Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜείωση μέχρι 60% στις αφίξεις τουριστών στα ξενοδοχεία του νομού Τρικάλων
Απολογιστικές διαπιστώσεις και προτάσεις

Μείωση μέχρι 60% στις αφίξεις τουριστών στα ξενοδοχεία του νομού Τρικάλων

Μείωση μέχρι 60% διαπιστώνεται στις αφίξεις τουριστών στα ξενοδοχεία του νομού Τρικάλων, με κύρια αιτία την σημαντική μείωση των αφίξεων στα ξενοδοχεία της περιοχής της πρωτεύουσας, αλλά και άλλων περιοχών […]

Μείωση μέχρι 60% διαπιστώνεται στις αφίξεις τουριστών στα ξενοδοχεία του νομού Τρικάλων, με κύρια αιτία την σημαντική μείωση των αφίξεων στα ξενοδοχεία της περιοχής της<...> πρωτεύουσας, αλλά και άλλων περιοχών της Βόρειας Ελλάδας, από όπου παραδοσιακά η περιοχή αντλούσε τους επισκέπτες – ταξιδιώτες των ολιγοήμερων εκδρομών με κύριο στόχο την επίσκεψη στον χώρο των Μετεώρων. Επίσης, επηρεασμένες αρνητικά από την γενικότερη οικονομική κρίση είναι και οι εκδρομές που γίνονταν για τους τουρίστες που έχουν ήδη έρθει για διακοπές στη χώρα, που προωθούσαν ταξιδιωτικά γραφεία σαν συμπληρωματικό τουριστικό προϊόν.

Η μεγάλη “καθίζηση” στον τουρισμό της Αθήνας-Αττικής έχει επηρεάσει και τις γύρω περιοχές που αποτελούν τους προορισμούς των εκδρομών που οργανώνονται με τη βάση αυτή.

Το Δ.Σ. της Ένωσης επισημαίνοντας την δεινή κατάσταση στην οποία περιέρχονται το μεγαλύτερο ποσοστό των ξενοδοχείων-μελών, επισημαίνει για ακόμη μία φορά την σημασία που έχει, σαν πόλος έλξης επισκεπτών η περιοχή των Μετεώρων, τόσο σαν μνημείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς (άλλωστε αναγνωρισμένο από την UNESCO) όσο και ειδικότερα, σαν θρησκευτικό μνημείο, και σαν μνημείο της φύσης. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η δραστηριότητα του θρησκευτικού και κυρίως του προσκηνυματικού τουρισμού, είναι καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Έχουμε συχνά επισημάνει την σημασία που έχει η ανάδειξη και προβολή των θρησκευτικών και προσκηνυματικών μνημείων και τόπων, όχι μόνο για την περιοχή μας αλλά για την Ελλάδα γενικότερα, και πως μπορεί να συμπληρώσει το υφιστάμενο τουριστικό προϊόν και υπηρεσίες, και να αποτελέσει χαρακτηριστικό ελκυστικό στοιχείο για την προσέλκυση τουριστών κυρίως από τις πρώην ανατολικές χώρες, και μάλιστα αυτές που είναι ομόθρησκες.

Η Ένωση πραγματοποίησε, με τον συντονισμό και εποπτεία του Επιστημονικού Συμβούλου κ. Χρήστου Πετρέα κατά το περασμένο έτος 2009 αφενός ειδική έρευνα στη Ρουμανία, στους επισκέπτες της Τουριστικής Έκθεσης στο Βουκουρέστι σχετικά με τις προοπτικές του θρησκευτικού τουρισμού, και αφετέρου έρευνα στις τοπικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, που συνεχίζεται και φέτος. Τα αποτελέσματα της έρευνας στους Ρουμάνους, έδειξαν ότι 20% είχαν ήδη επισκεφθεί την Ελλάδα, ενώ 12% την Τουρκία, και 58% βασίστηκαν για την οργάνωση του ταξιδίου στον ταξιδιωτικό πράκτορα, και μόνο12% χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο. Η διάρκεια του ταξιδίου τους ήταν για περίπου 60% διάρκεια 4-7 ημέρες, ενώ το 27% ταξίδεψε για 8-14 ημέρες.

Το ενδιαφέρον είναι ότι 77% δήλωσε ότι κατά το ταξίδι του έκανε επίσκεψη σε θρησκευτικό μνημείο, το 74,5% σε ιστορικό μνημείο και το 84% σε μουσείο, ενώ το 41% περίπου επισκέφθηκε τα Μετέωρα. Επίσης στην ερώτηση εάν θα ενδιαφερόταν για πακέτο διακοπών που θα συνδύαζε παραλία και επίσκεψη σε θρησκευτικό μνημείο, θετικά απάντησε το 94%.

