναγκαιότητα στήριξης του αγροτικού τομέα και στην ποιοτική αναβάθμισή του, όπως επίσης και στην σύνδεση του με τον Τουρισμό, ενώ ζήτησε από τον κ. Βόσδου, να ενημερώσει την Επιτροπή για τα προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί για την στήριξη της αγροτικής παραγωγής και την βελτίωση των παραγόμενων προϊόντων, στο πλαίσιο του Γ ΚΠΣ.
Επίσης, εκτενής ήταν η αναφορά της βουλευτού και για τα θέματα του περιβάλλοντος, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στις έξι περιοχές Natura 2000 στο Νομό Κέρκυρας, σημειώνοντας πως “όχι μόνο δεν έχει ληφθεί η παραμικρή μέριμνα για την προστασία τους και τη δημιουργία φορέων διαχείρισης, αντιθέτως, καταβάλλεται `φιλότιμη` προσπάθεια, ώστε σε περιοχή Natura (Λίμνη Αντινιώτη) να κατασκευαστεί τεραστίων διαστάσεων ξενοδοχειακή μονάδα. Σε κάθε περίπτωση, οι περιοχές αυτές, μοναδικού φυσικού κάλους και σημασίας, παραμένουν αφημένες στην τύχη τους, ενώ οι καταστροφές είναι καθημερινές” Και σε αυτή την περίπτωση ζήτησε να ενημερωθεί για τη θέση του κ. Βόσδου.

Η κα Γκερέκου, αναφερόμενη στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, το χαρακτήρισε ως “τεράστιο πρόβλημα για την Κέρκυρα”. “Η Κέρκυρα, ένα νησί με 1 εκατ. τουρίστες”, τόνισε, “δεν μπορεί να διαχειριστεί τα απορρίμματα του με ένα σύγχρονο τρόπο, ενώ δυσφημίστηκε έντονα, μέσα από την περίπτωση του ΧΥΤΑ Λευκίμμης. Τρέξαμε τελευταία στιγμή υπό την πίεση της Ε.Ε. να υλοποιήσουμε ένα ΧΥΤΑ που ακόμη η νομιμότητά του ως προς τη χωροθέτηση, έχει ακόμη εκκρεμότητα στο ΣτΕ. Με ΜΑΤ, 8 διμοιρίες, οι οποίες συνεχίζουν να υπάρχουν στο νησί, που κοστίζουν πολύ περισσότερο από το έργο του ΧΥΤΑ της Λευκίμμης, και βέβαια με μία νεκρή δυστυχώς. Aρα τεράστιο θέμα το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Κέρκυρα. Η δικιά μας θέση ήταν πάντοτε αυτή της ολοκληρωμένης διαχείρισης”, υποστήριξε η βουλευτής, ενώ απευθυνόμενη στον κ. Βόσδου ρώτησε: “Ποια είναι η στρατηγικής σας για το θέμα αυτό από δω και πέρα; Επιπλέον, επειδή το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Κέρκυρα, σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των απορριμμάτων στη Λευκάδα;”.

Συνεχίζοντας την τοποθέτηση της η βουλευτής, αναφέρθηκε στο οδικό δίκτυο και στον άξονα Βορά-Νότου, περιέγραψε την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο νομό, ενώ υποστήριξε την αναγκαιότητα για ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που θα ενώνει πραγματικά το νησί. Και σε αυτή την περίπτωση, ζήτησε από τον κ. Βόσδου να ενημερώσει την επιτροπή ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός, ποια η πορεία των μελετών και των παρακάμψεων, αλλά και ποια η τύχη της Εθνικής Παλαιοκαστρίτσας.

Ο πολιτισμός και τα αναγκαία έργα αναστήλωσης των μνημείων, ήταν το επόμενο ζήτημα που έθεσε η κ. Γκερέκου, κάνοντας αναφορά στην UNESCO και τις μεγάλες υποχρεώσεις που απορρέουν από την ένταξη, σχολίασε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί η παραμικρή πρόοδος, ενώ και τα σημαντικά μνημεία μοναδικής οχυρωματικής αρχιτεκτονικής, όπως το Παλαιό και το Νέο Φρούριο, δεν έχουν συντηρηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Σε αυτό το σημείο, ανέφερε την απώλεια των 1,4 εκατ. ευρώ από το Γ` ΚΠΣ για τον προμαχώνα Καβοσίδερο, και ότι η μεταφορά του στο ΕΣΠΑ παρουσιάζεται ως κυβερνητική επιτυχία!

