Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΚαταστροφικός ο, ουσιαστικά, διπλασιασμός του ΦΠΑ στις εκμισθώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής λένε οι φορείς
Θαλάσσιος τουρισμός

Καταστροφικός ο, ουσιαστικά, διπλασιασμός του ΦΠΑ στις εκμισθώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής λένε οι φορείς

Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών 'Εξειδίκευση και απόδειξη της πλήρωσης του κριτηρίου της χρήσης και εκμετάλλευσης στις εκμισθώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής' προχώρησε στην πραγματικότητα στον διπλασιασμό του συντελεστή του ΦΠΑ στις εκμισθώσεις των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, καταργώντας ουσιαστικά το 50% της απαλλαγής που είχε ο κλάδος, ισχυρίζονται οι φορείς του.

Καταστροφικές θεωρούν οι φορείς του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα (Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ,
Σύνδεσμός Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ, Ελληνικός Σύνδεσμος Θαλάσσιους Τουρισμού – GYA και Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων Επαγγελματικών & Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών – ΠΕΑΚΠΕΙΘΣ) τις επιπτώσεις στις δραστηριότητες του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα στον κλάδο επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, που έχει η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε στις 7/2/2020 (Αριθμ. Α1018 – ΦΕΚ Β’ 361), με τον τίτλο “Εξειδίκευση και απόδειξη της πλήρωσης του κριτηρίου της χρήσης και εκμετάλλευσης στις εκμισθώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής”.

Ο κύριος προβληματισμός των επαγγελματιών είναι ότι “η αναφερόμενη ΥΑ, με το πρόσχημα της ‘καταπολέμησης’ της φοροδιαφυγής και της ‘άρσης των στρεβλώσεων’ του ανταγωνισμού, χωρίς να λάβει υπόψη της, μεταξύ άλλων, θεμελιώδεις παράγοντες, όπως:
Α)  η πολυνησιακή γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα, που μοναδικά έχει η Ελλάδα, η οποία είναι το ακραίο σύνορο της Ευρώπης, ανάμεσα σε Τουρκία, Αλβανία και Μαυροβούνιο, που έχουν μηδενικό ΦΠΑ, και
Β) το γεγονός ότι ήδη έχουμε ξεπεράσει το 60% των κρατήσεων της τρέχουσας περιόδου,
προχώρησε στην πραγματικότητα στον διπλασιασμό του συντελεστή του ΦΠΑ στις εκμισθώσεις των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, καταργώντας ουσιαστικά το 50% της απαλλαγής που είχε ο κλάδος, χωρίς μάλιστα καμία προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς”.

Η αύξηση του συντελεστή του ΦΠΑ στις μισθώσεις, σε συνδυασμό με:
1. την επιβολή ΦΠΑ στις αγορές των επαγγελματικών σκαφών και την αγορά εξοπλισμού,
2. την αύξηση κατά 50%, που επέβαλε η Κυβέρνηση στους συντελεστές κλίμακας του φόρου πλοίων, όπου στα μικρά σκάφη η αύξηση ξεπερνά το 1.500% (Ν. 4646/12-12-2019),
3. την αδυναμία απαίτησης από τους πελάτες-μισθωτές (που είναι πλέον του 95% αλλοδαποί), οι οποίοι έχουν ήδη κάνει κράτηση, του κατά 50% προσαυξημένου ΦΠΑ,
4. τον αυξανόμενο αριθμό ακυρώσεων κρατήσεων, λόγω του Κορωναϊού,
5. την ραγδαία πτώση των κρατήσεων λόγω του μεταναστευτικού – προσφυγικού, κυρίως για τα σκάφη που δραστηριοποιούνται στο ανατολικό αιγαίο (η πρεσβεία των ΗΠΑ ήδη εξέδωσε οδηγία, συστήνοντας στους Αμερικανούς να μην ταξιδεύουν στο Αιγαίο), και
6. την έλλειψη των θέσεων ελλιμενισμού και τη διεύρυνση του προβλήματος, με τις παραχωρήσεις των μαρινών Αλίμου και Αγίου Κοσμά,

θα έχει, σύμφωνα με του φορείς ως βέβαιο αποτέλεσμα:
1) να αυξηθεί η φοροδιαφυγή, καθώς η εμπειρία έχει αποδείξει ότι, όπου αυξάνουν οι φόροι, μειώνονται τα έσοδα από αυτούς,
2) να αυξηθεί σημαντικά το κόστος των ναυλώσεων, με αποτέλεσμα να καταστούμε μη ανταγωνιστικοί (ο υψηλότερος συντελεστής ΦΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο, ανταγωνιζόμενος τον μηδενικό ΦΠΑ σε Τουρκία – Αλβανία και Μαυροβούνιο),
3) να φύγουν σκάφη για τις νέες μαρίνες της Αλβανίας, με 3.500 διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού,
4) να χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, λόγω φυγής των σκαφών ή αλλαγής σημαίας και να μειωθούν δραματικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και άλλα ταμεία,
5) να χαθεί η “πρεσβευτική παρουσία” της ελληνικής σημαίας στα ακριτικά μας νησιά (Αγαθονήσι, Καστελλόριζο , Γαύδος , και άλλα),
6) να απωλεσθούν οι δραστηριότητες των ναυπηγο-επισκευασκευαστικών βάσεων – ιδίως του Περάματος – που καλύπτουν τις κατασκευές, επισκευές και συντηρήσεις σκαφών,
7) να επηρεαστούν αρνητικά περίπου 120 παραπλήσια και υποστηρικτικά επαγγέλματα, που απασχολούν επιπροσθέτως πολλές χιλιάδες εργαζομένους,
8) να απωλεσθεί η εισαγωγή “συναλλάγματος”, που εισπράττεται από τις ναυλώσεις και συνεισφέρει στο ισοζύγιο πληρωμών,
9) να μειωθούν δραματικά τα έσοδα από τις δαπάνες, που κάνουν οι ναυλωτές των σκαφών και τα χρήματα που ξοδεύουν στη χώρα, και
10) να μειωθεί δραματικά η οικονομική συνεισφορά των σκαφών σε συγκεκριμένες περιφέρειες, όπου ήδη ελλιμενίζονται σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες.

Κατά την εκτίμηση των επαγγελματιών και των φορέων τους,  αλλά και σύμφωνα με διάφορες μελέτες, ο κλάδος περιλαμβάνει 5.600 σκάφη με ελληνική επαγγελματική άδεια, απασχολεί περισσότερους από 4.500 Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και κατώτερα πληρώματα), επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει σημαντικά στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας.

Οι φορείς ομόφωνα καλούν τον πρωθυπουργό, όλα τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου και ειδικότερα τους αρμόδιους υπουργούς να αντιληφθούν τις αναμενόμενες δραματικές εξελίξεις στις δραστηριότητες του κλάδου, και ζητούν από την Κυβέρνηση να τηρήσει τις εξαγγελίες της, για μείωση των φόρων, καθώς και να προχωρήσει στην αναστολή της εφαρμογής των συγκεκριμένων αποφάσεων έως το 2021, “προκειμένου να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις των σημερινών συγκυριών και να βρεθεί ο τρόπος, τα μέσα και ο κατάλληλος μηχανισμός, για την εξεύρεση λύσης, κοινά αποδεκτής και λειτουργικής, σε έναν κλάδο, που συνεισφέρει το 1,9% στο ΑΕΠ”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024