Στην έρευνα που έγινε στις επιχειρήσεις, η κύρια πηγή των αλλοδαπών επισκεπτών είναι η Δυτική Ευρώπη, η Κεντρική Ευρώπη και οι Βαλκανικές χώρες, άρα χρειάζεται κατάλληλη προβολή στις χώρες αυτές. Η βελτίωση της επισκεψιμότητας της περιοχής των Μετεώρων και των Ιερών Μονών εξαρτάται κυρίως από βελτίωση του οδικού δικτύου προσβασιμότητας (ο δρόμος από την Λαμία όντως βελτιώνεται) και από την δυνατότητα καλύτερης προσέγγισης του φυσικού αξιοθέατου της περιοχής, που δεν έχει αναδειχθεί αρκετά – δεδομένου ότι οι οργανωμένες επισκέψεις εκδρομέων κατά κανόνα επικεντρώνονται σε μία μόνο Μονή.

Πρέπει όλοι να γνωρίζουμε την σημασία που έχει για την περιοχή μας, με τις Ιερές Μονές των Μετεώρων, η «πολιτιστική» σημασία των θρησκευτικών μνημείων, αλλά και άλλων στην υπόλοιπη Ελλάδα, που θα μπορούσαν να προβληθούν στην γενικότερη αγορά των υπέρ 300 εκατομμυρίων «θρησκευτικών τουριστών» διεθνώς. Δεδομένα για τις θρησκευτικές και προσκυνηματικές επισκέψεις παρουσιάστηκαν και επισημάνθηκαν και από ομιλητές στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού που έλαβε χώρα στα πλαίσια της ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ 2009 τον περασμένο Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε ότι η Πορτογαλία εισπράττει γύρω στα 700 εκατ. ευρώ από θρησκευτικό τουρισμό κατΆ έτος, ενώ για τα “Βήματα του Αποστόλου Παύλου” πρόγραμμα που άρχισε από την Εκκλησία της Ελλάδος επί Μακαριστού Χριστόδουλου, έχει αρχίσει δυναμική διαφημιστική εκστρατεία από την γειτονική μας Τουρκία.

Τα δεδομένα των ερευνών δείχνουν θετική προδιάθεση των επισκεπτών και πρέπει να την αξιοποιήσουμε.

Είναι όμως λυπηρό ότι οι πολύμηνες προσπάθειες της Ένωσης για την πραγματοποίηση του 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Θρησκευτικού – Προσκυνηματικού Τουρισμού στην περιοχή Μετέωρα – Καλαμπάκα, δεν βρήκαν την ανταπόκριση που περιμέναμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και χάνουμε την ευκαιρία να κάνουμε τα Μετέωρα «κέντρο επιστημονικής εξέτασης της ανάπτυξης του θρησκευτικού τουρισμού» σε όλες τις μορφές του, και την διεθνή προβολή που θα κερδίζαμε από μία τέτοια πραγματοποίηση, ενώ Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε δεχθεί να θέσει το Συνέδριο υπό την αιγίδα της.

Η Ένωση Ξενοδοχείων Νομού Τρικάλων έχει κύριο στόχο και μέλημά της να συνεχίσει να στηρίζει κάθε ενέργεια και προσπάθεια για την ανάδειξη όλων των τουριστικών πόρων του Νομού, με έμφαση βέβαια στα των θρησκευτικών μνημείων και της περιοχής των Μετεώρων, που παραδοσιακά δεχόταν περισσότερους από ένα εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως.

Θέτουμε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας τις παρακάτω συγκεκριμένες προτάσεις μας:

  1. Ανάγκη συγκροτημένης στρατηγικής ανάδειξης και προβολής θρησκευτικών και προσκυνηματικών μνημείων της χώρας
  2. Συνεργασία με την Εκκλησία για την συμπόρευση στις ενέργειες ανάδειξης και υποστήριξη στα θέματα επισκεψιμότητας
  3. Ειδική καμπάνια προβολής σε φιλικά προσκείμενες αγορές, όπως της Ρωσίας, της Ρουμανίας, της Ουκρανίας
  4. Συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία και πράκτορες που «πουλάνε θρησκευτικό τουρισμό» από τις Δυτικές χώρες, σε συνδυασμό με την πολιτιστική διάσταση των θρησκευτικών μνημείων
  5. Συμμετοχή σε διεθνείς εκδηλώσεις και εκθέσεις για τον θρησκευτικό τουρισμό
  6. Εξειδίκευση ενεργειών τουριστικής προβολής για τον θρησκευτικό – προσκυνηματικό τουρισμό, διαφοροποιημένων από την «διαφημιστική καμπάνια κλασσικού παραθεριστικού τουρισμού»
  7. Παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού προς περιοχές θρησκευτικών και προσκυνηματικών μνημείων και τόπων, με ένταξη στον κοινωνικό τουρισμό, με υποστήριξη εκδρομών ΚΑΠΗ και ενοριών, με εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων και γενικότερα προγραμμάτων νεολαίας
  8. Ένταξη των θρησκευτικών μνημείων και τόπων στην προβολή και ενημέρωση των νέων αγορών της Κίνας και της Ινδίας.

Έχουμε την ελπίδα ότι, μέσα στην διαδικασία αντιμετώπισης των προβλημάτων του Ελληνικού τουρισμού, θα αναγνωριστεί η ιδιαίτερη σημασία και κυρίως οι αναπτυξιακές προοπτικές που έχει η αξιοποίηση των θρησκευτικών και των προσκυνηματικών μνημείων και τόπων, προς όφελος όλης της χώρας.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024