Επίσης, ιδιαίτερη αναφορά έκανε και για την υπογεφύρια αίθουσα στο παλαιό Φρούριο, η οποία από το 1994 που διαμορφώθηκε για τις ανάγκες της Συνόδου Κορυφής στην Κέρκυρα, και αποτελούσε στολίδι, έχει εγκαταλειφθεί και καταστρέφεται, έστω και αν για την αποκατάστασή της, είχε εξασφαλισθεί κονδύλι 500.000 ευρώ από το Γ` ΚΠΣ, το οποίο ωστόσο, με κάποιο μαγικό τρόπο, εξαφανίστηκε και διατέθηκε για άλλους σκοπούς, επιτρέποντας στην κερκυραϊκή κοινωνία να μιλάει για εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων. Επανέφερε επίσης το ζήτημα του Λυρικού Θεάτρου, τονίζοντας ότι “κονδύλι ύψους 30 εκατ. ευρώ, χάθηκε για μικροκομματικούς λόγους μέσα στη λαίλαπα της παρουσίας του κ. Ζαχόπουλου στο Υπουργείο Πολιτισμού, παρά την μεγάλη προσπάθειά μας για το αντίθετο”. Για το τον τομέα του τουρισμού, τόνισε μεταξύ άλλων ότι η πτώση της κίνησης “αποδεικνύει σαφώς πως δεν μπορέσαμε να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας, και τις υποδομές μας, ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ακόμη περισσότερο όπως όμως αποδεικνύει, ότι η Κέρκυρα και εν τέλει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, δεν είναι σε θέση να σχεδιάσει και να εκτελέσει συγκεκριμένο πρόγραμμα για την διαφημιστική προβολή της χώρας. Πόσες φορές άλλωστε έχει συνεδριάσει η Ε.Τ.Ι.Ν. (Εταιρία Τουρισμού Ιονίων Νήσων); Χρειάζεται μια άλλη στρατηγική, μια στρατηγική για τα Ιόνια Νησιά”.

Τέλος, αναφερόμενη στον δεύτερο Γενικό Στρατηγικό Στόχο του Γ` ΚΠΣ για τα Ιόνια Νησιά, αυτόν της συνοχής του νησιωτικού χώρου, η κα Γκερέκου διερωτήθηκε ως προς το “για ποιες νησιωτικές πολιτικές”; Και απευθυνόμενη στον κ. Βόσδου του υπενθύμισε ότι «μόνος σας είπατε ότι στo τελευταίο περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων νήσων ότι δεν ήρθαν τα περισσότερα μέλη, γιατί πώς να έρθουν, θα έπρεπε να ταξιδεύουν δύο μέρες από την Κεφαλονιά, ή τη Λευκάδα για να έρθουν στην Κέρκυρα. Δεν μπορεί το 2009, να μην υπάρχει μια στρατηγική για τη σύνδεση των νησιών μας όλο το χρόνο και από τη θάλασσα και από τον αέρα, με σταθερή συγκοινωνία ώστε να επιτύχουμε μια καινούρια συνοχή. Υπερασπίζομαι απόλυτα τη συνοχή των Ιονίων Νήσων με κάθε τρόπο, αλλά πάνω σε μια καινούρια βάση. Να έχουμε συγκοινωνία, να μπορούμε να επικοινωνούμε να ανταλλάσουμε τα προϊόντα μας, τον πολιτισμό μας, ο,τιδήποτε έχει σχέση με τη δικιά μας κουλτούρα, να την ενσωματώσουμε σε αυτό που η Ελλάδα χρειάζεται: τις περιφερειακές ταυτότητες. Αν σπάσουμε την περιφερειακή ταυτότητα των Ιονίων Νησιών αυτό θα είναι ένα μείον για την εθνική μας ταυτότητα. Για να γίνει αυτό χρειάζονται υποδομές και σύνδεση των νησιών μας, οι οποίες δεν υπάρχουν. Ζητάμε λοιπόν με την ευκαιρία της σημερινής συνεδρίασης να ξαναδείτε τα πράγματα σε μια άλλη βάση. Η περιφέρεια Ιονίων Νησιών έχει μια ιδιαίτερη γεωπολιτική θέση. Δεν μπορούμε μόνο να μιλάμε για Αιγαίο, το οποίο το σεβόμαστε απολύτως. Πρέπει να αντιληφθούμε τη γεωπολιτική σημασία των Ιονίων Νησιών, σε όλα τα επίπεδα. Απαιτούμε λοιπόν μια καινούρια γενναία πολιτική. Να την εισηγηθείτε εσείς ως περιφερειάρχης.

Πρέπει να την εισηγηθείτε, ώστε μέσα και από το ΕΣΠΑ και οποιοδήποτε άλλη παρέμβαση, να έχουμε έναν καινούριο άξονα ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024