Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚ. Μαρκόπουλος: Το τελικό τουριστικό πακέτο να είναι φθηνότερο κι ελκυστικότερο λόγω κρίσης
Eκδήλωση του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Λονδίνο

Κ. Μαρκόπουλος: Το τελικό τουριστικό πακέτο να είναι φθηνότερο κι ελκυστικότερο λόγω κρίσης

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Μαρκόπουλος παρέστη την περασμένη Παρασκευή στην εκδήλωση του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα «Greece and Britain facing the challenges», στο Λονδίνο. Στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, ανέφερε: “Οι μειώσεις των προκρατήσεων για τουριστική κίνηση μέσα…

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Μαρκόπουλος παρέστη την περασμένη Παρασκευή στην εκδήλωση του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα<...> «Greece and Britain facing the challenges», στο Λονδίνο. Στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, ανέφερε: “Οι μειώσεις των προκρατήσεων για τουριστική κίνηση μέσα στα όρια της Ευρώπης είναι σημαντικές. Οι αριθμοί του τριμήνου Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου είναι κατώτεροι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Αυτό ήταν αναμενόμενο, στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης που διέπει τον κόσμο. Δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά και δεν είναι συγκρίσιμοι οι αριθμοί. Δηλαδή, αυτό που σήμερα συμβαίνει στον κόσμο και στην Ευρώπη, που μας αφορά περισσότερο, δεν συνέβαινε πέρυσι και ασφαλώς ακόμα περισσότερο τα προηγούμενα χρόνια. Να το εξηγήσουμε:

Ο τουρισμός, η αναψυχή, συνδέονται απολύτως με το πρότυπο ζωής που έχουμε σχεδιάσει παγκοσμίως. Πάνω σε αυτό το πρότυπο ζωής, μεγάλη επιχειρηματική δραστηριότητα έχει αναπτυχθεί για να το ικανοποιήσει και προφανώς να κερδίσει από αυτό. Μέχρι και το 2008, μόνο τοπικά προβλήματα έριχναν σκιές στην τουριστική κίνηση. Από το ξεκίνημα του 2009 η παγκόσμια οικονομική κρίση δείχνει ότι σημαδεύει 3 επιχειρηματικές δράσεις:

Α) Τη βαριά βιομηχανία με έξαρση στην αυτοκινητοβιομηχανία
Β) Τη ναυτιλία σαν έμμεσο αποτέλεσμα της πτώσης της παγκόσμιας παραγωγής
Γ) Τον τουρισμό που συνδέεται άμεσα με την αποταμίευση των πολιτών

Η τάση για μείωση της τουριστικής κίνησης, όπως περιγράφεται φέτος στο 1ο τρίμηνο, έχει πολλές πιθανότητες πλήρους ανατροπής στο 2ο τρίμηνο του 2009. Γι`αυτό και η σύγκριση με το 2008 δεν αποτελεί βάση ουσιαστικής εξαγωγής συμπερασμάτων. Παρά ταύτα, αυτή η τάση στέλνει ένα σαφές μήνυμα: απαιτείται μεταβολή του οικονομικού σχεδιασμού και μεγαλύτερη μείωση των τιμών όλων των παρεχομένων υπηρεσιών, από το κράτος αλλά και την αγορά, με στόχο την ικανοποίηση των τουριστών. Πρέπει το τελικό τουριστικό πακέτο να είναι φθηνότερο κι ελκυστικότερο σε σχέση με τις προηγούμενες τουριστικές περιόδους. Η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν μας αφήνει περιθώρια. Σε αυτό το στόχο, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., αλλά και γενικά τα κράτη-προορισμοί των τουριστών, οφείλουν να πάρουν πρωτοβουλίες σημαντικές.

Είναι αλήθεια ότι ιδιαίτερα στον τουρισμό ο νόμος της αγοράς, ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, ήταν σχεδόν κυρίαρχος. Τώρα που η σκιά της οικονομικής ύφεσης πέφτει πάνω από την Ευρώπη, αναδεικνύεται ο ρόλος του κράτους. Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν χρέος να στηρίξουν οικονομικά τις τουριστικές μετακινήσεις, διότι σε τελική ανάλυση θα έχουν κέρδος με μια τέτοια πολιτική επιλογή. Κέρδος όμως θα έχουν και όσοι στηρίζουν τις μετακινήσεις πολιτών και κοινωνικών ομάδων στους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης.

Σε αυτή τη δύσκολη χρονιά, ο ρόλος των κρατών και ο ρόλος των Υπουργείων Τουριστικής Ανάπτυξης θα είναι αποφασιστικός. Είναι βέβαιο ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ μας για την απόδοση του τουρισμού. Εξίσου όμως βέβαιο είναι, ότι στηρίζοντας τις τουριστικές μετακινήσεις μέσα στην Ευρώπη, στηρίζουμε την ευρωπαϊκή ενοποίηση, στηρίζουμε την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της. Ίσως ένα πιο δυνατό συμβούλιο Υπουργών Τουρισμού στην Commission έχει να παίξει σημαντικό ρόλο τώρα πια.

Γνωρίζουμε ότι εκατοντάδες χιλιάδες Βρετανοί τουρίστες επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ελλάδα, ειδικά το καλοκαίρι, και ασφαλώς αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες μετά τη νέα ισοτιμία της αγγλικής λίρας. Τι κάνει η Ελλάδα για να είναι πιο ελκυστική; Ποια τα πλεονεκτήματά της; Είναι οικονομικά συμφέρουσα; Υπάρχει πρόοδος στις τουριστικές υπηρεσίες της;

Ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις.
Μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 έχουμε ακόμη μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση, αισθανόμαστε διαφορετικά τη θέση μας στην Ευρώπη και στον κόσμο και το δείχνουμε. Αυτό εκφράζεται με νέες πολιτικές από την ελληνική κυβέρνηση. Για παράδειγμα, με νέες πολιτικές προστασίας του περιβάλλοντος, με ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες, με πολιτιστικά και καλλιτεχνικά γεγονότα. Κορυφαίο γεγονός για την Αθήνα, την Ελλάδα, την ανθρωπότητα είναι το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Ακρόπολης, τα εγκαίνια του οποίου θα πραγματοποιηθούν τέλη Μαΐου ή το αργότερο στις αρχές Ιουνίου.

Όλα αυτά αναδεικνύουν τη νέα Ελλάδα, σύγχρονη, δυναμική, αισιόδοξη, με αυτοπεποίθηση. Στο πλαίσιο της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες του κόσμου που θα μας επισκεφθούν οργανώνουμε, μεταξύ άλλων, για τη δική τους καλύτερη εξυπηρέτηση τη λειτουργία τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού. Το τηλεφωνικό κέντρο θα λειτουργεί παρέχοντας πληροφορίες σε 4 διαφορετικές γλώσσες.

Είμαστε ανταγωνιστικοί. Έχουμε καλύτερες τιμές σε όλες τις υπηρεσίες σε σχέση με πέρυσι και αντιλαμβανόμαστε το ρόλο και τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Αυτή η χρονιά είναι πρόκληση για εμάς, πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό, την οποία και αποδεχόμαστε. Σας περιμένουμε στην Ελλάδα!”

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024